چگونه این مشاور TikTok یک ویدیوی ویروسی را برای کمک به یک رستوران در حال مبارزه مهندسی کرد



مانند بسیاری از رستوران ها در پاییز 2021، غذاهای دریایی ویتنامی Clawful مستقر در Lakewood در کلرادو در آستانه تعطیلی برای همیشه بود. سپس یک جوان 22 ساله با 700000 دنبال کننده و تمایل به TikTok همه چیز را تغییر داد.

الی استون، بنیانگذار Bouta، یک شرکت مشاوره GenZ مستقر در دنور، پس از شنیدن از یکی از دوستانش در مورد مشکلات رستوران، خدمات خود را به طور داوطلبانه به صاحبان Clawful، زوج مهاجر کره ای سام هان و ماریا سونگ ارائه کرد. چیزی که در پی آمد یک جذابیت احساسی 57 ثانیه ای برای نجات کسب و کار خانوادگی بود. این ویدئو داستان مالکان 59 ساله را در مورد اینکه چرا رستوران خود را راه اندازی کردند – و زمان بد آن، که تنها چند هفته قبل از شیوع بیماری همه گیر در ایالات متحده در مارس 2020 بود، به اشتراک گذاشته شد. این ویدئو همچنین جزئیات چگونگی ابتلا به کووید را نشان می دهد. آنها را متحیر کرد و به مشتریان نیاز داشت – آمار.

در 48 ساعت اول پخش در 6 اکتبر 2021، ویدیوی TikTok ایجاد شده توسط Stone به بیش از 580000 نفر با بیش از 450000 بازدید در 48 ساعت اول رسید. بنیانگذاران می گویند در حالی که این ویدیو حاوی درخواست خاصی نبود، مردم از همه جا برای صرف غذا در رستوران آمده بودند. آن آخر هفته به تنهایی 24000 دلار درآمد کسب کرد. هفته بعد 18000 دلار و هفته سوم تقریبا 15000 دلار بود. قبل از انتشار این ویدئو، بنیانگذاران می گویند که اگر رستوران هفته ای 700 تا 1000 دلار درآمد داشته باشد، خوش شانس بودند.

تأثیر این کمپین همه دست اندرکاران را بهت زده کرد. استون در ابتدا امیدوار بود که این ویدیو 10000 بازدید داشته باشد، اگر واقعاً پخش شود شاید 15000 بازدیدکننده داشته باشد. خود بنیانگذاران Clawful در ابتدا سهام زیادی را قبل از این تجربه در رسانه های اجتماعی قرار نداده بودند، اما اکنون آنها تبدیل شده اند.

هان گفت: «ما اصلاً نمی توانستیم باور کنیم که این وضعیت در حال وقوع است. اگرچه فروش این کسب و کار پس از انتشار ویدیوی ویروسی کاهش یافته است، اما او امیدوار است که این کسب و کار همچنان با مشتریان احتمالی گردش کند.

در حالی که این تجربه زودگذر است، به عنوان شاهدی بر تأثیر TikTok بر مشاغل کوچک است. در اینجا چند نکته کلیدی از Stone در مورد اینکه چگونه سایر مشاغل می توانند نتایج مشابهی ببینند آورده شده است:

1. با اینفلوئنسرها تماس بگیرید.

خواه پیر، جوان، مهاجر یا بومی باشید، استون توصیه می‌کند با سازندگان TikTok تماس بگیرید. او می‌گوید: «آن‌ها دوست دارند تا جایی که می‌توانند کمک کنند. استون خاطرنشان می کند که او همچنین برای ایده ها و مشاوره به سازندگان دیگر مراجعه می کند. برای مثال، استون می‌گوید در طراحی استراتژی برای این ویدیو، از دوستان زیادی که TikTok را تماشا می‌کنند، استفاده کرده است تا در مورد رویکردی که باید اتخاذ کنند، راهنمایی بیشتری کنند. هنگامی که او داستانی را ترسیم کرد و فیلمنامه آن را تنظیم کرد، آن را برای یک سازنده محتوا نیز برای بازخورد ارسال کرد.

2. در مورد قالب تصمیم بگیرید.

استون می‌گوید: اگر به دنبال به اشتراک گذاشتن داستان خود در TikTok هستید، مانند آنچه استون برای Clawful توسعه داده است، مهم است که زودتر تصمیم بگیرید که آیا نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید سرگرمی است یا داستان. سرگرمی در TikTok محتوایی است که بیشتر به کمدی، استعداد یا چیزی که کاملاً با هدفی هدایت نمی شود، متکی است. یک داستان، در عوض، یک هدف روشن مانند فروش، گسترش آگاهی، یا به اشتراک گذاشتن چیزی صمیمی دارد.

3. در مورد آنچه موثر است تحقیق کنید.

البته هر کسب‌وکاری متفاوت است، اما دیدن اینکه چگونه کسب‌وکارهای مشابه شما در این رسانه موفق شده‌اند، می‌تواند ارزشمند باشد. در مورد Clawful، استون اذعان کرد که در تحقیقات خود، بسیاری از افراد مربوط به مهاجرانی هستند که از یک کشور خارجی به آمریکا مهاجرت می کنند تا فرصت بهتری برای فرزندان خود فراهم کنند.

استون همچنین در یک مورد استفاده موفق اتفاق افتاد: ویدیویی در مورد سوشیا، یک رستوران سوشی در دالاس. اندرو کیم، نوه مالک، ویدیویی از TikTok تهیه کرد و از مردم خواست که برای بازدید از رستوران پدربزرگش بیایند زیرا به دلیل همه‌گیری همه‌گیر با مشکل مواجه شده بود. این ویدیو بیش از 6 میلیون بازدید جمع آوری کرد، و واکنش جامعه باورنکردنی بود، بنابراین استون می دانست که می توان آن نوع موفقیت را منعکس کرد.

4. کمک بخواهید.

مهندسی یک ویدیوی ویروسی دشوار است. شما می توانید تمام موادی را داشته باشید که یک ویدیوی عالی می سازد و همچنان ویروسی نمی شود. ایجاد محتوای معتبر، به‌ویژه محتوایی که هدف‌محور باشد و بتواند با مردم در طیف گسترده‌ای طنین‌انداز کند، ویروسی بودن را تضمین نمی‌کند، اما می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

استون می‌افزاید: «استراتژی اولیه ما این بود که افراد را وادار کنیم تا یکی از بزرگ‌ترین تأثیرگذاران غذایی را در TikTok در دنور تگ کنند و در این مدت به افرادی که می‌توانستیم مقالات یا وبلاگ‌هایی در مورد غذا منتشر کنند، پیام فرستادیم.» استون می‌دانست که این رسانه‌ها نوردهی بیشتری را فراهم می‌کنند و به اشتراک‌گذاری ویدیو کمک می‌کنند. استراتژی اولیه موفقیت آمیز بود زیرا @denverfoodscene، یک صفحه TikTok با بیش از 450000 دنبال کننده که به تبلیغ بهترین رستوران های دنور اختصاص داشت، در نهایت به اشتراک گذاری مجدد TikTok اصلی Stones و همچنین ایجاد یک ویدیوی خاص خود رسید. علاوه بر این، WestWord، یک منبع خبری محلی در دنور، و همچنین 9News قطعاتی در مورد Clawful و ویدیوی TikTok منتشر کرد.

استون گفت: “مردم آشکارا با داستان طنین انداز شدند، و این اشتیاق من است که مردم را وادار کنم تا به طور واقعی با چیزها طنین انداز شوند. تا زمانی که این موضوع آنها را تحت تاثیر قرار دهد، این تنها چیزی است که برای من مهم است.”

می‌توانید پست اصلی TikTok الی استون را در اینجا و زیر بیابید: