[ad_1]
به عنوان رهبر، میتوانیم گرفتار استرسهای روزانه و مشکلات ناشی از مسئولیت باشیم. تأثیر وجود یک حلقه مداوم از عوامل استرس زا می تواند غیرقابل دفاع و طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر چارچوبی نداشته باشید که به شما کمک کند به طور مؤثر با خواسته های جاری مقابله کنید. برای درک بهتر اینکه چگونه رهبران می توانند تفکر خود را به آسانی به رهبری تغییر دهند و یک سازمان سالم تر و پر رونق ایجاد کنند، با دوستم سوزی مور صحبت کردم.
سوزی که مدیر فروش سابق دره سیلیکون بود، اکنون یک نویسنده بسیار معتبر، مربی اعتماد بینالمللی و مشاور متخصص برای رسانههای بزرگ است. در پادکست جدید و آخرین کتابش، بگذار آسان باشد، او بینش و خرد واقعی زندگی خود را به اشتراک می گذارد تا به ما کمک کند استرسی را که ما را غرق می کند کاهش دهیم و آرامش و قدرت بیشتری ایجاد کنیم تا بتوانیم در کار و زندگی بهتر عمل کنیم.
کار ما مکمل یکدیگر است، اما تجربیاتی که در کار خود به ارمغان می آوریم بسیار متفاوت است. سابقه من به عنوان یک مددکار اجتماعی بالینی و مشاور تروما نشان دهنده کار من به عنوان یک مشاور تجاری است. من چندین دهه تجربه کمک به افراد و سازمان ها را در بهبود روابط و تعاملات از طریق ارتباطات بهتر دارم. با این حال، خرد سوزی از تجربه مستقیم آسیبهای شخصی پیچیده ناشی میشود که در سنین جوانی شروع شد و به او آموخت که نحوه تفکر ما در مورد یک موقعیت مستقیماً بر نحوه کنار آمدن ما با آن تأثیر میگذارد. او ذهن کنجکاو و درک ذاتی از رفتار انسان دارد.
در اینجا سه نکته مهم برای رهبران از گفتگوی ما آمده است:
-
درک کنید که چگونه خودآگاهی شما بر تفسیر شما از رویدادها تأثیر می گذارد.
خودآگاهی زمانی است که ما به خود انعکاس می دهیم و به دنبال درک بهتر خود و نحوه تعامل با محیط خود هستیم. سوزی میگوید: «وقتی آگاهی خود را افزایش میدهید، هوشیاری خود را افزایش میدهید، و سپس همه چیز کمی آسانتر میشود، زیرا ما دلسوزتر و به هم مرتبطتر هستیم».
سوزی میگوید: «ما دنیا و هر آنچه را که میگذرد بیرون از خودمان میبینیم، اما اینطور نیست. “این توسط سیستم اعتقادی خودمان فیلتر شده است.” ما برای خودمان داستانی تعریف می کنیم تا به ما کمک کند یک نظر یا موقعیت را تفسیر کنیم، اما آن داستان همیشه دقیق نیست. به ما آموزش داده نشده است که تصمیم بگیریم اخبار، رویدادهای شخصی و اطلاعات بیرونی را چگونه تفسیر کنیم. اما در واقع باید تصمیم بگیریم که در مورد یک موقعیت چه احساسی داریم و می توانیم تفکر خود را زیر سوال ببریم.
نظر او به خوبی دریافت می شود زیرا با خودآگاهی به درک آنچه در اطراف شما می گذرد می رسد و به شما امکان می دهد تصمیمات آگاهانه و آگاهانه تری بگیرید. وقتی درک می کنید که در مورد یک موقعیت چه احساسی دارید، چرا برای شما کار می کند و چرا این کار را نمی کند، می توانید ببینید که ما چگونه دیگران را تحت تاثیر قرار می دهیم و آنها چگونه بر ما تاثیر می گذارند. خودآگاهی اولین ابزاری است که به شرکت کنندگان در پروتکل ارتباطی آموزش می دهم زیرا در صورت داشتن خودآگاهی محدود، امکان شرکت در مکالمات سالم و تعاملات سازنده وجود ندارد.
-
آینده را تصور کنید و آن چشم انداز را به کل تیم خود منتقل کنید.
بسیاری از رهبران یک چشم انداز برای سازمان خود دارند، اما با عدم انتقال واضح آن دیدگاه به تیم، توپ را رها می کنند – و این حذف پرهزینه است. عدم اطلاع تیمتان از ایدهها و جهتگیریهای جدید، باعث ایجاد گسست در سازمان شما میشود. به جای اینکه همه در جهت یک هدف مشترک کار کنند، تیم شما اکنون در تقابل با یکدیگر کار می کند.
سوزی میگوید: «رهبرانی که تأثیرگذار هستند، تیمهای بزرگی را حفظ میکنند، دائماً در مورد آینده فکر میکنند و با هم ارتباط برقرار میکنند. “آنها باید ببینند که چه چیزی می تواند باشد، که هنوز وجود ندارد. در واقع، ارتباط آنها در مورد آینده آنقدر واضح است که وقتی در مورد چشم انداز شرکت سوال می شود، هر یک از اعضای تیم پاسخ مشابهی می دهند. داشتن یک چشم انداز، ارتباط شفاف با آن و داشتن همه در کشتی بسیار قدرتمند است.”
ارتباطات واضح، به ویژه در مورد جهت گیری شرکت، فرهنگ محیط کاری سبک تر و ارتباطی تر ایجاد می کند که شما را آزاد می کند تا سازمان خود را رشد دهید.
-
بپذیرید که گفتگوهای دشوار بخش ضروری رهبر بودن است.
سوزی می گوید: “به عنوان یک رهبر، داشتن آن مکالمات سخت چیزی است که برای آن ثبت نام کرده اید، و باید بتوانید آن مکالمات را داشته باشید.” “شما بدشانس نیستید. وقتی خبری برای پخش شدن برای تیم وجود دارد، یا تغییر مسیر، چیزی که می دانید مردم از آن خوشحال نخواهند شد، کمک می کند که به چشم انداز خود بازگردید و به تیم خود یادآوری کنید که همه شما هستید. برای رسیدن به همان هدف کار می کنند.”
توصیه من برای کمک به رهبران برای شروع این تعاملات چالش برانگیز این است که به طرف مقابل از شک و تردید بهره مند شوند و به جای اینکه آن را به عنوان یک رویارویی تلقی کنند، از منظر تمایل به گفتگو و شفاف سازی به آن نزدیک شوند. سوزی موافق است که تغییر طرز فکر مهم است. زمانی که رهبران می توانند درک کنند و بپذیرند که گفتگوهای دشوار اجتناب ناپذیر است، در این صورت مقاومت کمتری در برابر آن وجود دارد زیرا می دانند که این فقط بخشی از کار است.
همه ما گاهی اوقات ترجیح میدهیم از گفتگوهای سخت اجتناب کنیم، اما این گفتگوها با قلمرو رهبری همراه است، و زمانی که آسیبها و ضررهایی را که در صورت کمبود ارتباطات رخ میدهد، ارزیابی میکنید، ممکن است چشمها را باز کنید. به عنوان مثال، یک شرکت Fortune 500 که من با آن کار کردم، تعدادی رهبر تیم داشت که به خوبی با هم کار نمی کردند. شرکت ضرر کرد زیرا تولید، عملیات و تولید با یکدیگر صحبت نمیکردند، بنابراین پروژهها دیر انجام میشد، مشتریان راضی نبودند و فروشندگان ناامید میشدند. وقتی هیچ کس نمی داند که چگونه مکالمات دشواری داشته باشد، آنها اتفاق نمی افتد و مشکلات اساسی همچنان سود شما را از بین می برد.
به عنوان رهبر، شروع گفتگوهای دشوار مستلزم تغییر در تفکر شما و توانایی روی آوردن به سمت فرد یا تیم دیگر با تمایل به کنار آمدن به خاطر تصویر بزرگتر است – که اغلب، سازمان است. تصویر بزرگتر انگیزه ای برای برقراری ارتباط بهتر، افزایش خودآگاهی و به اشتراک گذاشتن دیدگاه شما می شود.
هنگامی که ما خودآگاهی را تمرین می کنیم، به جای تصمیم گیری های تکانشی، زمانی که استرس ها و مسائل روزمره به وجود می آیند، آمادگی بیشتری برای اتخاذ تصمیمات آموزشی داریم. به عنوان رهبر، ما باید بدانیم که باید انتخاب کنیم که چگونه به موقعیت های چالش برانگیز پاسخ دهیم.
سوزی میگوید: «این یک افتخار است که یک رهبر باشید، در قبال افراد دیگر، مسئول نتایج باشید، و فردی باشید که واقعاً تصمیمگیری میکند. بنابراین ما هرگز نمی توانیم آن را بدیهی بدانیم.»
وقتی چشم انداز خود را به طور مؤثر بیان می کنیم، تیم ما می داند که باید چه انتظاری داشته باشد و همه در جهت یک هدف تلاش می کنند. در نتیجه، محیط محل کار سبک تر و ارتباطی تر و بازتر است، حتی در صورت مواجهه با چالش ها. این عوامل سپس تفکر شما را در مورد عوامل استرس زا و مشکلات روزانه هدایت می کند و شما را قادر می سازد رهبر موثرتری باشید.
آیا می بینید که چگونه طرز فکر ما بر تصمیمات ما تأثیر می گذارد؟ این جوهر پیام سوزی مور و بهترین راه برای سهولت در رهبری و ایجاد یک سازمان پر رونق است. همانطور که سوزی می گوید، بگذارید آسان باشد!
[ad_2]