[ad_1]
از آنجایی که مصرف کنندگان به منظور نمایش همبستگی با اوکراین، کسب و کار خود را از شرکت های روسی بیرون می کشند، به طور بالقوه روابط خود را با مشاغلی که حتی توسط روس ها اداره نمی شوند یا اوکراینی ها را استخدام نمی کنند، قطع می کنند.
هنگامی که روسیه حمله خود را به اوکراین در 24 فوریه آغاز کرد، این تأثیر موجی از شوک را در جامعه تجاری آمریکا ایجاد کرد. ناگهان هر تجارتی که حتی روابط سست با روسیه داشت به یک هدف تبدیل شد.
فقط از Vlada Von Shats، صاحب خانه سماور روسی، یک بار و رستوران در شهر نیویورک، که از سال 1986 به جامعه خدمت کرده است، بپرسید. فون شتس می گوید. شرکت. که در هفته های اخیر، رزروها تا 60 درصد کاهش یافته است. او میگوید، اگرچه او اکنون شروع به بازگشت کرده است، اما به گفته او، افت فروش، بیشترین ضربه را به کارکنانش وارد کرده است. او ادعا می کند که برخی از کارمندان او اوکراینی هستند. یکی از کارمندان اخیراً خواهرزادهاش را در جریان شروع جنگ از دست داد، در حالی که یکی دیگر از کارکنان تنها چند روز قبل از شروع جنگ زمانی که به خانه خود به اوکراین سفر کرد در اروپا گیر افتاد.
فون شتس که در روسیه متولد شده است اما ادعا می کند که یک چهارم اوکراینی است، اضافه می کند که تماس های تهدیدآمیز توهین آمیز بوده است. فون شتس می افزاید: «کارمندانم که به تلفن پاسخ دادند، به سراغ من آمدند و گفتند که من را نازی خطاب کردند. “بنابراین من شروع به برداشتن تلفن کردم و مردم ما را “فاشیست” خطاب می کردند، به ما می گفتند “جنگ را متوقف کنید” یا به ما می گفتند “از کشور خارج شوید.”
کسب و کار فون شتس یکی از قربانیان تاسف بار درگیری است که آن ها شروع نکردند. واکنش شدید در مورد تهاجم روسیه به اوکراین، که اکنون وارد چهارمین هفته خود می شود، برای مشاغلی که کالاهای ساخت روسیه تجارت می کنند و سایرین که توسط صاحبان مشاغلی که اصلاً میراث روسیه را ندارند، سرکوب می شوند، سریع بوده است.
در روزهای پس از آغاز تهاجم، شرکتهای روسیمحور فعال در ایالات متحده، رزروهای لغو شده و میزهای خالی را گزارش کردند. سپس تهدید و جنایات ناشی از نفرت آمد. بر اساس گزارش WUSA9، رستوران و سالن روسی هاوس مستقر در واشنگتن دی سی اخیراً پس از شکستن پنجرهها و درهای مؤسسه مورد تخریب قرار گرفت.
برای جلوگیری از واکنش های مشابه و برای پخش همبستگی با اوکراین، شرکت ها نام کسب و کار خود را پاکسازی می کنند. طبق گزارش خبرگزاری محلی KXAN، یک غذاخوری روسی در تگزاس نام خود را از «خانه روسی آستین» به «خانه» کوتاه کرد. Stoli Vodka، یک برند مشروب متعلق به گروه Stoli مستقر در لوکزامبورگ، نام خود را به Stoli از Stolichnaya تغییر داد. بر اساس گزارش Eater، رستوران روسی Sveta مستقر در نیویورک، که صاحب اوکراینی دارد، با نظرات تک ستاره مواجه شد. این رستوران تصمیم گرفت هرگونه ذکر کلمه “روسی” را از حضور آنلاین خود حذف کند.
اگرچه فون شتس می گوید که به حذف کلمه “روسی” از نام رستوران فکر کرده است، اما با آن پیش نمی رود. او برای شروع نام رستوران را نگفت. فون شتس در سال 1993 مدیریت کسب و کار خانوادگی را بر عهده گرفت. از آنجایی که او این کسب و کار را راه اندازی نکرد، می گوید باور نمی کند که آزادی تغییر نام را داشته باشد. زمانی که او در مورد تغییر نام احتمالی با پسرش صحبت کرد، میگوید که او به او گفت: “مامان، تو بیشتر از فدراسیون روسیه سماور روسیه بودی.”
چیزی که رستوران تغییر داد وب سایت آن بود: اولین چیزی که کسی هنگام بازدید از وب سایت رستوران می بیند، تصویری از پرچم اوکراین است که می گوید رستوران با خانواده و دوستانش در اوکراین ایستاده است. همچنین تابلوهایی در بیرون رستوران به نمایش گذاشته شده است که روی آن نوشته شده است: «ایستاده با اوکراین. بدون جنگ» و پرچم اوکراین نیز به نمایش گذاشته شده است. نیم تنه پوتین که در طبقه پایین در کنار حمام نگه داشته شده بود (به شوخی، فون شتس می گوید) نیز برداشته شد.
این رستوران اخیراً برای حمایت از اوکراین یک جمع آوری کمک مالی برگزار کرد که 12000 دلار جمع آوری کرد و از آن به خانواده های کارکنانی که در اثر جنگ آواره شده اند استفاده می شود. این رستوران همچنین میزبان جمع آوری کمک های مالی دیگری برای صندوق کودکان سازمان ملل متحد برای کمک به کودکان اوکراینی آواره شده از جنگ است.
او می گوید: «ما کاری به این جنگ نداریم، ما طرفدار اوکراین هستیم. این جنگ هرگز نباید رخ می داد، ما ضد پوتین هستیم.
[ad_2]