مک دونالد تصمیم دلخراشی گرفت. در اینجا چیزی است که تقریباً بلافاصله اتفاق افتاد

[ad_1]

این یک داستان در مورد مک دونالد، حمله روسیه به اوکراین، Peppa Pig، و کسب و کار شما است – به خصوص اگر آرزوی انجام تجارت در خارج از کشور را دارید.

ما با قسمت Peppa Pig شروع می کنیم. شاید شما آشنا هستید؟ این یک کارتون بریتانیایی است که در سال 2004 عرضه شد و سپس به حدی رسید که شرکت مادر آن توسط Hasbro به مبلغ 4 میلیارد دلار در سال 2019 خریداری شد.

این همچنین یک مالکیت معنوی چند لایه با کتاب، فیلم، پارک های موضوعی، و بازی های ویدئویی است. این به قدری محبوب است که والدین برخی از کودکان پیش دبستانی آمریکایی می گویند که فرزندانشان از تماشای آن به زبان عامیانه و حتی لهجه انگلیسی می پردازند.

با داشتن دارایی ارزشمند، احتمالاً تعجبی ندارد که بدانید افراد مبتکر در سرتاسر جهان گاهی اوقات سعی می‌کنند به نتیجه برسند.

اما چی بود یک شگفتی – و نگران کننده برای بسیاری از دارندگان علامت تجاری که در روسیه تجارت می کنند – این است که دادگاهی در حدود 600 مایلی خارج از مسکو ماه گذشته برگزار کرد که به دلیل “اقدامات غیردوستانه ایالات متحده آمریکا و کشورهای خارجی وابسته”، علامت تجاری برای Peppa Pig اکنون اساساً در روسیه غیرقابل اجرا بود.

این حکم به این معنی است که یک شرکت روسی می تواند به سادگی از شخصیت Peppa Pig برای هر چیزی که می خواهد در روسیه استفاده کند، و این تصمیم پس از آن گرفته شد. دولت روسیه تهدید کرد که حقوق علامت تجاری و حق ثبت اختراع را “تعلیق” می کند

البته این امر در پی تحریم ها و خروج شرکت های غربی از روسیه پس از حمله به اوکراین رخ داد. اکثر شرکت‌های غربی چاره‌ای جز رفتن ندارند، زیرا بسیاری از مشتریان آنها به طور قانونی از وحشیگری تهاجم وحشت دارند.

اکنون، دلیلی برای تردید وجود دارد که حکم Peppa Pig پابرجا خواهد ماند، زیرا همانطور که جاش گربن، وکیل مالکیت معنوی در واشنگتن دی سی در مصاحبه ای اشاره کرد، قاضی که این حکم را صادر کرده است در یک دادگاه رده پایین حضور دارد و پرونده مطمئناً تجدید نظر خواهد شد.

اما، او افزود: “این به شما می دهد که یکی دیگر از این برگ های چای به شما می دهد که حقوق علامت تجاری در روسیه مورد حمله قرار می گیرد، مطمئنا. این موضوع تا کجا پیش خواهد رفت؟… نگرانی های مشروعی وجود دارد.”

نقض Peppa Pig شدید است، اما یک مثال برجسته تر تقریباً بلافاصله پس از اینکه مک دونالد در ماه گذشته اعلام کرد فعالیت های خود در روسیه را به حالت تعلیق در می آورد، رخ داد.

ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس سفلی پارلمان، معروف به دومای دولتی اعلام شده، گفت: «آنها اعلام کردند که تعطیل می شوند. “خب، باشه، ببند. اما فردا در آن مکان‌ها نباید مک‌دونالدز، بلکه عمو وانیا داشته باشیم.”

مطمئناً، یک شرکت مسکو تقریباً بلافاصله برای «عمو وانیا» که نام یک نمایشنامه قرن نوزدهمی از آنتون چکوف است، همراه با یک لوگوی شخصیت سیریلیک که بسیار شبیه به مک‌دونالدز طلایی است، ثبت نام کرد. قوس ها.

اکنون ظاهراً اپلیکیشن علامت تجاری عمو وانیا پس از چند روز (و چند صد مقاله رسانه ای) پس گرفته شده است. همچنین مشخص نیست که این در واقع یک رستوران زنجیره ای یا زنجیره ای مشتاق از رستوران های واقعی بوده است.

حداقل می دانیم که حتی اگر مک دونالد دیگر در روسیه فعالیت نداشته باشد، وکلای آن همچنان باید باشند.

اما مک‌دونالد تنها شرکتی از ده‌ها یا حتی صدها شرکت غربی است که از زمان تهاجم، شاهد تلاش شرکت‌ها، کارآفرینان و ساکنان روسی برای تصاحب علائم تجاری آنها بوده‌اند. در میان شرکت‌های غربی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند: کوکاکولا، مرسدس بنز، نایک، استارباکس و بسیاری از برندهای نمادین دیگر.

در همین حال، پس از اینکه روسیه روزنامه‌نگاران را تهدید کرد که در صورت انجام کارهایی مانند تهاجم روسیه به اوکراین به‌عنوان «تهاجم»، به قدری روزنامه‌نگاری غربی از روسیه بیرون می‌آیند که واقعاً سخت است که بدانیم در داخل روسیه چه می‌گذرد. کشور.

اما، عوامل فوق را با هم ترکیب کنید – دیوانگی در کاربردهای علامت تجاری، پرونده Peppa Pig، شمشیرهای روسی در مورد مالکیت معنوی – و همه اینها یادآور این است که حفاظت از مالکیت معنوی شما چقدر می تواند مهم و گاهی آسیب پذیر باشد. کشورها.

من چند بار از مک دونالد خواستم که در مورد متصرفانی که تلاش می کنند علائم تجاری آن را تصاحب کنند، و همچنین در مورد گزارش جداگانه ای که بیش از 100 فرنچایز مک دونالد در روسیه به سادگی از تعطیل کردن خودداری کرده اند، صرف نظر از اینکه مک دونالد در ایالات متحده چه می خواهد انجام دهند، نظر بدهد.

با این حال، من پاسخی نشنیده ام. شاید آنها هنوز هم مثل من در ابتدا دلشکسته هستند که متوجه این موضوع شدم یکی از مک‌دونالدهای روسیه که در حال تعطیل شدن بودند، همان مک‌دونالد اصلی در مسکو بود که در سال 1990 نمادی از آب کردن تنش‌های پس از جنگ سرد بود.

یا در غیر این صورت، شاید آنها مشغول رسیدگی به موضوع حفاظت از علامت تجاری هستند. اگر کسب‌وکار شما در خارج از کشور تجارت می‌کند، احتمالاً باید بیشتر آن را انجام دهید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.



[ad_2]