وقتی صحبت از جنگ اوکراین به میان می آید، وقت آن است که دیدگاه خود را بیان کنید



سکوت دیگر یک گزینه نیست.

نظرسنجی جدید آژانس اطلاعات جهانی McCann Worldgroup Truth Central نشان می دهد که با توجه به جنگ در اوکراین، مشتریان به دنبال برندها برای احساس ثبات هستند. عصر تبلیغات گزارش شده است. بر اساس نظرسنجی مارس 2022 از بیش از 4500 نفر در 9 کشور، نزدیک به 80 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که برندها در گرد هم آوردن مردم نقش دارند و 74 درصد می گویند که می خواهند برندها به آنها اطمینان خاطر دهند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان همچنین می گویند که یکی از مهم ترین کارهایی که یک برند می تواند در واکنش به جنگ اوکراین انجام دهد، کمک به جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست است.

هنگامی که روسیه در اواخر فوریه به اوکراین حمله کرد، بسیاری از مشاغل به سرعت واکنش نشان دادند. پس از اینکه میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین در اواخر فوریه نامه ای سرگشاده به تیم کوک، مدیرعامل اپل برای قطع رابطه با روسیه منتشر کرد، این غول فناوری با توقف صادرات و محدود کردن Apple Pay و سایر خدمات واکنش نشان داد. در 28 فوریه، Airbnb اعلام کرد که برای 100000 پناهنده مسکن فراهم می کند. در روزهای پس از آن، تعداد بی‌شماری شرکت‌های فناوری و کسب‌وکارهای کوچک از آن پیروی کردند.

اما بسیاری از کسب و کارها این کار را نکرده اند. حتی اگر شرکت شما هیچ مشتری روسی یا اوکراینی نداشته باشد، باز هم می توانید تفاوت ایجاد کنید – و به گفته مک کان، این همان چیزی است که مشتریان شما می خواهند ببینند.