نظرسنجی برجسته مدیر عامل یک چالش مهم برای تجارت در سال 2022 را نشان می دهد

[ad_1]

در اوایل سال جاری، شرکت خدمات تحقیقاتی و حرفه ای Deloitte نظرسنجی از مدیران عامل در مورد “وضعیت اتحادیه” برای تجارت منتشر کرد. این یافته‌ها تا حد زیادی تعجب‌آور نیستند: شرکت‌ها به لطف درک ضعیف DEI و تجربیات رضایت‌بخش کارکنان، در تلاش برای ایجاد اعتماد در میان سهامداران هستند. مشکلات زنجیره تامین همچنان تولید و رشد را مختل می کند. و حفظ استعداد به دلیل “تغییر بزرگ” به اولویت اصلی تبدیل شده است.

اما زمانی که از مدیران اجرایی مورد بررسی پرسیده شد که بزرگترین چالش‌ها برای سال 2022 چه خواهد بود، یکی از آنها به‌عنوان یک نکته غافلگیرکننده برجسته شد: قطبی‌سازی سیاسی.

تنش‌های سیاسی به فیل رو به رشدی در اتاق مدیران عامل تبدیل شده است، که تحت فشار قرار می‌گیرند تا در مورد موضوعات داغ مانند آب و هوا، روابط خارجی و حریم خصوصی طرفداری کنند. با این حال، در دهه‌های گذشته، مدیران عامل اغلب می‌توانستند گفتگوهای آفلاینی با سیاستمداران در مورد این موضوعات داشته باشند و با موفقیت سرمایه‌گذاری‌های مالی را در اهداف مورد حمایت انجام دهند تا از ایجاد امواج داخلی جلوگیری کنند.

با این حال، این روزها، توانمندسازی کارگر – یک چشم‌انداز چسبنده منابع انسانی که در طول همه‌گیری همه‌گیر در کانون توجه قرار گرفت – در کنار مشاهده دائمی در اتر دیجیتال به این معنی است که مدیران عامل مجبور می‌شوند تا اظهارات سیاسی را بیان کنند که نه فقط خودخواهانه است، بلکه به سمت خود می‌آید. نیازها، افکار و نظرات نیروی کارشان. علاوه بر این، آنها از استانداردهای اخلاقی بالایی در دادگاه افکار عمومی برخوردار هستند.

در هیچ زمانی در تاریخ اخیر این امر به اندازه پس از تهاجم روسیه به اوکراین آشکار نشده است. کسانی که در خط مقدم تجارت هستند در خط مقدم گفتگوهای سیاسی نیز قرار دارند. الون ماسک به توییتر برد به عنوان مثال، اخیراً برای مقابله با محکومیت تمسخر آمیز روسیه از سفر ایالات متحده بدون بهره مندی از موتورهای موشکی روسی. پس از فشارهای عمومی، تیم کوک اپل فروش را در روسیه به حالت تعلیق درآورد و یادداشتی را برای کارمندان ارسال کرد و از تلاش‌های امداد بشردوستانه و حمایت از کارکنان اوکراینی خبر داد.

نمونه‌های دیگری از مسائل سیاسی قطبی شده وجود دارد که فضای استراتژیک را در بیانیه‌های چشم‌انداز شرکت‌ها اشغال می‌کند: اواخر سال گذشته، ساندار پیچای گوگل از هدف جاه‌طلبانه شرکت برای تغییر به منابع 100٪ تجدیدپذیر تبلیغ کرد. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در سفری به زادگاهش هند، با دانش آموزان درباره نقش نوآوری و فناوری در پیشبرد آموزش و حل مشکلات جهانی مانند تغییرات آب و هوا و مراقبت های بهداشتی صحبت کرد.

با این حال، این نکته ای است که اغلب نادیده گرفته می شود: در حالی که مدیران اجرایی Fortune 500 اغلب در هنگام شروع این گفتگوها در کانون توجه قرار می گیرند، برای رهبران کسب و کار از کارآفرینان در مراحل اولیه مهم است که در مورد نحوه برخورد آنها با موضوعات قطبی سیاسی فکر کنند. چرا؟ هنگامی که سؤالات مطرح می شوند (و خواهند شد)، احتمالاً به عنوان یک توافق بی سر و صدا با موقعیت های نامحبوب یا به عنوان رهبری با چشم بسته تلقی می شود.

بنابراین از خود بپرسید: کدام مسائل اجتماعی بیانیه چشم انداز شرکت من را تشکیل می دهد؟ این در ماموریت و استراتژی چگونه خواهد بود؟ چه کسی در ایجاد این عناصر اساسی کسب و کار من کمک خواهد کرد و چگونه می توانم وعده ها و اعتقادات شرکت را به عمل تبدیل کنم؟

همانطور که این موارد را در نظر می گیرید، در نظر بگیرید که کارمندانی که برای همکاری با شما ثبت نام می کنند، چشم انداز شما را به دقت می سنجند. اگر با ارزش های خودشان همخوانی نداشته باشد، بعید به نظر می رسد که آنها وارد کار شوند. و اگر طرفدار یک موقعیت نامحبوب باشید، ممکن است با مهاجرت دسته جمعی روبرو شوید.

در عین حال بدانید که نمی توانید برای همه مردم همه چیز باشید. شما باید تمرکز خود را محدود کنید. بدانید که طرفدار چه چیزی هستید و چگونه بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد – از تغییر استراتژی های عظیم تا کارهای روزمره.

در نهایت، مایل به انطباق باشید. منسوخ شدن در تجارت از دو چیز ناشی می شود: فقدان نوآوری و عدم پیشرفت اجتماعی. مراقب هر دو باشید و به کارمندان خود تکیه کنید تا صدا و دیدگاه شما را به سمت جلو حرکت دهند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.



[ad_2]