نقل قول 5 کلمه ای وارن بافت فقط یک درس در مورد چگونگی سرمایه گذاری در سهام نیست – این یک توصیه زندگی قدرتمند است

[ad_1]

وارن بافت با ثروت هنگفت 117 میلیارد دلاری بار دیگر در جمع پنج ثروتمند برتر جهان قرار گرفت. این میلیاردر ثروت خود را بر اساس تصمیمات تجاری درخشان و سرمایه گذاری استراتژیک ایجاد کرد و بسیاری را به دنبال مشاوره در مورد چگونگی سرمایه گذاری در سهام از او کرد. پاسخ او یک پاسخ ساده پنج کلمه ای است: “در بلند مدت سرمایه گذاری کنید.” اما نبوغ آن این است که در واقع در مورد چیزی بسیار بزرگتر از حساب های بانکی است.

توصیه‌های پنج کلمه‌ای بافت می‌تواند به شما در کسب موفقیت و رشد حساب‌های بانکی کمک کند – بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مالی.

با این حال، بسیاری به توصیه بافت توجه نمی کنند، زیرا آنها یک جنبه مهم آن را از دست می دهند – جایی که باید به کجا بروند. زیرا این به این معنی نیست که فقط یک قانون کلی برای معاملات سهام باشد، بلکه یک استراتژی برای ارزیابی سهام در تصمیمات زندگی است – راهی برای ایجاد موفقیت مادام العمر. در واقع، این قانونی است که بافت بر اساس آن زندگی می کند. و کسانی که از آن برای تصمیم گیری های روزمره استفاده می کنند، کسانی هستند که خود را برای موفقیت بلندمدت آماده می کنند.

بیایید نگاهی به نحوه سرمایه گذاری با استفاده از توصیه بافت بیندازیم:

جذابیت پاداش های کوتاه مدت در مقابل اهداف بلند مدت را در نظر بگیرید

رایج‌ترین دلیلی که مردم برای پیروی از توصیه‌های بافت مشکل دارند این است که ما به عنوان انسان تمایل داریم به سمت تصمیم‌هایی کشیده شویم که فواید مستقیم یا فوری دارند.

هنگامی که با یک تصمیم مواجه می شوید، انتخاب با واضح ترین مزیت یا سریع ترین پاداش معمولاً جذاب ترین است. از نظر روانشناختی – و ناخودآگاه – مغز ما در نبردی بین پاداش‌های کوتاه‌مدت و اهداف بلندمدت است، زیرا ما به طور طبیعی به سمت پاداش‌های کوتاه‌مدت جذب می‌شویم – حتی اگر این به قیمت اهداف بلندمدت باشد. اغلب اوقات، انتخاب درست یک اثر فوری ایجاد نمی کند. در عوض، اثری طولانی مدت و احتمالاً غیرمستقیم خواهد داشت.

برای سرمایه‌گذاری بلندمدت هنگام تصمیم‌گیری، از خود بپرسید کدام انتخاب بهترین نتایج بلندمدت را به همراه خواهد داشت. آیا شما به سمت یک انتخاب بر دیگری کشیده می شوید زیرا این انتخاب یک منفعت مستقیم یا فوری دارد؟ و آیا این مزیت در بلندمدت موثر خواهد بود یا صرفاً در کوتاه مدت رضایت بخش خواهد بود؟

در بله گفتن قدرت وجود دارد

ما اغلب در مورد قدرت نه گفتن می شنویم و اینکه چگونه موفق ترین رهبران و افراد تجاری در زمان خود بسیار متشخص هستند. اما اینها افرادی هستند که آن را ساخته اند. آنها در موقعیت یکسانی با افرادی که در تلاش برای رسیدن به آن هستند نیستند.

این ایده وجود دارد که برای موفقیت، باید راه افرادی را که در راس هستند دنبال کنیم. اما اشتباه این است که به جای اینکه ببینیم چگونه یک نفر به جایی که هست رسیده است، سعی می کنیم جایی که در حال حاضر هستند را تقلید کنیم. با این حال، شانس این است که آنها با انجام همان کارهایی که اکنون انجام می دهند به جایی که هستند نرسیدند.

بنابراین در حالی که همه ما باید از نحوه گذراندن وقت خود آگاه باشیم، ارزش دارد از مسیری که “نه” به عنوان پاسخ پیش فرض ما تبدیل می شود، اجتناب کنیم. در رابطه با فرصت ها، سؤالات بله یا خیر با مزایای کوتاه مدت و بلندمدت همراه است. به طور کلی، “نه” سود کوتاه مدت صرفه جویی در زمان (یا انرژی) را به همراه دارد. در حالی که «بله» احتمالاً سود بلندمدتی را به همراه خواهد داشت که دیدن آن در حال حاضر دشوار است. حتی اگر این مزیت به سادگی ایجاد حسن نیت یا تجربه ای باشد که با بله گفتن به دست می آید.

متمرکز بمانید اما سفت و سخت نباشید

وارن بافت به عنوان یک سرمایه گذار خرید و نگهداری شناخته می شود، اما او همچنین یک سرمایه گذار ارزشی است. به این معنی که در حالی که او بر اساس چشم انداز بلندمدت خرید می کند، لزوماً با هلدینگ ازدواج نکرده است و اگر زمان مناسب باشد، می فروشد.

به عبارت دیگر، در حالی که تصمیمات باید بر اساس آینده باشد، این بدان معنا نیست که شما باید در اعتقادات اولیه خود سختگیر باشید. اشکالی ندارد که نظر خود را تغییر دهید و تغییراتی را در این مسیر انجام دهید. در درک این موضوع، تصمیمات با فشار کمتری همراه هستند. و همانطور که قانون 85 درصد می گوید، این امر با مزیت تصمیم گیری آسان تر – اگر موثرتر نباشد، به همراه دارد که می تواند بهره وری را نیز افزایش دهد.

بنابراین هنگام تصمیم‌گیری – اینکه از کدام تامین‌کننده استفاده کنید، چه کسی را استخدام کنید، یا برای کسی یا حتی چیزی وقت بگذارید (مثلاً پروژه‌ای که به تعویق انداخته‌اید یا آن مدیتیشن صبحگاهی که مدام می‌گویید انجام خواهید داد) – از خود بپرسید. کدام انتخاب در دراز مدت به شما خدمات بهتری خواهد داد. با نگاه کردن به تأثیر بلندمدت، بر خلاف دستاوردهای کوتاه مدت، به تصمیم گیری بهتر همه تصمیمات کمک خواهید کرد. و با آن، خود را برای موفقیت بلندمدت آماده خواهید کرد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]