کارمند من مدام از یک همکار شکایت می کند



مقاله نویس Inc.com، آلیسون گرین به سوالاتی در مورد مسائل مربوط به محل کار و مدیریت پاسخ می دهد – همه چیز از نحوه برخورد با یک رئیس مدیریت خرد نحوه صحبت کردن با یکی از اعضای تیم در مورد بوی بدن.

یکی از کارمندان من، کلسی، بیش از یک سال است که در شرکت بوده است. او در کنار یک کارمند به نام لورین که 15 سال است اینجاست می نشیند. به نظر می رسد اکثر اوقات با هم کنار می آیند، اما کلسی به صورت هفتگی نزد من می آید و می گوید که لورین کارهایی انجام می دهد که او را ناراحت می کند.

لورین عادت دارد هر گونه نگرانی یا مشکلی را که ممکن است با کلسی یا کارش داشته باشد به جای اینکه مستقیماً به کلسی بپردازد، به دفتر اصلی رسیدگی کند. برای مثال، او به جای اینکه به کلسی بگوید که آوردن گل آرایی به مجلس عزا برای بازدید مناسب نیست، از کل دفتر پرسید که آیا فکر می‌کنند مناسب است یا خیر. او حتی یک بار هم مستقیماً به نگرانی های خود با کلسی نپرداخت. کلسی به خوبی از عهده این کار بر نمی آید. او آن را بسیار شخصی می گیرد.

هر بار که حادثه‌ای پیش می‌آید، از کلسی می‌پرسم که آیا می‌خواهد با لورین بنشینم و این موضوع را با او در میان بگذارم. او می‌گوید نه، زیرا لورین بلافاصله می‌دانست که کلسی با من صحبت کرده است. رک و پوست کنده به پایان کارم با کلسی رسیده ام که با احساسی که او اصلاً با لورین صحبت نمی کند، احساس می کند. من هر بار می پرسم که آیا او مایل به عقب نشینی از لورن است یا خیر، و حتی سعی کرده ام او را در مورد آنچه می تواند بگوید راهنمایی کنم (“لورین، من اینجا نشسته ام، آیا چیزی هست که بخواهی با من صحبت کنی؟” در…) اما او همیشه به من می‌گوید که می‌ترسد وقتی چیزی به لورین می‌گوید، “فقط به او حمله کند.”

در حالی که کلسی در اوایل کار خود است، او یک کارمند درخشان است. او در آخرین بررسی خود بالاترین امتیاز را از همه کسب کرد. او هرگز دیر نمی کند، او همیشه تمام کارهای خود را به موقع انجام می دهد، او اغلب به سایر کارمندان در انجام کارهایی که دارند کمک می کند، و مشتریانش را که هنگام پیوستن به شرکت به عهده گرفته است، بهتر از سایر کارکنان (به نوعی) مدیریت کرده است. که برای هر کسی که برای شرکت کار می کند قابل مشاهده است). کار لورین به اندازه کافی شایسته است، اما او برای هیچ چیز فراتر نمی رود.

من به دنبال راهنمایی هستم که چگونه باید یک بار برای همیشه با این وضعیت کنار بیایم. آیا باید درباره احساس کلسی چیزی به لورین بگویم، یا باید همچنان کلسی را تشویق کنم که وقتی لورین این نظرات را در کل دفتر می گوید، از او عقب نشینی کند؟ یا اینکه به این وضعیت اجازه می دهم ادامه دهم؟

برای رسیدگی به وضعیت لورن نیازی به اجازه کلسی ندارید! اگر لورین کاری را انجام می دهد که فکر می کنید اختلال ایجاد می کند یا باعث ایجاد مشکل در تیم شما می شود، می توانید ادامه دهید و آن را حل کنید.

انجام این کار همیشه منطقی نیست. اگر چیزی کوچک و آزاردهنده جزئی است و شخصی که هدف آن است از شما می خواهد که درگیر آن نشوید، معمولاً احترام به آن منطقی است.

اما اگر لورین به طور قانونی بی ادب است، این کار را زیاد انجام می دهد و مکرراً یک کارمند خوب را ناراحت می کند، دلیلی وجود ندارد که نتوانید بگویید: “لورین، من متوجه شده ام که اگر در مورد کاری که کلسی انجام می دهد نگرانی دارید، به آن رسیدگی کنید. آن را به دفتر عمومی و نه به کلسی خصوصی. این نسبت به او بی انصافی است. اگر با کلسی مشکلی دارید، لطفاً مستقیماً با او صحبت کنید – یا اگر فکر می‌کنید باید بیشتر شود، با من صحبت کنید. یا اگر بیشتر کارهایی که لورین در حال افزایش است اصلاً مربوط به کار نیست (مثل موضوع گل در مراسم تدفین)، می‌توانید به جای آن بگویید: “متوجه شده‌ام که با همکارانتان در مورد کلسی زیاد صحبت می‌کنید – چیزهایی مانند عدم تایید شما. از گلهایی که برای تشییع جنازه فرستاد و پایهایی که برای گلدان پخته بود. همین که متوجه شده بودم کافی است و فکر می کنم هرکسی را که در کفش او بود آزار می داد. آیا می توانی او را اخراج کنی؟

گفته می‌شود، این موضوع با این واقعیت پیچیده می‌شود که شما قبلاً چندین بار از کلسی پرسیده‌اید که آیا او می‌خواهد شما وارد عمل شوید و او جواب منفی داده است. از آنجایی که شما آن را به عنوان یک انتخاب به او معرفی کرده‌اید، حالا دیگر آن را برگردانید و علیرغم اینکه او به شما می‌گفت این کار را نکنید، مداخله کنید. در حالت ایده‌آل نمی‌توانستید بارها آن را به عنوان یک انتخاب داشته باشید، اما از آنجایی که دارید، در این مرحله احتمالاً لازم است دفعه بعد که در مورد لورن نزد شما می‌آید، چیزی شبیه به این را به او بگویید: “از شما خواسته ام اگر می‌خواهید با لورین در مورد این چیزها صحبت کنم، گذشته است، و فکر می‌کنم با این قاب‌بندی به شما بدی کردم. رفتار لورین به اندازه‌ای برای شما و تیم ما مخرب است که من به عنوان مدیرش موظفم در قبال آن رفتار کنم. با او صحبت کنید، بنابراین من این کار را انجام خواهم داد. من آن را به عنوان رفتاری که متوجه شده ام ارائه خواهم کرد، نه شکایتی از طرف شما، اما در این مرحله باید با او صحبت کنم.”

من همچنین از کلسی می‌پرسم که چه چیزی در پس نگرانی او وجود دارد که اگر کلسی خودش در این مورد با او صحبت کند، لورین “به او حمله خواهد کرد”. آیا لورین قبلاً با او چنین کرده است یا کلسی دیده است که او این کار را با دیگران انجام می دهد؟ اگر چنین است، این چیزی است که باید در مورد آن بدانید و با لورین نیز به آن بپردازید… و باید به کلسی بگویید که چنین رفتاری برای تیم شما غیرقابل قبول خواهد بود و اگر این اتفاق بیفتد (در حالی که اطمینان حاصل می کنید که او با آن برخورد می کنید، باید آن را انجام دهید). با عواقبی برای مشارکت شما مواجه نشدم). اگر لورن ندارد کاری انجام دادید تا کلسی در مورد آن نگران شود – اگر کلسی فقط ترس کلی از درگیری دارد – پس پیام شما به کلسی باید این باشد: “اگر چیزی به اندازه کافی شما را ناراحت می کند که چندین بار در ماه با من در مورد آن صحبت می کنید، شما واقعاً یک تعهد حرفه ای دارم که برای حل آن با من کار کنید. اگر تصمیم بگیریم که بهترین رویکرد است، می توانم شما را راهنمایی کنم که چگونه با او صحبت کنید، اما کاری که نمی توانم به شما اجازه دهم این است که بارها و بارها آن را به من بدهید. بدون اینکه مایل باشیم به هیچ یک از ما اجازه رسیدگی به آن را بدهیم.”

شما می توانید در این مورد حمایت کنید. می توانید به کلسی اطمینان دهید که او را پشتیبان دارید و اقداماتی که قرار است او را راهنمایی کنید (یا خودتان انجام خواهید داد) منطقی هستند. و می‌توانید با او صحبت کنید که چگونه این یک مهارت حرفه‌ای است مانند هر مهارت دیگری، که ساخت آن زمان می‌برد و زمانی که برای اولین بار آن را امتحان می‌کند ممکن است احساس ناخوشایندی کند، اما در طول حرفه‌اش واقعاً به او خدمت خواهد کرد. اما او را کاملاً قاطعانه در اینجا راهنمایی کنید، در غیر این صورت خطر (الف) یک کارمند خوب در طول زمان تضعیف روحیه، (ب) یک کارمند کمتر عالی رانده شدن شخصی و / یا تزریق سمیت به گروه وسیع‌تر، و (ج) داشتن ساعت‌های بیشتر وجود دارد. از این گفتگوها با کلسی بدون اینکه در واقع چیزها را به سمت یک راه حل سوق دهد.

آیا می خواهید یک سوال از خودتان ارسال کنید؟ بفرستش به [email protected].

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.