چگونه مکث های مکرر 10 ثانیه ای شما را متمرکزتر، موثرتر و سازنده تر می کند



ما صاحب تعدادی ملک اجاره ای هستیم و تقریباً همیشه حداقل یک بازسازی اساسی داریم. بنابراین شما فکر می کنید تا به حال من در برنامه ریزی منابع خوب هستم.

اما حداقل یک بار در روز متوجه می شوم ابزاری که به آن نیاز دارم جای دیگری است. قیچی درب؟ یک جای دیگر. ابزار پرس پکس؟ در سایت دیگری ترکیب نازک هنوز در گاراژ به جای کامیون؟ آن روز چهارشنبه بود.

کمبود هوش مشکل نیست. (خوب، شاید.) و من سعی می کنم از قبل برنامه ریزی کنم. پس چرا من مبارزه می کنم؟

تحقیقات نشان می‌دهد که ذهن یک فرد معمولی – و من مطمئناً متوسط ​​هستم – حدود پنجاه درصد از زمان خود را صرف «سرگردانی» می‌کند. فکر کردن به گذشته. تلاش برای پیش بینی آینده. حرکت از حواس پرتی به حواس پرتی.

آن طبیعی است؛ چیزی که روانشناسان آن را “دوچرخه سواری توجه” می نامند نه تنها به ما کمک می کند تا ایمن باشیم – بیش از حد روی تماس متمرکز شوید و ممکن است متوجه علامت توقف نشوید – بلکه به ما کمک می کند از گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه ریزی کنیم.

با این حال، زمانی که توجه شما به سرعت چرخه می زند، وارد یک حالت می شوید، عصب شناس شناختی دکتر Dr. آمیشی جاها «حالت خلبان خودکار مه‌آلود» می‌گوید، شما واقعاً به چیزی توجه نمی‌کنید. افکار شما از کاری به کار دیگر، از حواس پرتی به حواس پرتی، از آینده به گذشته می روند…

و مخلوط نازک را در گاراژ می گذارید.

“ذهن آگاهی”؟ اوه

راه حل این است که هوشیارتر باشید.

متأسفانه من طرفدار «ذهن آگاهی» نیستم. کمی بیش از حد روانشناسی به نظر می رسد. کمی بیش از حد جدید. کمی هم … چیزی. (که بیشتر در مورد من – و نه به روش خوب – می گوید تا در مورد ارزش ذهن آگاهی.)

کاری که من باید انجام دهم، زمانی که نوشتن را برای یک روز تمام کردم و می‌روم برای کار در یک خانه، کمی تمرکز و تمرکز داشته باشم.

آنجاست که کتاب جها، اوج ذهن: تمرکز خود را پیدا کنید، توجه خود را به خود اختصاص دهید، روزی 12 دقیقه سرمایه گذاری کنید، پاسخی ارائه می دهد. Jha توصیه می کند از روش STOP استفاده کنید که با نشانه های عادی روزانه تحریک می شود تا به خود یادآوری کنید که مراقب زمان حال باشید.

مثلاً بگویید باید پشت چراغ قرمز توقف کنید.

  • س: از نظر فیزیکی متوقف شد؟ توقف ذهنی و …
  • T: یک نفسی بگیر. سپس …
  • در باره: رعایت کنید. بر آنچه در اطرافتان اتفاق می افتد و مهمتر از آن در درونتان تمرکز کنید. چیزی که شما به آن فکر می کنید. آنچه تو خواستن در مورد چیزی اندیشیدن. به عبارت دیگر ریست کنید. سپس …
  • پ: ادامه دهید و به روز خود ادامه دهید.

این برای ذهن آگاهی گسترده تر عالی است. این که به خود بگویید نفس بکشید و سرعت خود را کم کنید، هیچ وقت ضرری ندارد.

تحقیقات موافق است. بهبود ذهن آگاهی می تواند تاب آوری را بهبود بخشد، می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند و حافظه و مهارت های تصمیم گیری را بهبود بخشد.

با این حال، من به چیزی خاص تر نیاز داشتم، بنابراین نشانه های من تاکتیکی تر است.

وقتی می خواهم در کامیون را باز کنم، مکث می کنم و حدود ده ثانیه طول می کشد. به این فکر می کنم که قصد انجام چه کاری را دارم. به این فکر می کنم که به چه ابزار و لوازمی نیاز دارم. من یک فهرست سریع ذهنی انجام می دهم.

من هنگام خرید لوازم هم همین کار را می کنم. به جای اینکه آخرین مورد را بگیرم و به طور خودکار برای بررسی عجله کنم، می ایستم و حداقل ده ثانیه مکث می کنم. من لیستم را مرور می کنم. فکر می کنم در چند روز آینده چه کاری انجام خواهم داد. من تصور می کنم چه چیزی نیاز دارم و چه چیزی ممکن نیاز.

من سعی می‌کنم تمام عوامل حواس‌پرتی را کنار بگذارم و – در حالی که به نظر می‌رسد کمی فراتر می‌رسد – به فکر برنامه‌ریزی منابع هستم. به خودم یادآوری می‌کنم که نکته این است که در بررسی ذهنی‌ام عجله نکنم و از نظر ذهنی به سمت هر چیزی که قرار است پیش بیاید، بشتابم. نکته این است که تمرکز کنم، فکر کنم، و آن یک کار را تا جایی که ممکن است انجام دهم.

درست است، این من را به ایلان ماسک برنامه ریزی منابع تبدیل نکرده است. هیچ چیز بهتر از یادداشت برداری در محل و ایجاد چک لیست نیست. (به تعبیر انجام کارها نویسنده دیوید آلن، ذهن شما برای داشتن ایده ها، نه نگه داشتن آنها.)

اما صرف چند لحظه مکث، تفکر و تمرکز تفاوت بزرگی ایجاد کرده است.

و می تواند برای شما شاید قبل از اینکه تلفن را برای پیگیری یک مشتری احتمالی بردارید، تصمیم بگیرید که مکث کنید و به این فکر کنید که چه چیزی آنها نیاز … و نه فقط اینکه چقدر به شدت نیاز به فروش دارید. شاید تصمیم بگیرید قبل از اینکه وارد کار شوید در ماشین خود مکث کنید و به نوع رهبری که می خواهید باشید فکر کنید. شاید تصمیم بگیرید که جلوی در خانه خود مکث کنید و به این فکر کنید که چه کسی می خواهید در کنار عزیزانتان باشید.

چند نشانه روزمره را انتخاب کنید و از آنها برای برانگیختن چند لحظه تمرکز روی آنچه واقعاً مهم است استفاده کنید.

مطمئناً، ممکن است احساس کنید که در یک روز شلوغ وقت گرانبهای خود را هدر می دهید – اما در اثربخشی و کارایی بهبود یافته، بیش از آن زمان را به دست خواهید آورد.

چه کسی می داند: شاید روزی شما حتی بتوانید از گفتن نسخه شخصی خود دست بکشید، “قسم می خورم هر بار که به ابزاری نیاز دارم … در خانه اشتباهی است.”

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.