اکثر مردم قدرت اینترنت و معنای آن را به عنوان ابزار رشد کسب و کار خود درک می کنند. پس چرا، علیرغم اینکه بسیاری از افراد می دانند یک حضور عالی در اینترنت چه مزیتی می تواند داشته باشد، این همه وب سایت وحشتناک هستند؟
در هر صنعتی، در مشاغل با هر اندازه، این یک بازخورد جهانی وجود دارد: “وب سایت من فقط برای ایجاد نتایج کار نمی کند.” نتایج معمولاً به معنای تماسها، فروشها، فرمی است که پر میشود، چیزی که مشتری را همراهی میکند. وب سایت ها باید مانند فروشندگان 24 ساعته برای یک تجارت عمل کنند. آنها باید دارایی درآمدزا باشند. آنها باید چیزی باشند که یک کسب و کار به آن افتخار می کند.
واقعیت این است که علیرغم بهترین تلاشهای طراحان، توسعهدهندگان، بازاریابان و تبلیغکنندگان خوشنیت، اغلب سایت به سادگی آنچه را که باید انجام میدهد، انجام نمیدهد. و اگر این معما برای صاحب کسب و کار خسته کننده باشد، برای حرفه ای که خدماتی را در سراسر وب سایت ارائه می دهد، خواه طراح، سئو، بازاریاب یا نویسنده کپی، به همان اندازه ناامید کننده است.
وبسایتها به دلیل عدم برقراری ارتباط، نتیجه نمیدهند
دلیل سادهای وجود دارد که چرا اکثر وبسایتها، بدون توجه به اینکه چند بار بهینهسازی، طراحی مجدد، توسعه مجدد، بازنویسی یا ارتقاء داده شدهاند، نتیجه نمیدهند و این به این دلیل است که در هسته آن، یک وبسایت واقعاً یک چیز و یک چیز است: ابزاری برای ارتباط
جایی در طول مسیر فراموش شد که اینترنت به طور کلی زیرساخت عظیمی است که مردم را به یکدیگر متصل می کند. فراموش شده است که وب سایت ها ابزاری برای فعال کردن این ارتباط هستند و دلیل اصلی شکست آنها این است که ارتباط بسیار ضعیفی دارند.
در مورد آن فکر کنید: فروش حضوری، ارتباط شفاهی و چهره به چهره بسیار خوب عمل می کند زیرا اساساً مردم با مردم صحبت می کنند. وب سایت شما سعی می کند همین کار را در مقیاس انجام دهد، با این تفاوت که مزیت مغز انسان برای برقراری ارتباط را ندارد.
سایت ها فقط می توانند پیام ها را منتقل کنند، همانطور که ما آنها را برنامه ریزی می کنیم. که برای اکثر مردم به معنای نوشتن است، و اگر واقعاً علاقه مند هستید، رنگ چگونه پیام نوشته شده را تقویت می کند. هنگامی که در مورد وب سایت خود به عنوان ابزاری برای ارتباط فکر می کنید، به عنوان راهی برای ارتباط مردم با مردم و نه فقط یک آگهی تجاری، ناگهان متوجه می شوید که چرا همه چیز درست نمی شود.
خواندن وب سایت خود با صدای بلند یک راه عالی برای آزمایش نحوه ارتباط آن است
آیا باید بررسی کنید که آیا وب سایت شما به خوبی ارتباط برقرار می کند یا خیر؟ فقط آن را با صدای بلند برای کسی بخوانید. به احتمال زیاد، وحشتناک به نظر می رسد زیرا جایی در طول مسیر نوشته شده بود که نوشته های برخی از شرکت های دیگر را در وب سایت آنها کپی می کند زیرا فرض بر این بود که “آنها باید این کار را به درستی انجام دهند، پس بیایید موفقیت را تقلید کنیم.”
شرکت های بزرگ از تیم های فروش بزرگ بهره مند هستند. وبسایتهای آنها بهمنظور ساختن کلی برند و کمتر خاص برای کمک به مشتری در تصمیمگیری خرید است (این همان چیزی است که فروشندگان به دنبال آن هستند). در همین حال، کسبوکارهای کوچک و متوسط اغلب از تجملات نیروی انسانی برخوردار نیستند، بنابراین کپی کردن این نوع حرفها و ارتباطات به معنای از بین بردن قدرت فوقالعاده یک کسبوکار کوچک است: ارتباط شخصی و جذابیت منحصر به فرد برای بازارهای هدف خاص. .
قبل از اینکه مشکل ارتباطی سایت خود را برطرف کنید، هیچ چیز دیگری مهم نیست، زیرا در حالی که هر پیشرفت دیگری مهم است، آنها فقط همین هستند: پیشرفت ها. و اصلاح پیشرفتها مشکل اصلی را حل نمیکند.
خوشبختانه، هرچه بیشتر در مورد فروش در کسب و کار خود یاد گرفته باشید، حل این مشکل آسان تر است زیرا این فرآیند تقریباً مشابه آموزش یک فروشنده جدید برای ارائه محصول یا خدمات شما است. تنها تفاوت این است که در حالی که میتوانید فروشندهای را ببینید که در حال تلاش است که طنابها را یاد میگیرد، اما دیدن اینکه چه چیزی بهصورت آنلاین کار میکند و چه چیزی کار نمیکند بدون فرو رفتن در تجزیه و تحلیل و دادهها بسیار دشوارتر است.
به وب سایت خود مانند یک فروشنده فکر کنید که نیاز به آموزش دارد
به جای اینکه به تعمیر وب سایت خود از نقطه نظر فنی فکر کنید، یا فقط فرض کنید که به نحوی اینترنت برای شما کار نمی کند، به جای آن به عنوان یک فروشنده فکر کنید که باید برای برقراری ارتباط بهتر آموزش دهید.
اگر تنها کاری که با آن شروع کردید این بود که به سادگی میزان فروش خود را ثبت کنید و نوشتاری بسیار محاوره ای برای وب سایت خود ایجاد کنید، به سؤالاتی که مشتریان شما واقعاً می پرسند پاسخ دهید، به نگرانی های آنها رسیدگی کنید و به جای ویژگی ها یا اینکه چقدر شما و شما عالی هستید، تمرکز کنید. شرکت است، شما متوجه خواهید شد که نتایج بیشتر، پیوسته تر و با هزینه کمتر از هر روش دیگری دریافت خواهید کرد.
اگر موارد فوق آشنا به نظر می رسند، به این دلیل است که در فروش مستقیم، فروش تلفنی، خدمات مشتری و تقریباً هر کسب و کاری دیگری کار می کند زیرا ذاتاً همه مردم با مردم صحبت می کنند. تنها تفاوت این است که رسانه ارتباط متفاوت است.