نه به روز رسانی رکود استوایی: انتظار می رود سیستم با نزدیک شدن به فلوریدا به یک طوفان بزرگ تبدیل شود

[ad_1]

تامپا، فلوریدا (WFLA) – دو فرورفتگی گرمسیری در صبح جمعه در اقیانوس اطلس شکل گرفت و یکی از آنها سامانه ای است که انتظار می رود هفته آینده به خلیج مکزیک منتقل شود.

بر اساس چشم انداز ساعت 11 صبح به وقت شرق از مرکز ملی طوفان، رکود گرمسیری نه صبح جمعه بر فراز دریای کارائیب، در حدود 515 مایلی شرق-جنوب شرقی کینگستون، جامائیکا شکل گرفت. حداکثر بادهای پایدار حدود 35 مایل در ساعت است.

NHC می گوید انتظار می رود افسردگی تا جمعه شب به یک طوفان گرمسیری تبدیل شود. احتمالاً هرمین یا یان نام خواهد داشت. Hermine نام بعدی این لیست است، اما سیستم های دیگری در اقیانوس اطلس وجود دارند که می توانند ابتدا آن را ادعا کنند.

در حال حاضر هیچ هشداری برای ساعت‌های ساحلی اعمال نمی‌شود، اما NHC می‌گوید مردم جزایر کارائیب و فلوریدا باید هنگام نزدیک شدن به خلیج، مراقب این سیستم باشند.

آماندا هالی، هواشناس مکس دیفندر 8، گفت: «پیشنهاد می‌کنم در چند روز آینده چندین بار در روز بررسی کنید، زیرا جزئیات در مورد آنچه که اکنون رکود استوایی نهم نامیده می‌شود، اما احتمالاً طوفان بعدی ما خواهد بود، کمی واضح‌تر می‌شود.»

آخرین آهنگ

مسیر پیش‌بینی کنونی سیستم را نشان می‌دهد که از غرب به شمال غربی حرکت می‌کند، از دریای کارائیب مرکزی تا شنبه حرکت می‌کند، شنبه شب و یکشنبه از جنوب جامائیکا عبور می‌کند، سپس یکشنبه شب یا اوایل دوشنبه به جزایر کیمن نزدیک می‌شود. در چند روز آینده تقویت آهسته پیش بینی می شود و به دنبال آن یکشنبه و دوشنبه “تشدید قابل توجهی” بیشتر خواهد شد.

هالی گفت: “در حال حاضر، این بسیار کج و راست است. هنوز هم در حال انجام است.” “[But] قرار است سازماندهی شود و تقویت شود. با نزدیک شدن به کوبا، محیط بسیار مطلوبی برای آن وجود دارد.”

شرایط محیطی نیز برای سیستم پس از رسیدن به خلیج مکزیک مساعد به نظر می رسد.

هالی گفت: “مرکز ملی طوفان خواستار یک طوفان رده 3 – یک طوفان بزرگ – است که اوایل تا اواسط هفته آینده به سواحل غربی فلوریدا نزدیک شود.” اکنون که یک مرکز گردش بسته داریم، مدل‌های پیش‌بینی با هم توافق بهتری دارند.»

با این حال، هالی می‌گوید که انتظار می‌رود طی چند روز آینده تغییراتی در مسیر انجام شود زیرا ما طوفان را رصد می‌کنیم و تصویر واضح‌تری از سیستم دریافت می‌کنیم.

تاثیرات

انتظار می رود که رکود استوایی نهم باران شدید و بادهای تند را به جزایر بادگیر، شمال ونزوئلا و کلمبیا، آروبا، بونیر و کوراسائو بیاورد. این مناطق می توانند بین 1 تا 2 اینچ باران ببینند در حالی که جنوب هائیتی و جمهوری دومینیکن، که اخیرا توسط طوفان فیونا آسیب دیده اند، می توانند 2 تا 4 اینچ باران با حداکثر 6 اینچ داشته باشند.

با این حال، باران های شدیدتر برای جامائیکا، کوبا و جزایر کیمن پیش بینی می شود. جامائیکا و کوبا می توانند به ویژه شاهد رانش گل و سیل در مناطق مرتفع باشند.

NHC می‌گوید هنگامی که در خلیج قرار می‌گیرد و با شدت طوفان بزرگ یا نزدیک به زمین نزدیک می‌شود، پتانسیل تأثیرات طوفان، باد و بارندگی قابل توجهی وجود دارد.

“در حالی که هنوز برای تعیین بزرگی و مکان دقیق این تاثیرات خیلی زود است، ساکنان کوبا، فلوریدا کیز و شبه جزیره فلوریدا باید مطمئن شوند که برنامه طوفان خود را در جای خود دارند و به‌روزرسانی‌های پیش‌بینی را تا آخر هفته از نزدیک زیر نظر دارند.”

در جاهای دیگر در مناطق استوایی

Tropical Depression 10 نیز صبح جمعه شکل گرفت، اما هیچ تهدیدی برای خشکی ندارد.

طوفان فیونا همچنان یک طوفان قدرتمند است که به سمت کانادا می رود.

طوفان استوایی گاستون تقویت شده و به سمت آزور مرکزی در حال حرکت است.

ردیابی جریان‌های استوایی در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت شرقی هر چهارشنبه در طول فصل طوفان. برای آخرین به‌روزرسانی‌ها، به وب‌سایت Tracking the Tropics ما مراجعه کنید.

[ad_2]

Leave a reply