چگونه افراد باهوش عاطفی از “قانون تاثیر فوری” برای تبدیل شدن به رهبران استثنایی استفاده می کنند



می گویند دوست داشتن و از دست دادن بهتر از این است که اصلاً دوست نداشته باشی.

درست است. اما افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند چیز بیشتری را تشخیص می دهند: حتی بهتر است در وهله اول شکست نخورید.

ممکن است متکبرانه به نظر برسد، بنابراین اجازه دهید توضیح دهم. افراد باهوش عاطفی نیز می‌دانند که «باختن» لزوماً به معنای «برنده شدن» نیست.

در عوض، به این معنی است که شما باختید هنوز. بازی تمام نشده است، حتی اگر برخی فکر کنند که تمام شده است. نتیجه مشخص نیست.

یک استراتژی سه بخشی وجود دارد که رهبران باهوش عاطفی از آن برای تبدیل این آرزو به واقعیت استفاده می کنند، به خصوص در مورد برخورد با افراد دیگر. ما به آن می گوییم قانون تاثیر فوری، به دلایلی که در ادامه مشخص خواهد شد.

بیایید با قسمت 1 استراتژی سه قسمتی شروع کنیم.

بخش 1: درک اینکه “برنده نشدن” به معنای “باخت” نیست.

ما با تغییر ذهنی شروع می کنیم. تصور کنید در حال تلاش برای جذب یک “بازیکن” واقعی برای کسب و کار خود هستید، شخصی که واقعاً دوست دارید با او کار کنید. اما، او شما را رد می کند و در جای دیگری موضع دیگری می گیرد.

افراد باهوش عاطفی می‌دانند که اگرچه ممکن است ناامید شوید، اما این لزوماً به این معنی نیست که این شخص شما را طرد کرده است، یا اینکه شما هرگز شانس آوردن آنها را داشته باشند.

فقط به این معنی است که شما هنوز آنها را استخدام نکرده اید.

یا در غیر این صورت، تصور کنید که به یک مشتری یا مشتری بالقوه توجه دارید، کسی که واقعاً تجارت شما را به جلو می برد. اما، آنها تردید می کنند یا حتی زمین شما را ساقط می کنند.

افراد باهوش عاطفی، مگر اینکه در را مانند آهنگ تیلور سوئیفت محکم بسته باشند، تمایل دارند که به جای «هرگز»، این رد را با عبارت «در حال حاضر نه» بشنوند.

در موقعیت های شخصی نیز کاربرد دارد. تصور کنید واقعاً می‌خواهید در یک سرگرمی بهتر شوید، یا می‌خواهید از آن شخص خاص در یک قرار ملاقات بخواهید، یا آرزو می‌کنید که کاش می‌توانید به نوعی نقطه عطف در رشد شخصی خود دست پیدا کنید.

اگر مهارت‌های شما به اندازه کافی سریع بهبود نمی‌یابد، یا اگر هدف مورد علاقه‌تان نه تشکر می‌کند، یا اگر به نظر می‌رسد که نمی‌توانید آن 10 پوند سرسخت آخر را کم کنید (یا هر چیز دیگری)، افراد باهوش عاطفی خود را آموزش می‌دهند که فقط این را باور کنند. آنها به آنچه می خواستند نرسیده اند هنوز— نه اینکه آنها قطعا هرگز.

بخش 2: ارتباط واکنش.

تا اینجا منطقی؟ امیدوارم. اما یادگیری اتخاذ این نگرش تنها بخش اول قانون است. بخش دوم درباره نحوه بیان واکنش خود به دیگران است.

این می تواند به سرعت باطنی شود، بنابراین اجازه دهید با استفاده از یک مثال توضیح دهم. این را مربی مایک کریژوسکی از دانشگاه دوک می‌داند، که اتفاقاً چند ساعت قبل از انتشار این مقاله، آخرین بازی خود را قبل از بازنشستگی مربیگری کرد.

در سال 1980، کریژوسکی مربی جدید دوک بود، و او تلاش کرد تا بازیکنی به نام مایکل جردن را برای بازی برای او جذب کند. جردن در عوض دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل را انتخاب کرد، قبل از اینکه در نهایت تبدیل به بزرگترین بازیکن NBA در تاریخ شود.

بیایید به نامه کوتاهی که کریژوسکی به اردن در آن نوشته بود نگاه کنیم 29 اکتبر 1980:

مایک عزیز:
متاسفم که می شنوم که دیگر علاقه ای به یادگیری بیشتر در مورد دانشگاه دوک ندارید، اما می خواهم بدانید که کارکنان من و من برای شما بهترین ها را در حرفه دانشگاهی خود آرزو می کنم. شما مرد جوان خوبی هستید و باید فوراً روی هر چیزی که انتخاب می کنید تأثیر بگذارید. مراقب باشید و موفق باشید
خالصانه،
مایک کریزوسکی

افراد باهوش عاطفی سعی می کنند راهی بیابند تا هر مکالمه ای را با صدای بلند به پایان برسانند: جمع بندی، وعده ای برای آینده، و به ویژه با قدردانی.

در اینجا، نامه کریژوسکی چیز مهمتری را انجام می دهد – چیزی که اتفاقاً قسمت 3 استراتژی مورد بحث ما است.

قسمت 3: کاشت بذر.

تا این مرحله، من فکر می کنم هدف از قانون تاثیر فوری آیا شما هستید: شخصی که در برخورد با طرد شدن به شیوه ای هوشمندانه عاطفی کار می کند تا ناامیدی کوتاه مدت منجر به دلسردی طولانی مدت نشود.

قسمت 3 جایی است که ما جابه جا می شویم، به طوری که نه تنها از اهرم استفاده می کنیم شما احساسات برای افزایش احتمال موفقیت نهایی، اما ما همچنین یاد می گیریم که از احساسات دیگران نیز به شیوه ای سازنده استفاده کنیم.

بیایید دوباره از نامه کریژوسکی به اردن به عنوان مثال استفاده کنیم، به خصوص این 10 کلمه مهم: “شما باید فوراً روی هر چیزی که انتخاب می کنید تأثیر بگذارید.”

این یک تعریف خوب است، مطمئنا. اما با بررسی دقیق تر، مهم ترین خط در نامه است.

سرمربی کریژوسکی فقط برای اردن آرزوی موفقیت نمی کند. او انتظارات را تعیین می کند

من گمان می کنم که او نامه هایی مانند این را برای بسیاری از بازیکنانی که انتخاب کرده اند در جای دیگری بازی کنند، نوشته است. تصور کنید چه اتفاقی افتاد که یکی از آنها همان طور که کریژوسکی پیش بینی کرده بود، با تیم جدید خود “تاثیر فوری” نداشت.

من نمی دانم چند نفر از آن بازیکنان ممکن است برای انتقال با دوک تماس بگیرند. اما، شرط می بندم که صفر نبود.

این واقعاً نکته اینجاست: یافتن راهی نه فقط برای متقاعد کردن خود به اینکه «نه، همین الان» لزوماً «هرگز، برای همیشه» نیست.

این برای کاشتن بذر در ذهن طرف مقابل نیز است – تا آنها اتفاقات بعدی را با آنچه به آنها گفتید که فکر می‌کنید اگر با شما می‌رفتند، مقایسه کنند.

دوباره، بیایید آن را از دنیای بسکتبال کالج بیرون بکشیم:

  • کارمند بالقوه ای که شما را رد می کند؟ “از اینکه وقت گذاشتید متشکرم. می دانید که ما به شما فکر می کنیم، و ما متقاعد شده ایم که شما به یک سوپراستار ادامه خواهید داد. امیدوارم به زودی دوباره با شما کار کنیم.”
  • مشتری که تصمیم می گیرد فعلاً محصول شما را نخرد؟ “متاسفم که می شنوم فعلا نمی توانیم بخشی از موفقیت شما باشیم. برای من 100% واضح است که شما این شانس را دارید که بهترین ارائه دهنده در زمینه خود باشید. من شما را تشویق می کنم و منتظر فرصت بعدی برای همکاری با هم هستیم.”
  • حتی آن شخص خاص که به قرار ملاقات نه می گوید؟ “مشکلی نیست. امیدوارم این آخر هفته خیلی به شما خوش بگذرد؛ شما لیاقتش را دارید. تعجب نکنید اگر دوباره سعی کردم در این مسیر تلاش کنم.”

این در مورد استفاده از این کلمات نیست. بیشتر به این بستگی دارد که چگونه آنها را خودتان بسازید و آنها را عملی کنید. اگر مراحل را دنبال کنید، ذهنیت خود را تقویت می‌کنید و به طرف مقابل پیشنهاد می‌کنید که هر اتفاقی که می‌افتد را با پیش‌بینی شما مقایسه کند.

همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم، 9 عادت هوشمندانه افراد با هوش هیجانی بسیار بالا، کلید توسعه هوش هیجانی بیشتر این است که از احساسات و اعمال – هم شما و هم دیگران – استفاده کنید تا از نظر اخلاقی و مؤثر احتمال دستیابی به اهداف خود را افزایش دهید.

قانون تاثیر فوری روشی هوشمندانه برای انجام این کار است و باید برای شما نیز کارساز باشد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.