[ad_1]
روز سهشنبه، نتفلیکس آخرین درآمدهای فصلی خود را اعلام کرد، و حداقل آنها عالی نبودند. خب، از نظر فنی، آنها بدترین گزارشهایی بودند که شرکت تا به حال گزارش کرده است و پس از اعلام، سهام 25 درصد کاهش یافت.
این یک درس قانع کننده در مورد اتفاقاتی است که برای یک شرکت در صدر که جایی برای رفتن ندارد اتفاق می افتد. هر کسبوکاری میخواهد به اوج برسد تا زمانی که به آنجا برسید و متوجه شوید که فشار برای ادامه رشد هرگز پایان نمییابد. گاهی اوقات باعث می شود کارهایی انجام دهید که در غیر این صورت انجام نمی دادید. مانند مورد نتفلیکس، این هرگز به خوبی ختم نمی شود.
منظورم این است که این شرکت هنوز هم درآمد داشت، اما این کار را در حالی انجام داد که اولین افت مشترک خود را ثبت کرد. این یک مشکل بزرگ برای شرکتی است که در پیدا کردن مشترکین جدید برای افزودن به مخاطبان فعلی خود که بیش از 200 میلیون مشترک است، مشکل داشت. اکنون شروع به از دست دادن آنها می کند.
تنها در سه ماهه گذشته 200000 نفر از آنها را از دست داد. با توجه به اینکه وال استریت انتظار داشت 2.5 میلیون نفر به این شرکت اضافه کند، این بسیار بد است، رقمی که قبلاً ضعیف تلقی می شد. با توجه به اینکه این شرکت در طول همه گیری همه گیر رشد زیادی داشت، حتی بدتر از آن است که تا پایان سال 2021 به دیوار برخورد کرد.
یکی از دلایل اصلی واضح است – این شرکت همچنان قیمت ها را افزایش می دهد. قیمت محبوب ترین طرح خود را به 15.49 دلار افزایش داد. اگر می خواهید فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را با کیفیت 4K تماشا کنید، باید 19.99 دلار هزینه کنید. مسئله این است که مردم فقط حاضرند برای چیزی که به نظر می رسد یک جریان بی پایان از فیلم های رایان رینولدز است، پول زیادی بپردازند. من نمی دانم چه مقدار است، اما مطمئنا بی نهایت نیست.
با این حال، این شرکت دوست دارد مواردی مانند رقابت با سایر سرویسهای استریم و این واقعیت را که کاربران فعلیاش برای اشتراکگذاری رمزهای عبور خود شیطان هستند، مقصر بداند. هیچ چیز مانند سرزنش مشتریان خود برای این واقعیت نیست که نمی توانید شخص دیگری را برای پرداخت هزینه خدمات گران قیمت خود پیدا کنید.
برای منصفانه بودن، نتفلیکس می گوید 100 میلیون خانوار وجود دارند که برای خدمات آن هزینه ای نمی پردازند، اما در عوض رمز عبور را به اشتراک می گذارند. این شرکت پس از یک دهه یا بیشتر، اقداماتی را برای محدود کردن اشتراک گذاری رمز عبور انجام داده است. به عنوان مثال، شروع به آزمایش یک درخواست کرد که به کاربران اطلاع میدهد که باید برای حساب خود ثبت نام کنند یا دسترسی را از دست میدهند.
تقریباً هیچ کس در نتفلیکس فکر نکرده است که ممکن است بین این 100 میلیون اشتراکگذار رمز عبور رابطه مستقیمی وجود داشته باشد، و این واقعیت که این شرکت همچنان به افزایش قیمتهای قبلی خود در مقایسه با رقبا ادامه میدهد. زمانی وجود دارد که دانشجویی که از خانه خارج میشود، 15 تا 20 دلار در ماه خرج نمیکند، زیرا فقط میتواند با حساب مادر و پدر وارد شود.
با این حال، اگر نتفلیکس هستید، نمی توانید به سادگی هزینه اشتراک ماهانه خود را کاهش دهید. همان سهامدارانی که عمیقاً اهمیت می دهند که نتفلیکس دیگر مشترکین جدیدی اضافه نمی کند، اگر شروع به کسب درآمد کمتری نیز کند، بسیار عصبانی خواهند شد.
به جز، و به من گوش کنید، اگر مشتریان خدمات شما را ترک کنند، چیزی به شما پرداخت نمی کنند. به نظر می رسد پول کمتر بهتر از بی پولی است، به خصوص زمانی که درآمد افزایشی مانند دریافت پول برای ارسال بیت های ویدیو از طریق اینترنت است، که دقیقاً صفر دلار بیشتر برای توزیع آن بین هر مشترک فردی اضافی هزینه دارد.
به نظر می رسد فردی در نتفلیکس، رید هستینگز، مدیر عامل شرکت را در این مورد متقاعد کرده است، زیرا هاستینگز در یک مصاحبه ضبط شده در حین تماس با درآمد، اعتراف کرد که این شرکت به دنبال یک ردیف تبلیغاتی با قیمت پایین تر است. این یک اعتراف تکان دهنده از سوی مدیرعاملی است که در طول تاریخ به طور عمومی با نمایش تبلیغات مخالف بوده است.
هاستینگز گفت: «کسانی که نتفلیکس را دنبال کردهاند میدانند که من با پیچیدگی تبلیغات مخالف بودهام و از طرفداران بزرگ سادگی اشتراک هستم. اما من طرفدار بزرگتری از انتخاب مصرفکننده هستم و به مصرفکنندگانی که میخواهند قیمت پایینتری داشته باشند و تبلیغات را تحمل میکنند اجازه میدهم به آنچه میخواهند برسند.»
فکر میکنم این روش خوبی برای گفتن است که متوجه میشوید تنها راهی که میتوانید افرادی را که در حال حاضر صفر دلار میپردازند برای ثبت نام برای سرویسی که برای آنها بیش از صفر دلار هزینه دارد، جذب کنید این است که آن را بسیار به صفر دلار نزدیک کنید. از هر چیزی که الان هست اگر برای کاهش قیمت نیاز به نمایش تبلیغات است، فکر میکنم این یکی از گزینهها باشد.
مطمئناً یک تغییر دهنده بازی برای نتفلیکس خواهد بود. بسیاری از سرویسهای پخش، تبلیغات را در ابتدا، وسط یا انتهای برنامههای تلویزیونی و فیلمها نشان میدهند. نتفلیکس هرگز یکی از آنها نبوده است.
البته چند مشکل وجود دارد. بزرگترین واضح ترین است – Netflix یک شرکت تبلیغاتی نیست. هیچ تیم یا فناوری فروش تبلیغاتی ندارد. این از یک نقطه ضعف بسیار واقعی شروع می شود و چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند نام تجاری آن را خدشه دار کند.
همچنین – و احتمالا مهمتر از آن – خدمات پخش تبلیغاتی با هر قیمتی که رایگان نیست بد هستند. حتی آن زمان هم بد هستند، اما حداقل قابل تحمل هستند. به سختی. راه حل «مردم کافی برای خدمات ما به ما پول نمی پردازند» ارائه تجربه بدتر با قیمت کمتر نیست.
این چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که شما شروع به باور روایت خود می کنید. نتفلیکس ممکن است بر این باور باشد که نسبت به قیمت، ارزش ارائه می دهد. میتواند داستانهایی را برای خود تعریف کند که چگونه مقدار پولی که برای محتوای اصلی خرج میکند، آن را به یک سرویس برتر تبدیل میکند. مسئله این است که بسیاری از مردم موافق نیستند. اگر این کار را می کردند، مشترک می شدند.
[ad_2]