مهم‌ترین محصول اپل، شخصی‌ترین محصول آن است



یک بار از تیم کوک نقل شده است که گفته است: “اگر به آینده نزدیک شوید و به گذشته نگاه کنید و این سوال را بپرسید، بزرگترین کمک اپل به بشریت چه بوده است؟” در مورد سلامتی خواهد بود.”

واقعا؟ سلامتی؟ تصور نمی کنید که چگونه با فناوری درگیر می شویم یا چگونه ارتباط برقرار می کنیم؟

وقتی این را در طی مصاحبه اخیر با معاون بهداشت اپل، دکتر، شنیدم، شک داشتم. سومبول دسای، اما با پیشرفت مصاحبه، متوجه شدم که ممکن است حق با کوک باشد. چرا؟ زیرا فناوری سلامت اپل استراتژی‌ای را نشان می‌دهد که ریشه در تحقیقات علمی و مبتنی بر داده، همکاری و مهم‌تر از همه، نیاز مشتری دارد. این منجر به محصولات با کیفیتی می شود که نه تنها ماندگاری طولانی دارند، بلکه تکراری و شخصی هستند و خرید مخاطبان زیادی را تضمین می کنند.

در اینجا چیزی است که با جزئیات بیشتر به نظر می رسد، همراه با پیشنهادات برای رهبران کسب و کار:

1. اپل بر مراقبت های بهداشتی جامع و فعال تمرکز می کند، نه فقط ردیابی کالری.

اگر آیفون یا اپل واچ دارید، می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنم. برنامه‌هایی مانند Focus، Screen Time و Handwashing، همراه با ردیاب‌های تمرینی و مشوق‌های حرکتی، به عوامل متعددی اشاره می‌کنند که بهترین کار ما را تقویت می‌کنند – و در مورد عواملی که ما را از نظر ذهنی، احساسی و جسمی بی‌ثبات می‌کنند به ما هشدار می‌دهند. ردیابی همه اینها برای سلامتی پیشگیرانه حیاتی است و به ما آموزش می دهد که در مورد سلامتی خود به طور گسترده تر فکر کنیم.

بردن: روی یک راه حل تک مشکلی تمرکز نکنید، بلکه روی یک دیدگاه کل نگر از دنیایی که مشکل در آن وجود دارد تمرکز کنید. چگونه این سطح می تواند توسعه محصول و نوآوری شما را افزایش دهد؟

2. فناوری سلامت اپل برای سفارشی سازی طراحی شده است، زیرا سلامتی شخصی است.

هیچ اندازه ای برای همه وجود ندارد، همانطور که دکتر. دسایی در مصاحبه یادداشت می کند. مردم باید معیارهای مختلف را ردیابی کنند، با تیم های سلامت خود به گونه ای متفاوت درگیر شوند و بر سیستم های پشتیبانی مختلف تکیه کنند. به همین دلیل است که می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های سلامتی را که اپل در دستگاه‌های خود ارائه می‌دهد – از یادآوری خواب گرفته تا اهداف ورزشی، سفارشی کنید. این امر به ویژه در دنیایی که ما اغلب به سمت جهت شرکتی خم می‌شویم – هر چه که باشد، مهم است. اپل تصمیم می گیرد بایستد و بگوید: “نه، بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند که چه چیزی به بهترین وجه از رفاه آنها حمایت می کند.”

بردن: به مشتریان خود این فرصت را بدهید تا محصول یا خدمات شما را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند.

3. ویژگی‌های متمرکز بر سلامتی اپل مورد توجه قرار نمی‌گیرند – آنها عمدی هستند و نتایج و اجرا کاملاً متعلق به شرکت است.

همانطور که Desai خاطرنشان می کند، برای شرکت ها آسان است که عملکردهایی را که توسط اشخاص ثالث اضافه شده است، حفظ کنند – صرفاً برای بدست آوردن سهم بازار و افزایش سود. برای اپل، هدف بسیار بزرگتر است: تغییر نحوه تفکر، مدیریت و بهبود سلامت فردی و اجتماعی خود هر روز. (دسای همچنین در اینجا به استیو جابز، خالق اخلاق “تصویر نتایج و پیاده سازی” اشاره می کند.)

به همان اندازه تأثیرگذار، اپل شرکت‌ها را مجبور می‌کند در مورد سلامت کارکنان خود متفاوت فکر کنند. میله های گرانولا و ضدعفونی کننده برای بریدن آن کافی نیستند. چگونه با فشارهای سلامت روان مقابله می‌کنید، زمان و منابع را برای سلامت جسمانی اختصاص می‌دهید و تعادل کار و زندگی را تشویق می‌کنید؟

بردن: بدون اینکه فکر کنید چگونه از آنها استفاده می شود و چه نوع تأثیری خواهند داشت، مجموعه ویژگی ها یا خدمات ایجاد نکنید. نتایج را پیگیری کنید. تست. به داده ها نگاه کنید. سپس برای بهبود نتایج و اجرا تکرار کنید.

4. همکاری داخلی در مورد ویژگی های جدید سلامت، مالکیت را تقویت می کند، که اعتماد، غرور و نگرش را القا می کند.

همه مزایای سلامتی اپل به راحتی برای عموم آشکار نیست. دسای در توضیح خود در مورد اینکه اپل چگونه ویژگی های سلامتی خود را ایجاد می کند، فاش کرد که بخشی از “جادو” همکاری تیمی است – داشتن “تعدادی از افراد پشت میز، توسعه این ویژگی ها به طور متفکرانه با هم. این امکان گفتگوی سالم را فراهم می کند.” “این به ما اجازه می دهد تا به یکدیگر فشار بیاوریم تا بتوانیم بهترین ها را بدست آوریم.”

از طریق بحث سالم در میان تیم‌های مختلف، که همگی آن‌ها علم اثبات شده و نوآوری متمرکز بر مشتری را می‌پذیرند، ویژگی‌های جدید معناداری متولد می‌شوند.

بردن: به کارمندان خود روی میز بگذارید. از آنها بخواهید تخصص خود را به اشتراک بگذارند و در بحث های نوآوری بسنجید. وقتی شما این کار را انجام دهید، آنها انرژی بیشتری را روی کارشان سرمایه گذاری می کنند.

5. همکاری (ایمن) به سیستم های مراقبت های بهداشتی موجود گسترش می یابد.

ردیابی شخصی سلامت فرد مهم است، اما همه واجد شرایط تفسیر داده‌هایی نیستند که به دست می‌آوریم. به همین دلیل است که اپل زمان زیادی را با تنظیم کننده ها صرف کرده است تا بفهمد چگونه می توان داده ها را به صورت ایمن و ایمن ذخیره کرد. (به هر حال همه اینها رمزگذاری شده است، و اگر مایلید بیشتر بدانید، می توانید در این بخش از سیاست حفظ حریم خصوصی شرکت جستجو کنید.)

بردن: همیشه به فکر امنیت باشید. چگونه از داده های شخصی محافظت می کنید و به اشتراک می گذارید؟ کجا می رود؟ چه کسی دسترسی دارد؟ آماده به اشتراک گذاشتن این جزئیات با مشتریان بالقوه و مشتریان باشید.

6. توسعه مداوم ویژگی های سلامت با بازخورد مشتری – نه فقط طوفان فکری داخلی – تقویت می شود.

Desai چند داستان از کاربران اپل که از ویژگی های سلامت این شرکت بهره مند شده اند را به اشتراک می گذارد. اما ویژگی ها کم شروع شد. هنگامی که بازخورد مثبت بود – در برخی موارد نجات بخش – آنها شروع به دست انداختن ویژگی های جدید و مرتبطی کردند که منطقی بود. به عنوان مثال، اعلان‌های ضربان قلب پایین پس از اینکه اعلان‌های ضربان قلب بالا برای کاربران بسیار ارزشمند دیده شدند، اضافه شدند.

بردن: با مشتریان خود صحبت کنید. پذیرای بازخورد – خوب و بد – باشید که به شما کمک می‌کند تغییر، اصلاح و تکرار کنید تا راه‌حل‌های بهتر و تاثیرگذارتری ایجاد کنید.

مطمئناً، پیام‌های دیگری از مصاحبه Desai وجود دارد که شایان ذکر است، اما پیام اصلی واضح است: اپل فناوری سلامت خود را به طور تصادفی ایجاد نمی‌کند. با روحیه استیو جابز – و تیم کوک – این شرکت است تحقیق، گوش دادن، همکاری، توسعه و تفکر جامع در مورد سلامتی.

استارت‌آپ‌هایی که چشم به رشد عمده دارند – و خرید مشتری – بهتر است از این فرمول موفق پیروی کنند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.