روز دیگر با تبلیغی برای یک کنفرانس بازاریابی مواجه شدم که من را در مسیر من متوقف کرد. تصویر 9 سخنران بود که برای این رویداد اعلام شده بود، که شامل چهره های آشنا صاحبان مشاغل و سازندگانی بود که من آنها را تحسین می کنم. با این حال، مشکل این بود که من کسی را که شبیه خودم باشد ندیدم. هیچ سخنران سیاه پوستی برای سخنرانی در کنفرانس برنامه ریزی نشده بود.
بلافاصله سیگنال دریافت کردم “این برای تو نیست.” احساساتم جریحه دار شد. موضوع، بازاریابی ویدیویی، موضوعی است که کاملاً برای من و کسب و کار من مرتبط است، اما تصاویر بصری نمایش داده شده برای من روشن کرد که این رویداد فضایی نیست که من به آن تعلق داشته باشم.
افرادی که به آنها خدمات می دهید باید خودشان و یا کسانی را که آرزو دارند در تصاویر بصری ارائه شده توسط برند شما منعکس شوند را ببینند. وقتی آنها خود را نماینده می بینند، می توانند گام بعدی را با شما بردارند. وقتی خود را نماینده نمی بینند، سیگنال «این برای من نیست» را دریافت می کنند و در را به روی فرصت می بندند.
نمایندگی مهم است. یک مطالعه نشان داد که نمایندگی در بازاریابی برای 74٪ از مصرف کنندگان مهم است. نمایندگی یکی از اجزای اساسی است که باعث می شود افرادی که مشکلی را دارند که برند شما حل می کند احساس کنند به شما تعلق دارند.
در حالی که سازمان دهندگان کنفرانس شروع به کار بهتری در زمینه اضافه کردن زنان بیشتر به گروه سخنران کردهاند، هنوز پیشرفتهایی در زمینه تنوع نژادی و قومی وجود دارد.
خبر خوب این است که ما نیازی به نشستن و منتظر ماندن سازمان دهندگان کنفرانس برای ایجاد این تغییرات به تنهایی نداریم. همه ما باید در متنوع کردن مراحل کنفرانس نقشی ایفا کنیم.
چگونه می توانید تفاوتی در تنوع ردیف های بلندگو ایجاد کنید
برای صاحبان کنفرانس روشن کنید که تنوع برای شما مهم است. هر برند یا رویدادی که مشتری محور باشد، به صدای افرادی که رویدادشان را می سازند یا شکست می دهند گوش می دهد: سخنرانان، حامیان مالی و شرکت کنندگان.
بنابراین، اگر یک برند از شما میخواهد که در رویدادش شرکت کنید، از قدرت خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که کنفرانس، نمایندگی، تنوع و شمول را در اولویت قرار میدهد. در اینجا چگونه است.
فقط در صورتی که کنفرانس به تنوع متمایل شده باشد، برای شرکت در رویداد بله بگویید. میتوانید جایگاه کنفرانس را بر اساس سوابق آنها در رویدادهای قبلی، اظهاراتی که در رابطه با اهداف خود در رابطه با نمایندگی بیان کردهاند و البته با ترکیب سخنرانان فعلیشان دریابید.
اگر از چیزهایی که در مورد تعهد آنها به تولید رویدادی که نماینده مشتریانی است که به آنها خدمت میکنند راضی هستید، با حمایت و مشارکت خود به جلو حرکت کنید.
اگر پس از گذراندن زمان برای ارزیابی تعهد یک کنفرانس به تنوع، متوجه شدید که آن طور که می خواهید نماینده نیست، می توانید از شرکت در آن امتناع کنید. یا میتوانید با بله گفتن به آنها فرصتی برای پیشرفت بدهید، در صورتی که استانداردهای خاص تنوع و گنجاندن شما را برآورده کنند. هنگامی که آنها نشان دادند که پیشرفت کافی داشته اند، می توانید برای شرکت ثبت نام کنید.
ممکن است تعریف شما از تنوع کافی با تعریف من یا سایر افراد در شبکه شما یکسان نباشد. خوبه نکته مهم این است که یک استاندارد از پیش تعریف شده از انتظارات خود داشته باشید، بنابراین شما و تیمتان بتوانید به سرعت ارزیابی کنید که آیا یک کنفرانس با آن استاندارد مطابقت دارد یا خیر.
گزینه دیگر این است که اگر متوجه شدید که کنفرانسی که از شما حمایت میکند با استانداردهای شما برای تنوع و گنجاندن مطابقت ندارد، دعوت آنها را رد کنید و درعینحال به سازماندهندگان کنفرانس توصیه کنید که در عوض با چه کسی تماس بگیرند. البته، توصیههای شما باید برای افرادی باشد که بخشی از گروههای کمنمایش هستند و برای رویداد مناسب هستند.
اعتراض رایجی که برندها در مورد اینکه چرا در استعدادهای خود نماینده نیستند، دارند، این است که آنها افرادی از جوامع دیگر را نمیشناختند که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. شما می توانید با ارائه لیست کوتاهی از گزینه ها، این اعتراض را از بین ببرید.
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که داشتن یک ردیف بلندگوی متنوع به طور خودکار به معنای فراگیر بودن یک رویداد نیست. با این حال، این نقطه شروع خوبی است که دری را برای پیشرفت در سایر جبهههای رو به جلو باز میکند.
ما هنوز کار داریم تا کنفرانس ها را متنوع تر و فراگیرتر کنیم. وقتی همه ما با هم کار می کنیم، با استفاده از قدرتی که داریم، به افراد بیشتری احساس تعلق می دهیم و خیلی سریعتر.