نوشته اندرو امان اندرو و تیمش به عنوان مدیرعامل NineTwoThree Digital Ventures، 45 محصول و 9 استارت آپ ایجاد کرده اند و در Inc. 500 و 2021.
رویای بیشتر کارآفرینان این است که یک ایده تحول آفرین ارائه کنند، بودجه دریافت کنند و آن را به یک استارتاپ موفق تبدیل کنند. واقعیت این است که استارت آپ های بیشتری نه توسط یک کارآفرین، بلکه توسط استودیوهای استارت آپی راه اندازی می شوند.
استودیوهای استارتاپ یا استودیوهای سرمایه گذاری دیجیتال، تیم های توسعه و فرآیندهایی را که به طور خاص برای راه اندازی استارت آپ ها طراحی شده اند، جمع آوری می کنند. کار با یک تیم به آنها امکان میدهد فرآیندهای کارآمد و قابل تکراری ایجاد کنند که احتمال موفقیت هر استارتآپ را بیشتر از قبلی میکند.
یک گزینه جذاب برای کارآفرینی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود است، درست است؟ با این حال، اکثر استودیوهای سرمایه گذاری دیجیتال از سرمایه گذاری های قابل توجهی برای تأمین مالی سرمایه گذاری های دیجیتال خود استفاده می کنند. راه حل؟ با استفاده از مدل آژانس، یک استودیوی سرمایه گذاری دیجیتال را راه اندازی کنید.
پیش نیازهای یک استودیو دیجیتال ونچر
استودیوهای سرمایه گذاری دیجیتال به دلایل خوبی به گزینه ای جذاب تبدیل شده اند. گردآوری ابزارها، تدارکات و تخصص مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت آپ واحد، شانس بسیار بیشتری برای موفقیت ایجاد می کند.
بسته به سرمایه و استعداد شما، انواع مختلفی از استودیوهای راه اندازی وجود دارد که می توانید راه اندازی کنید. به عنوان مثال، یک استودیوی سازنده سرمایه گذاری، شرکت هایی را از پایه ایجاد می کند و به طور متوسط برای هر استارت آپ به 250000 دلار به عنوان سرمایه راه اندازی نیاز دارد. استودیوهای شرکتی با کمک مالی از یک شرکت بزرگتر حمایت می شوند و سرمایه گذاری های مرتبط با اهداف شرکتی خود را دنبال می کنند. آزمایشگاههای سرمایهگذاری خطرپذیر معمولاً به یک شرکت بزرگتر VC متصل هستند که به عنوان منبع سرمایه برای شرکتهای پرتفوی آنها عمل میکند.
به یک الگو توجه کنید؟ اکثر استودیوهای استارت آپی منبع سرمایه ثابتی دارند. بر اساس این تجزیه و تحلیل از 111 استارتاپ پس از مرگ، شماره 1 دلیل شکست، تمام شدن پول نقد است. چگونه میتوانید با استودیوهای راهاندازی مستقر با پشتوانه سرمایهگذاری خطرپذیر بدون سرمایهگذاری عمده خود رقابت کنید؟
خارج کردن سرمایه گذاری از معادله
این همان چیزی است که مدل آژانس ساز را به گزینه ای جذاب برای کارآفرینان جوان تبدیل می کند. برای نگهداری سودآور به منابع خارجی متکی نیست. مدل آژانس سازنده شامل راه اندازی یک آژانس دیجیتال و استفاده از منابع آژانس و تیم موجود برای راه اندازی استارتاپ ها است. با استفاده از درآمد آژانس، عملاً می توانید یک استودیوی کاملاً کارآمد را جمع آوری کنید و با حداقل سرمایه گذاری اولیه شروع به کسب درآمد کنید.
حتی ارزشمندتر از توانایی راهاندازی سرمایهگذاری خطرپذیر، فرصت ایجاد یک الگوریتم تکرارپذیر و مقیاسپذیر برای استودیوی شما است. اگر یک تیم اصلی قوی دارید، تنها چیزی که نیاز دارید یک سیستم آزمایش شده و آزمایش شده است. همانطور که آژانس دیجیتالی خود را از طریق کار مشتری ایجاد می کنید، می توانید سیستم ها و فرآیندهای خود را آزمایش کنید تا یاد بگیرید چه کاری انجام می دهد و چه چیزی کار نمی کند. هر مرحله در فرآیند شما باید از طرحی پیروی کند که میدانید کار میکند، سپس میتوانید آن را برای کمال تکرار کنید.
بدون اینکه پول توانایی های شما را محدود کند، موفقیت مدل به تخصص شما بستگی دارد. کار با انواع مشتریان آژانس دیدگاه جدیدی را در مورد روندهای فعلی بازار ارائه می دهد و به یافتن راه حل هایی برای نیازهای برآورده نشده کمک می کند. سودی که جمعآوری میکنید، منابعی است که میتوانید به استارتآپهای استودیویی خود برگردانید. شما می توانید پایه ای قوی ایجاد کنید، خلاقیت خود را آزاد کنید و شبکه ای بسازید بدون اینکه مجبور باشید پس انداز زندگی خود را قمار کنید یا در خط شروع خطرات بزرگی را متحمل شوید.
بهره وری سرمایه همیشه اولویت اصلی یک کارآفرین بوده است. با استفاده از مدل سازنده آژانس، میتوانید یک استودیوی سرمایهگذاری دیجیتالی را راهاندازی کنید که قادر به تامین سرمایه و منابع برای تمام سرمایهگذاریهای آینده شما باشد.