[ad_1]
دو سال از زمانی که سازمان بهداشت جهانی کووید را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد می گذرد و از آن زمان تقریباً همه جنبه های تجارت تغییر کرده است. در حالی که صدها هزار کسبوکار موفق نشدند، آنهایی که جان سالم به در بردند، این کار را از روی عزم، حسن نیت مصرفکنندگان و نبوغ انجام دادند. آنها همچنین مدلهای درآمدی خود را به چالش کشیدهاند، طرحهای تجاری خود را به آتش کشیدهاند، و در طول دو سال بیشتر از آنچه برخی افراد در طول عمر داشتهاند، یاد گرفتهاند.
برخی از بنیانگذاران با دیواری سخت برخورد کردند: کسبوکارشان ممکن است ایدههای عالی پیش از همهگیری باشد، اما اگر میخواستند پس از اینکه کووید جهان را به هم ریخت، به راه جدیدی نیاز داشتند – محوری – باشند.
چه چیزی لازم بود تا یک کسب و کار در طول همه گیری همه گیر شکل بگیرد، و از مدلی که قرار بود در شرایط عادی جدید کار نکند، به یک ایده محوری که این کار را می کرد، حرکت کرد؟ در چند ماه گذشته، ما با چندین صاحب کسبوکار صحبت کردهایم که در مسیر بسیار جدیدی پیش رفتند – و به موفقیت رسیدند – تا یاد بگیرند چه چیزی برای آنها مفید است. در حالی که مدلهای کسبوکار آنها کاملاً متفاوت از یکدیگر است، چندین موضوع مشترک وجود دارد که باعث موفقیت محورهای آنها شده است.
برای خودمراقبتی وقت بگذارید.
هر صاحب کسب و کاری باید برای سلامت روان، مقابله با کووید و موارد دیگر استراحت کند. برخی رویدادهای ویژه ای داشتند که نیاز به استراحت داشت: بنیانگذاران باشگاه هواداران Bandwagon و Align سابق، هر دو در دوران اوج بیماری همه گیر بچه دار شدند و زمان لازم را صرف کردند. یک موضوع ثابت برای همه بنیانگذارانی که محورها را کنار می گذارند، مفهوم “ابتدا ماسک اکسیژن خود را بپوشید” بود. اگر در موقعیتی نیستید که از خود مراقبت کنید، در موقعیتی نخواهید بود که از خانواده، شرکت و تیم خود مراقبت کنید.
به گذشته امیدوار نباش
بنیانگذارانی که با موفقیت یک محور را انجام دادند، زودتر به این نتیجه رسیدند که به روش قبلی خود باز نمیگردند. این بدان معناست که تصمیم بگیرید که رستوران شما یک رستوران نیست، در مورد Mei Mei، که مربیگری و رویدادهای بسکتبال شما به این زودی از سر گرفته نمی شود، در مورد Aviv Nets، یا اینکه کمک به شرکت ها در ارائه مراقبت از کودکان به کارکنان فقط انجام نمی شود. برای مدتی امکانی وجود نخواهد داشت، مانند مورد Helm Life.
همه اینها قبل از همهگیری، مدلهای کسبوکار مستحکمی بودند و ممکن است دوباره مدلهای کسبوکار قوی باشند. اما این بنیانگذاران بهجای اینکه برای مدت طولانی در برابر آسیابهای بادی متمایل شوند، حرکتهای قاطعی را در اوایل انجام دادند تا در مسیری متفاوت حرکت کنند.
برش هایی که باید انجام دهید را ارزیابی کنید.
نیواتی از 1200 ماساژدرمانی که استخدام کرده بود، به جز حدود 15 نفر، تقریباً تمام پست های اجرایی را نیز کاهش داد. Mei Mei افرادی را که میتوانست به طور مؤثر مستقر کند نگه میداشت، اما مجبور شد بقیه را رها کند.
بنیانگذاران زمان زیادی را صرف استخدام و ایجاد فرهنگ شرکت و سپس پرورش روابط با اعضای تیم می کنند. رها کردن آن ممکن است سخت باشد، اما شرکتی که توانایی حفظ کسی را ندارد، زیرا افراد زیادی را برای مدت طولانی نگه داشته است، هیچ لطفی به اعضای تیم نمی کند.
استعدادهای بیشتری را در بین استعدادهای خود بیابید.
موسس Mei Mei تیم خود را از اداره یک رستوران به تولید آموزش های ویدیویی در زمینه تهیه پیراشکی و سپس بازاریابی، تولید و حمل و نقل کوفته ها در سراسر کشور بازگرداند. نیواتی ماساژدرمانی داشت که کارهای جانبی مانند آموزش یوگا و مربیگری زندگی را به منصه ظهور رساندند. اگر میخواهید با افرادی که دارید بچرخید، آنها نیز اغلب باید چرخش کنند. اعضای تیم شما چه کسانی هستند و چه مهارت های منحصر به فردی دارند می تواند شما را در مسیر جدیدتان راهنمایی کند.
به مشتریان خود گوش دهید.
همه شرکت هایی که با موفقیت در چرخش قرار گرفتند، نوعی پایگاه مشتری موجود داشتند. تعامل با آن مشتریان برای یافتن آنچه در میان یک رویداد در حال تغییر جهان مورد نیاز است، یک راهنمای کلیدی بود.
باشگاه هواداران Bandwagon به روابط مشتری خود رسید تا روشی کاملاً جدید برای کار با تیمها و شخصیتهای ورزشی و تولیدکنندگان رویدادهای زنده در تغییر به NFTها کشف کند. Nivati و Align راههایی برای خدمت به مشتریان شرکتی فعلی خود از طریق پلتفرمهای جدیدی پیدا کردند که به نیازهای تازه درک شده، در این مورد، خدمات سلامتی و نظرسنجیهای کارمندان، پاسخ میدهند.
همیشه ایده خوبی است که به مشتریان خود گوش دهید که نیازهایشان را توصیف می کنند و در نتیجه می خواهند در مسیرهای جدید حرکت کنند. در زمان تحولات عظیم، این فقط یک ایده خوب نیست – می تواند چیزی باشد که کسب و کار شما را زنده نگه می دارد.
مشتریان خود را در جایی که هستند پیدا کنید.
زمانی که Mei Mei از یک رستوران معمولی قبل از همهگیری به ارائه آموزشهای ویدیویی آنلاین در تهیه پیراشکی و فروش کوفتههای خود در سراسر کشور تغییر مکان داد، این تغییر به معنای شنیدن دوباره جایی بود که مشتریان آنها میخواستند محصولات خود را بخرند: در بازارهای کشاورزان و آنلاین. این به معنای ساختن یک تجارت کاملاً متفاوت از رستورانی بود که سالها اداره میکردند. در همین حال، Align و Nivati از کسبوکارهای محلی برای ارائه خدمات مجازی متمرکز شدند.
درس؟ گرفتار شدن در یک چشم انداز از دنیایی که به آن خدمت می کنید، به دلیل مکان های فیزیکی، می تواند فرصت های شما را در جاهای دیگر قطع کند.
[ad_2]