چرا شرکت های B2B باید از رسانه های اجتماعی استفاده کنند؟



اگر یکی دیگر از مدیران اجرایی یک شرکت B2B (کسب و کار به تجارت) به من بگوید رسانه های اجتماعی فقط برای شرکت های B2C (تجارت به مصرف کننده) هستند، ممکن است آن را از دست بدهم.

نمی‌دانم آن افسانه شهری چگونه آغاز شد، اما نمی‌توانست دورتر از واقعیت باشد. اگر به درستی از رسانه های اجتماعی استفاده شود، می تواند برای شرکت های B2B و حتی شرکت های سازمانی مرتبط باشد.

در اینجا پنج دلیل وجود دارد:

هر CIO در شب به خانه می رود و تبدیل به یک مصرف کننده می شود.

این نکته بسیار مهمی است که بسیاری از مردم آن را درک نمی کنند. بسیاری از شرکت‌ها و متخصصان بازاریابی فکر می‌کنند که استفاده از زبان پیچیده آن‌ها را باهوش نشان می‌دهد در حالی که در واقعیت، برعکس است.

درست است که شرکت‌های سازمانی نباید پیام‌رسانی مشابه شرکت‌های مصرف‌کننده داشته باشند، اما در پایان روز، مهم نیست که CTO مورد نظر شما چقدر فنی باشد، وقتی شب به خانه می‌روند، مثل بقیه مصرف‌کنندگان هستند. از ما.

استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی برای رساندن پیام ساده‌تان، حتی اگر فکر می‌کنید مشتریان شما در توییتر نیستند، مهم است، زیرا اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند و به‌عنوان یک مصرف‌کننده، CIO یک حساب توییتر دارد.

وقتی مردم شرکت شما را در گوگل جستجو می کنند و شما هیچ حضوری در وب ندارید، این یک پرچم قرمز است.

فرقی نمی‌کند سرمایه‌گذار، روزنامه‌نگار، شریک بالقوه یا هر شخص دیگری را معرفی کنید، چه آن را دوست داشته باشید یا نه، در یک مقطع زمانی، آنها شما را در گوگل جستجو می‌کنند.

وقتی آنها این کار را انجام می دهند، و می بینند که شما اساساً در اینترنت نامرئی هستید، از خود می پرسند که چرا اینطور است. نداشتن هیچ رسانه اجتماعی با نداشتن یک وب سایت یا هیچ گونه اطلاعیه مطبوعاتی در مورد شرکت شما در اینترنت قابل مقایسه است

ایجاد حضور در رسانه‌های اجتماعی، حتی اگر اندک باشد، می‌تواند به مردم نگاهی اجمالی به ذهنیت شما به عنوان یک حرفه‌ای بدهد. نبودن در شبکه های اجتماعی ظاهر بدی است.

استعداد به فرهنگ شرکت اهمیت می دهد و اینستاگرام برای نمایش آن عالی است.

این نکته بسیار مهمی است. برای من مهم نیست که یک برنامه، یک ماشین یا یک سرور سازمانی را به قیمت 100000 دلار بفروشید، باید استعدادها را استخدام کنید و هرگز کافی نیست.

اگر زمانی مهندسان هنگام دریافت پیشنهاد شغلی به حقوق نگاه می کردند، امروز به فرهنگ شرکت نگاه می کنند.

چگونه به آن مهندس نشان می دهید که کار در شرکت شما چگونه است؟ پاسخ، پلتفرم های اجتماعی است که بیشتر بر روی تصاویر متمرکز هستند.

برای مثال می‌توانید از اینستاگرام برای نشان دادن شکل ظاهری دفتر استفاده کنید، رویدادهای شرکت چقدر سرگرم‌کننده هستند، یا می‌توانید کارمندان را برجسته کنید، که فرهنگ شرکت شما را نشان می‌دهد و استعدادها را جذب می‌کند.

هر مدیر عاملی باید راهی برای صحبت مستقیم با مشتریان خود داشته باشد.

روزهایی که مدیران عامل بر تخت خود می نشینند و با مشتریان ارتباط برقرار نمی کنند، گذشته است. این در عصر اینترنت کاملاً غیرقابل قبول است. و به عنوان یک مدیر عامل، چرا باید به یک واسطه برای صحبت با مشتریان وابسته باشید، در حالی که می توانید این کار را مستقیماً در توییتر یا لینکدین انجام دهید؟ این فقط وفاداری مشتری را افزایش می دهد. مردم دوست دارند دیده شوند و شنیده شوند.

امروزه مدیران عامل بزرگترین دارایی بالقوه بازاریابی یک شرکت هستند.

چه بخواهید چه نخواهید، سرمایه گذاران، روزنامه نگاران و رهبران صنعت در رسانه های اجتماعی هستند.

حتی اگر فکر نمی‌کنید مشتریانتان در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، حتی اگر تمام نکات بالا با شما همخوانی نداشته باشد، در اینجا یک حرکت برای شماست.

به احتمال زیاد، روزنامه‌نگاری که اخبار شرکت شما را پوشش می‌دهد، سرمایه‌گذاری که برای دور مالی بعدی خود معرفی می‌کنید، یا تأثیرگذاران صنعتی که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، در رسانه‌های اجتماعی هستند و اگر نباشید، دسترسی به آن را مسدود می‌کنید. آنها

درست است که پلتفرم‌های اجتماعی خاص بیشتر به بخش‌های خاصی مرتبط هستند، اما اینکه بگوییم چون مصرف‌کنندگان را هدف قرار نمی‌دهید، نیازی به حضور در رسانه‌های اجتماعی ندارید، اشتباهی است و برای شما هزینه‌ای را در پی خواهد داشت.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.