پس از 61 سال، مک دونالد چند طرح بزرگ را که هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند فاش کرد.

[ad_1]

این یک داستان در مورد مک دونالد، علائم تجاری، و متاورس است – به علاوه، چگونگی پیدا کردن ایده های خوب برای تجارت خود تقریباً بدون تلاش.

بیایید با توضیح دادن به کجا شروع کنیم: به وب سایت اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده بروید. از طریق کلیک کنید سیستم جستجوی الکترونیکی علامت تجاری

سپس، رقبای خود را جستجو کنید. در غیر این صورت، شرکت هایی را جستجو کنید که شما را مبتکر و خلاق می دانند، یا به اندازه کافی بزرگ هستند که سرمایه گذاری زیادی در تحقیق، طراحی و بازاریابی داشته باشند.

ممکن است از آنچه خواهید یافت شگفت زده شوید.

به عنوان مثال، فرض کنید در اواسط فوریه مک‌دونالد را جستجو کرده‌اید. شما می‌توانید مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی علامت تجاری جدید، همراه با دسته‌بندی‌های محصولات و خدمات جدید را پیدا کرده باشید.

اینها برنامه هایی هستند که تا چند سال پیش پیش بینی آنها غیرممکن بود، مانند:

  • یک برنامه کاربردی برای “McDelivery” که برای “خدمات خرده فروشی آنلاین حاوی کالاهای مجازی” استفاده می شود.
  • یا در غیر این صورت، خود “مک دونالد” که در ارتباط با “کنسرت های آنلاین واقعی و مجازی و سایر رویدادهای مجازی” مورد استفاده قرار گیرد.
  • یا در غیر این صورت، “مک دونالد” یک بار دیگر، اما این بار برای “راه اندازی یک رستوران مجازی با کالاهای واقعی و مجازی،” [and] راه اندازی یک رستوران مجازی به صورت آنلاین با تحویل درب منزل.”

این لیست ادامه دارد و مک دونالد تنها نیست. در هفته‌های پس از تشکیل پرونده مک‌دونالد، شرکت‌های فست فود، از آربی و برگر کینگ، تا دانکین و هوترز، تاکو بل و تیم هورتون، همگی به همراه بسیاری دیگر برای علامت‌های تجاری در متاورس ثبت نام کردند.

(Panera در واقع یک روز قبل از مک دونالد درخواست های علامت تجاری خود را برای “Panera” و “Paneraverse” در دنیای مجازی ثبت کرد. به طور شگفت انگیزی در پرونده ها گم شده است: Starbucks، Subway، Wendy’s و Chipotle.)

جاش گربن، یک وکیل مالکیت معنوی در واشنگتن که این پرونده ها را به دقت بررسی می کند، از نظر حجم زیاد و ایده های خلاقانه، برنامه های مک دونالد برجسته است:

“مک دونالد منحصر به فرد است، به این دلیل که در بسیاری از این متاورس ها و براده های علامت تجاری NFT و Web3 که دیده ایم – همه آن ها نسبتاً بی کیفیت بوده اند…

“اوه، ما در فراجهان خواهیم بود” یا “اوه، ما کالاهای مجازی خواهیم داشت.”

مک‌دونالد قطعاً با پرونده‌های خود کمی منحصر به فرد بود و با برنامه‌ریزی‌هایی که نشان می‌داد کمی دقیق‌تر بود.»

احتمالاً اکنون زمان خوبی برای عقب نشینی و بیان سه نکته کلی در مورد علائم تجاری است:

  • اول، علائم تجاری هم کلمات یا علائم و هم کاربردهای خاص را پوشش می دهند. به همین دلیل است که شرکت‌های پشتیبان دلتا ایر لاین و دلتا فاوست می‌توانند با استفاده از کلمه «دلتا» علائم تجاری داشته باشند، و خطوط هوایی یونایتد و ون لاین هر دو می‌توانند علامت تجاری «یونایتد» داشته باشند. آنها از آنها برای دسته بندی های مختلف کالاها و خدمات استفاده می کنند.
  • دوم، این الزام «استفاده» به این دلیل است که شرکت‌ها اکنون برای ثبت نام تجاری خود برای استفاده در متاورس عجله دارند. آنها نمی‌توانستند این نوع استفاده‌ها را در پرونده‌های علامت تجاری اصلی خود پیش‌بینی کنند، زیرا متاورز هنوز وجود نداشت.
  • سوم، شما نمی توانید به سادگی علائم تجاری را برای هر استفاده ممکن به منظور رزرو آنها یا حذف رقبا ثبت کنید. در عوض، باید نشان دهید که در واقع از آنها برای اهدافی که ادعا می کنید استفاده می کنید. از نظر عملی، چهار سال (از جمله تمدید) برای ارائه شواهد فرصت دارید.

بنابراین، بیایید این سه نقطه را با هم ترکیب کنیم. به عنوان مثال، مک‌دونالد در ابتدا درخواست ثبت نام خود را به عنوان یک علامت تجاری در 4 مه 1961 (برای “خدمات رستوران درایو”) داد.

61 سال بعد – 4 فوریه امسال – آنها برای “کنسرت های مجازی و سایر رویدادهای مجازی”، همانطور که در بالا به اشتراک گذاشتم، ثبت نام کردند.

این به ما می‌گوید که شانس بسیار خوبی وجود دارد که مک‌دونالدز واقعاً میزبانی این نوع رویدادهای مجازی را تحت نام خود تا فوریه 2026 – چهار سال پس از تشکیل پرونده در نظر داشته باشد. (در ضمن، من از مک دونالد خواستم در مورد همه اینها نظر بدهد، اما چیزی نشنیدم.)

حالا، اگر کسب‌وکاری دارید، فکر می‌کنم دو نکته هوشمندانه از کل این تمرین وجود دارد.

غذای آماده شماره 1: شرکت های هوشمند را جستجو کنید و ببینید چه برنامه هایی ممکن است در برنامه های کاربردی علامت تجاری خود بیان کرده باشند و ببینید آیا آنها الهام بخش شما هستند یا خیر. به عنوان مثال، پس از فکر کردن در مورد برنامه های کاربردی مک دونالد، ممکن است از خود بپرسید:

  • آیا می‌توانید راه‌های خلاقانه‌ای برای استفاده از نام تجاری خود در دنیای متاورز بیاندیشید، حتی اگر ارتباط چندانی با کسب و کار اصلی شما نداشته باشند؟
  • آیا می توانید NFT یا سایر محصولات دیجیتالی را ارائه دهید؟ همچنین، یک سوال احتمالاً افراد بیشتری باید بپرسند: آیا باید؟
  • آیا می توانید یک رابط کاربری در metaverse ارائه دهید که به شما امکان می دهد محصولات فیزیکی را در دنیای واقعی بفروشید و تحویل دهید؟

غذای آماده شماره 2: علائم تجاری خود را ثبت کنید. انجام این کار به شما این اطمینان را می دهد که در برابر ادعاهای حقوقی مبنی بر نقض علائم تجاری شخص دیگری باز نمی شوید.

اما همچنین، اگر زمانی مجبور به اجرای حقوق خود شوید – مثلاً با درخواست از یک پلتفرم مانند آمازون برای حذف نواقص محصولات شما – به احتمال زیاد مجبور خواهید بود علامت تجاری ثبت شده را برای دریافت هر گونه تصمیمی نشان دهید.

گربن گفت: «ما تماس‌های وحشتناکی از مردم دریافت می‌کنیم که می‌گویند، من علامت تجاری خود را ثبت نکردم، و باید از آمازون درخواست بدهم. “مثل اینکه، خوب، 10 ماه طول می کشد؛ این چیزی نیست که بتوانیم فقط انگشتان خود را بکوبیم و اتفاق بیفتد. این چیزی است که واقعاً باید برای آن برنامه ریزی کنید و از قبل انجام دهید.”

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.



[ad_2]