چگونه از پاشنه آشیل M&A مراقبت کنیم

[ad_1]

همانطور که گفته می شود، “تغییر اجتناب ناپذیر است. رشد اختیاری است.” هرکسی می‌خواهد کسب‌وکارشان از نظر بهره‌وری و ارزش رشد کند، اما اینکه آیا این به انتخاب‌هایی که در مورد آن رشد می‌کنید بستگی دارد یا خیر. شرکت ها می توانند از دو مسیر اصلی رشد کنند: ارگانیک، از طریق افزایش درآمد و سود، یا غیر ارگانیک، با خرید یا ادغام با شرکت های دیگر.

ادغام و اکتساب راهی برای بازسازی یک سازمان برای بهبود رشد و ارزش افزوده است. یک شرکت ممکن است برای ارتقای موقعیت خود در بازار، افزایش درآمد، کاهش هزینه های تولید یا کاهش رقابت، شرکت دیگری را خریداری کند.

ادغام با یک شرکت در زمینه و سطح تولید مشابه که به نام کسب افقی، به شرکت خریدار اجازه می دهد تا برخی از رقابت ها را حذف کند و در عین حال درآمد را نیز افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت کفش کتانی یک شرکت کفش رقیب را خریداری کند، این دو تجارت دیگر نیازی به مبارزه برای مشتریان و تامین کنندگان یکسان ندارند.

اکتساب عمودی شامل ادغام با یک شرکت در سطح تولید متفاوت است، مانند یک تولید کننده تایر که یک کارخانه فرآوری لاستیک را خریداری می کند. آن شرکت تایرسازی اکنون دسترسی بی‌وقفه‌ای به عرضه لاستیک خود دارد و ممکن است دستیابی به آنچه را که نیاز دارند را برای رقبای خود سخت‌تر کرده باشد و در نهایت موفقیت کسب‌وکار شرکت را افزایش دهد.

اگر به خوبی انجام شود، ادغام ها و تملک ها می تواند منجر به هم افزایی هزینه و درآمد شود. هم افزایی هزینه در صورتی ایجاد می شود که اکتساب به شرکت اجازه دهد با حذف پرسنل اضافی یا تلاش های تحقیقاتی و طراحی همپوشانی در هزینه ها صرفه جویی کند. هم افزایی درآمد زمانی حاصل می شود که فرصت های فروش متقابل منجر به افزایش درآمد برای شرکت شود.

با همه این مزایای بالقوه، ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد که اکثر ادغام ها و ادغام ها با شکست مواجه می شوند. متأسفانه، تنها تعداد کمی از شرکت ها تلاش لازم را برای فرآیند یکپارچه سازی انجام دادند.

دلایل اصلی شکست ادغام و تملک عبارتند از:

  • عدم یکپارچگی فرهنگی – گرد هم آوردن دو شرکت به معنای کشف چگونگی ترکیب فرهنگ های موجود در یک فرهنگ است. هر شرکتی روش ها و ارزش های خود را دارد و مهمتر از همه، افرادی که آنها را به کار می اندازند. زمانی که ادغام ها و ادغام ها شامل طرحی برای یکپارچگی فرهنگی نمی شوند، در نهایت با کارکنان سردرگم و ناراضی و فرهنگی نامنسجم ختم می شوند.
  • استراتژی های تقابل – هر دو شرکت دلایل خاص خود را برای ادغام دارند و هر کدام دیدگاه خاص خود را برای نتیجه دارند. زمانی که آن چشم اندازها – و فرآیندهای دستیابی به آنها – منسجم نباشد، معامله می تواند به راحتی از هم بپاشد.
  • خرج بیش از حد در یک جنگ مناقصه – گرفتار شدن در رفت و آمد ممکن است منجر به صرف هزینه بیشتر از حد توان شود، که باعث می شود منابع کمتری برای انجام یک ادغام صرف شود.
  • هم افزایی تحقق نیافته – زمانی که یک شرکت نتواند هم افزایی هزینه یا درآمدی را که پیش بینی کرده بود متوجه شود، خرید دیگر یک حرکت برنده به نظر نمی رسد.

علیرغم مشکلات احتمالی، ممکن است تلاش برای رشد غیر آلی همچنان ارزشش را داشته باشد. شرکت‌هایی که از طریق ادغام و ادغام رشد کرده‌اند، بازده سهامداران بیشتری نسبت به شرکت‌های اطراف داشته‌اند.

در اینجا چند مرحله کلیدی برای ادغام و ادغام موفق آورده شده است:

  1. یک استراتژی به وضوح تعریف کنید – ادغام ها و تملک های موفق به خوبی برنامه ریزی شده اند. شرکت خریدار باید بتواند استدلال و اهداف خود را بیان کند و فعالیت های تاکتیکی و عملکردی را مدیریت کند که به آن اهداف دست می یابد.
  2. مدیریت مردم و یکپارچگی فرهنگی – بخشی از یک طرح کسب موفقیت آمیز شامل مدیریت افراد از طریق چرخه تغییر با ادغام شرکت ها است. بدون آن، فرهنگ برخورد می تواند بر عملیات تجاری تأثیر بگذارد و ارزش را از بین ببرد.
  3. رهبری متعهد را حفظ کنید – حتی اگر رهبری از بالا به پایین سبک شرکت اکتسابی نباشد، تیم های مدیریت ارشد مشترک برای معاملات موفق ضروری هستند. میزان همسویی و تعهد آن تیم ها به استراتژی و اهداف معامله تعیین می کند که آیا ادغام با هم باقی می ماند یا خیر.
  4. یک چارچوب تغییر در مقیاس بزرگ اتخاذ کنید – ادغام ها و اکتساب ها وظایفی نیستند که بتوان آنها را در چند لحظه با تلفن تماس گرفت یا انجام داد. این تغییرات در مقیاس بزرگ هستند و نیاز به یک فرآیند تحول دارند.
  5. اهتمام لازم – پرداخت بیش از حد در تلاش برای یکی کردن یک رقیب در طول یک جنگ مناقصه همیشه دشوار است که بعداً توجیه شود. به همین دلیل است که خریدار باید تحلیل دقیقی از کسب و کاری که در حال به دست آوردن آن است انجام دهد و به قیمتی که می پردازد نگاهی دقیق بیندازد.

مراقبت از باغ به معنای نظارت بر محیط زیست، پرورش خاک، پیگیری آنچه در حال رونق است، آنچه در حال مبارزه است، و آنچه که از دست رفته است است. اگر تصمیم دارید واحه خود را با آوردن گیاهان جدید تقویت کنید، باید خود، باغتان و پوشش گیاهی ورودی را برای این انتقال آماده کنید. با برنامه ریزی و مراقبت مناسب می توانید فصل رشد سالمی داشته باشید.

همین امر در مورد ادغام و تملک نیز صادق است. این می تواند ابزار قدرتمندی باشد که رشد را تشویق می کند و به یک شرکت ارزش می افزاید. می تواند به شرکت کمک کند تا وارد بازارهای جدید شود و توانایی های خود را افزایش دهد. با این حال، هیچ یک از اینها بدون مدیریت و برنامه ریزی دقیق اتفاق نمی افتد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارزش گذاری و M&A، Veristrat را ببینید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]