چرا توصیه های کیم کارداشیان به زنان در تجارت اشتباه است (و در عوض چه باید رعایت کرد)

[ad_1]

کیم کارداشیان اخیراً در یک مصاحبه جنجالی برای ورایتی بهترین توصیه خود را به زنان در زمینه تجارت ارائه کرده است: “سرتان را بالا ببرید و کار کنید. به نظر می رسد این روزها هیچ کس نمی خواهد کار کند.” اگرچه ممکن است هیچ سرنخی نداشته باشیم که «هیچ‌کس» به چه کسی اشاره می‌کند، اما یک چیز را می‌دانیم: مقایسه موفقیت خود با موفقیت کیم کارداشیان ناعادلانه خواهد بود. از این گذشته، او به سرمایه و منابعی دسترسی داشته است که بسیاری از کارآفرینان – به ویژه زنان کارآفرین – فقط می توانند رویای آنها را داشته باشند.

با این حال، کارآفرینانی که می توان خود را با آنها مقایسه کرد، همیشه کارداشیان کارآفرینی نیستند. ممکن است به سادگی کسی باشد که توانسته است سود بیشتری تولید کند یا به نظر می رسد که به طور یکپارچه یک سرمایه گذاری را راه اندازی کرده است. مقایسه اجتماعی، که به تمایل فرد به ارزیابی خود (یعنی عملکرد، توانایی ها، موقعیت اجتماعی) بر اساس اطلاعات در مورد دیگران اشاره دارد، اغلب از طریق استفاده از سایت های شبکه های اجتماعی تشدید می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که در سراسر جهان، افراد به مدت ۲ ساعت یا بیشتر در روز از این سایت‌ها استفاده می‌کنند. این مصرف آنلاین، که به طور معمول شامل بیشترین نکات مهم زندگی مردم است، می تواند احتمال مشارکت در مقایسه اجتماعی را افزایش دهد.

چه بخواهید با جونزها (یا کارداشیان ها) همگام باشید، مقایسه اجتماعی می تواند باعث دلسردی، افسردگی و ایجاد سندرم فریبکار در افراد شود. در واقع، نظراتی مانند آنچه توسط کیم کارداشیان ارائه می‌شود، می‌تواند افراد را فریب دهد – یعنی نظرات می‌تواند باعث شود افراد شایستگی و توانایی آنها برای موفقیت به‌عنوان کارآفرین را زیر سوال ببرند، در حالی که خود را سخت کار می‌کنند اما هنوز از استانداردهای عملکردی کوتاهی می‌کنند.

بنابراین، کارآفرینان چه کاری می توانند انجام دهند تا با مقایسه اجتماعی تهی نشوند و در عوض، با آن نشاط پیدا کنند؟ 3 C را اعمال کنید.

1. کنجکاوی

به جای شناسایی راه هایی که ممکن است هدف مقایسه از شما بهتر باشد، با کنجکاوی به هدف نزدیک شوید. چه چیزی می توانید از کارآفرین یاد بگیرید؟ چگونه ممکن است کارآفرین در ارتقاء کسب و کار شما به سطح بعدی مفید باشد؟ نگاه کردن به کارآفرینان دیگر به عنوان معلمان و مربیان به جای رقبای مورد حسادت می تواند به کاهش احساسات بد کمک کند و انرژی و تمرکز شما را به سمت کسب و کارتان هدایت کند.

2. کنترل

آنچه را که می‌توانید در مقابل آن چیزی که نمی‌توانید کنترل کنید، شناسایی کنید. برخی از کارآفرینان ممکن است موفق‌تر باشند نه به این دلیل که باهوش‌تر هستند یا سخت‌تر کار می‌کنند، بلکه به این دلیل که ممکن است با چالش‌های مشابه شما روبرو نشوند.

به عنوان مثال، سوگیری های جنسیتی و نژادی در تصمیم گیری های سرمایه گذاران به خوبی مشخص شده است. در یک آزمایش تحقیقاتی که من و همکارم جیسون دملو در مورد تصمیمات تامین مالی انجام دادیم، متوجه شدیم که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به تامین مالی کسب‌وکاری دارند که توسط یک کارآفرین سفیدپوست راه‌اندازی شده بود تا یک کارآفرین سیاه‌پوست – حتی زمانی که سرمایه‌گذاری یکسان بود و فقط تفاوت داشت. در مسابقه کارآفرین تحقیقات دیگر تفاوت های مشابهی را در تأمین مالی کارآفرینان مرد در مقابل زن پیدا کرده است.

به قول کیم کارداشیان، شما ممکن است خیلی خوب “افراد کنید و کار کنید”، اما اگر هنوز از اهداف خود کوتاهی می کنید، در نظر بگیرید که ممکن است عواملی در بازی وجود داشته باشند که خارج از کنترل شما هستند. .

3. شفقت

با خودتان مهربان باشید و لحظه ای به تلاش های خود توجه کنید. کارآفرینی می‌تواند منزوی‌کننده باشد و ممکن است فرصت‌های بیشتری برای انتقاد فراهم کند تا تشویق. اگر متوجه شدید که سطح موفقیت خود را با دیگران مقایسه می‌کنید و این مقایسه شما را ضعیف می‌کند تا نیرومند، یک قدم به عقب بردارید و به خود یادآوری کنید که دارید بهترین کار را انجام می‌دهید. بسیاری از ما فقط موفقیت افراد را می بینیم – به ندرت موانعی را که آنها مجبور به غلبه بر آنها بوده اند یا امتیازی که مستحق آن بوده اند.

شما و کسب و کارتان ارزش دارید. مشارکت در مقایسه اجتماعی می تواند آن را تضعیف کند. به قول سونیا سوتومایور، قاضی دیوان عالی ایالات متحده، “اگر خود را با دیگران مقایسه کنید، در مورد چیزی کوتاه خواهید آمد، به خصوص اگر آنها پیشینه ای متفاوت از شما داشته باشند. دلیل – شما آنجا هستید تا کاری را انجام دهید که منحصر به شما است.”

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]