چگونه باهوش ترین کارآفرینان از وبلاگ ها برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنند



وبلاگ نویسی یکی از قدیمی ترین اشکال ارتباطی در اینترنت است، اما کسب و کارها کاملاً آن را درک نمی کنند، از آن سوء استفاده می کنند. به همین دلیل، برای کسانی که به درستی از آن استفاده می کنند، فرصتی بی نظیر است.

برای درک اینکه وبلاگ نویسی واقعا چیست، سعی کنید از منظر دیگری به چیستی وب سایت و اینترنت واقعاً نگاه کنید. اینترنت ابزاری است که امکان تبادل اطلاعات را فراهم می کند و در قلب این اطلاعات، تبادل، گفتگو است.

یک وب سایت، به طور گسترده، مکانی است که در آن مکالمه منحصراً روی شما و مشتری بالقوه شما متمرکز است. این آواتار شما در یک دنیای آنلاین و به هم پیوسته است. بیشتر صفحات وب سایت شما بر روی یک چیز تمرکز دارند: فروش. صفحه اصلی شما، صفحات مربوط به صفحه، محصولات یا خدمات، و صفحات تماس، همگی مانند ارائه فروش صیقلی شما با آهنگ، جریان و فرآیند از پیش تعریف شده هستند.

به عبارت دیگر، آن صفحات یک هدف دارند: گفتگوی فروش. اما، به این فکر کنید که در زندگی واقعی چگونه هستید. آیا هر مکالمه ای که دارید یک مکالمه فروش است؟ آیا مشتریان و مشتریان بالقوه شما همیشه در حالت «اکنون بخرید» آماده گفتگوی فروش هستند؟ البته، شما فقط در زندگی واقعی گفتگوهای فروش ندارید. این همه فروش همیشه نیست. و اگر همیشه فروش است، هیچ دلیلی وجود ندارد که مشتریان با شما صحبت کنند، مگر اینکه کسی در حال حاضر آماده خرید باشد.

فقط روی فروش تمرکز نکنید

مشکل اکثر وب سایت ها این است: تنها دلیل بازدید از زمان خرید است. فرصت های کمتری برای به دست آوردن مشتری در اختیار شما قرار می دهد. پست های وبلاگ را باید به عنوان گفتگو در نظر گرفت.

یک وبلاگ شما را قادر می سازد انواع مختلفی از مکالمات داشته باشید تا مشتریان دلیلی برای اشاره به شرکت شما به عنوان یک منبع ارزشمند داشته باشند. یا حداقل باعث افزایش آشنایی آنها با شما و برند شما می شود.

گاهی اوقات آن مکالمه می تواند پاسخ به یک سوال خاص در مورد محصول یا صنعت شما باشد. برای مثال، در صفحه اصلی شما، مکان مناسبی برای پرداختن به عمق و جزئیات درباره پاسخ به یک سوال خاص نیست. شما می خواهید مروری گسترده و قدرتمند در آنجا داشته باشید. اما، در یک پست وبلاگ، می توانید به کسی در مورد یک چیز خاص آموزش دهید و به یک سوال خاص با جزئیات پاسخ دهید تا به کسی کمک کنید.

مواقع دیگر، آن مکالمه می تواند به اشتراک گذاشتن یک فلسفه یا بینشی در مورد اینکه چرا کسب و کار شما کاری را به روش خاصی انجام می دهد، باشد. این می تواند محتوایی باشد که تقریباً هر چیزی که از راه دور به صنعت شما مربوط می شود و ارتباط مستقیمی با آنچه می فروشید ندارد، اما همچنان ارزش و بینش را به مشتریان ارائه می دهد.

با پاسخ دادن به سوالات رایج در زمان صرفه جویی کنید

با ارائه دلایلی به مردم برای بازدید از وب سایت شما فراتر از یک گفتگوی فروش خالص، به آنها این فرصت را می دهید که خود را بهتر به عنوان مشتری واجد شرایط کنند، در توضیح مشکلات رایج و موقعیت هایی که محصول یا خدمات شما حل می کند در زمان صرفه جویی کنند یا به طور واضح ایجاد پسندیده و اعتماد کنند. فردی بودن که با شخص دیگری صحبت می کند

برای مثال، در کسب‌وکارم، متوجه شدم که دائماً سؤالات خاصی دریافت می‌کنیم، مانند «محتوای طولانی چقدر باید باشد» یا «چگونه محتوا بنویسیم» یا در صفحات محصولشان درباره چه چیزی صحبت کنند. ما قبلاً برای پوشش دادن این موضوعات با افراد مکالمه‌ای ساعت‌ها انجام می‌دادیم که منجر به ناامیدی مشتریان ما می‌شد که این فرآیند را طی می‌کردند و زمان زیادی از ما را برای داشتن یک مکالمه تکراری می‌گرفت.

بنابراین در عوض، همان گفتگو را گرفتیم و آن را به یک پست وبلاگ تبدیل کردیم. اکنون ما چیزی داریم که می‌توانیم مشتریان فعلی را به آن ارجاع دهیم و می‌توانیم مشتریان جدیدی را که سؤالات مشابهی دارند جذب کنیم. با دادن دلیلی به مردم برای بازگشت دوباره و دوباره به وب سایت، ترافیک و میانگین زمانی را که صرف خواندن محتوای خود می شود افزایش داده ایم – دو مورد از مهم ترین و سخت ترین معیارهای دستیابی به رتبه بندی طبیعی در موتورهای جستجو.

با محتوا خلاق باشید

اکنون، متوجه شدم که چند راه آسان برای ایجاد محتوای وبلاگ معنی دار وجود دارد. ابتدا، راهنماهایی بنویسید که به پرسش‌ها و نگرانی‌هایی با جزئیات پاسخ دهند که مشتریان شما بیشتر از همه می‌پرسند. خودتان را فقط به سوالات «پیش فروش» محدود نکنید.

شما همچنین می توانید دیدگاه یا طرز تفکر جدیدی را به مردم آموزش دهید. نشان دادن تخصص اغلب در مورد معرفی ایده ها یا افکار جدید و بدیع است. نشان دادن تخصص به این روش یک اعتبار ساز شگفت انگیز است و بسیار قدرتمندتر از اینکه فقط بگویید “یک متخصص” هستید.

پست‌ها را از رسانه‌های اجتماعی خود بگیرید و آن‌ها را در مقاله‌های جدید ادغام کنید، به خصوص اگر محبوب باشند. در مورد محصولات، خدمات یا مفاهیم مرتبط دیگر صحبت کنید که نمی فروشید، اما با چیزی که می فروشید به خوبی کار می کند.

آنچه در اینترنت کار می کند دقیقاً همان چیزی است که شخصاً کار می کند: گفتگو با مردم. وبلاگ نویسی به شما امکان می دهد مکالمات غنی تر، عمیق تر و معنادارتر داشته باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.