چگونه این کارآفرین جسارت را داشت تا غول‌های تجارت خودروهای خودران را بپذیرد



زمانی که کایل وگت استارت آپ خودروی خودران کروز را در سال 2013 تأسیس کرد، شک و تردید کم نداشت.

امروزه، این شرکت دارای ناوگان کوچکی از تاکسی های عملیاتی است که مسافران واقعی را در شهر اصلی خود، سانفرانسیسکو – بدون راننده، سوار می کند. با این حال، شکاکان باقی می مانند.

وگت می‌گوید: «منتقدان زیادی در این صنعت وجود دارند که با وجود اینکه امروز در سانفرانسیسکو از تاکسی‌های جاده‌ای بدون راننده استفاده می‌کنیم، همچنان می‌گویند این فناوری اینجا نیست و هرگز نمی‌آید.» شرکت پادکست آنچه می دانم

در واقع، برخورد با مخالفان به یکی از اصول داخلی شرکت منجر شده است: «به دنبال حقیقت باشید». همانطور که وگت می گوید، او کارمندان را تشویق کرد که “به داده ها نگاه کنند، به حقایق نگاه کنند و خود تصمیم بگیرند که در مورد یک موضوع چه فکر می کنند.”

زمانی که کروز فقط بذر یک ایده بود، بازیگر اصلی در ایجاد نمونه های اولیه برای خودروهای خودران گوگل بود. وگت می‌گوید: «می‌دانستیم که مهندسین نخبه در داخل گوگل روی این پروژه کار می‌کنند. و در آن زمان مشخص بود که گوگل صد میلیون روی این سرمایه گذاری کرده است.

او چه کسی بود، مهندسی که در BattleBots شرکت کرده بود و روی یک استارت آپ پخش ویدئو کار کرده بود که بگوید: “من می خواهم بروم روی ماشین های خودران کار کنم؟”

وگت در مورد تجربه خود می گوید: “من فکر می کنم تنها دلیلی که احساس می کردم حتی می توانم آن را کنار بگذارم این است که درس های زیادی در مورد خراب بودن و ساختن محصولات با منابع بسیار بسیار محدود در Justin.tv و Twitch آموختم.” آن استارت‌آپ‌هایی که او یکی از بنیان‌گذاران آن بود و پلتفرم ویدیوی زنده جهانی این شرکت‌ها را ساخت. (تویچ بعداً توسط آمازون به مبلغ بیش از 1 میلیارد دلار خریداری شد.) “ما همیشه در آستانه تمام شدن پول نقد بودیم – و این باعث ایجاد نوعی انعطاف پذیری و خلاقیت شد.”

البته وگت با جمع آوری میلیون ها دلار شروع نکرد. او با تقسیم کردن مشکل «فریب‌آمیز پیچیده» وسایل نقلیه خودران به بخش‌های مفهومی قابل مدیریت شروع کرد.

“در آن زمان من فکر می کردم: تنها راهی که می توانید واقعاً از زمین خارج شوید این نیست که با گفتن این جمله شروع کنید: “این فقط در صورتی کار می کند که ما 7 میلیارد دلار داشته باشیم!” باید راهی پیدا کنی تا کمی زودتر به آنجا برسی.» “اولین رویکرد من تلاش برای از بین بردن مشکل بود …[what] آیا می توانید در تقاطع کم هزینه بودن، پیچیدگی فنی کم و ارزش بالا برای مشتری بسازید؟”

وگت در پادکست این هفته چه می دانم بیشتر توضیح می دهد. برای مصاحبه کامل، روی پخش کننده زیر کلیک کنید، یا هر جایی که به صدا گوش می دهید، آنچه را که می دانم پیدا کنید.