[ad_1]
وین پانکراتز، یکی از مدیران ارشد یکی از شرکتهای زنجیرهای Applebee، در این ماه ایمیلی را به همکارانش ارسال کرد و گفت که افزایش قیمت بنزین یک “مزیت” برای این زنجیره است. او استدلال میکرد که افرادی که دارای کمبود نقدینگی هستند، چارهای جز استخدام در مشاغل خدمات غذایی نخواهند داشت، حتی اگر زنجیره دستمزد خود را کاهش دهد، که او همکارانش را به انجام آن تشویق کرد.
این ایمیل به Reddit راه یافت، جایی که به سرعت تبدیل به یک شرمساری بزرگ برای Applebee و AFC Brands شد، که 121 فرنچایز Applebee و Taco Bell را اداره می کند، و Pankratz حداقل در حال حاضر مدیر اجرایی عملیات است. یک رهبر باهوش چیزهای زیادی می تواند از این حادثه بیاموزد.
به راحتی می توان فهمید که چرا مردم از پیام پانکراتز خشمگین شدند. او مینویسد: «بیشتر کارمندان ما و کارمندان بالقوه، از حقوق و دستمزد به صورت مستقیم استفاده میکنند. پرداختهای محرک و پرداختهای بیکاری همهگیر هر دو به پایان رسیدهاند و درست زمانی که قیمتها به سرعت در حال افزایش هستند، درآمدشان کاهش یافته است. او نوشت: «این به نفع ماست. این افراد را وادار به بازگشت به نیروی کار خواهد کرد.»
و او پیشنهاد کرد که Applebee’s از فشار بر سایر مشاغل، به ویژه فروشگاه های مادر و پاپ سود بیشتری خواهد برد. پانکراتز نوشت، در مواجهه با قیمتهای بالاتر، این مشاغل با انتخاب ناخوشایندی از جمله افزایش قیمتها، کاهش ساعات کار کارکنان یا کاهش دستمزد مواجه خواهند شد. برخی از کسب و کارها نمی توانند ادامه دهند.
به محض اینکه ایمیل عمومی شد، واکنش آنی و خشمگینانه به خصوص در میان کارمندان زنجیره بود. در واقع، یک Applebee در لارنس، کانزاس مجبور شد به طور موقت تعطیل شود، زیرا سه نفر از شش مدیر آن پس از خواندن ایمیل شغل خود را ترک کردند. در مورد پانکراتز، صفحه لینکدین او ناپدید شده است و کارفرمای او در تلاش است تا آنچه را که نوشته است رد کند. اسکات فیشر، سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به خبرنگاران گفت: “شاید او آن را در نیمه شب نوشته است. من نمی دانم.” ستاره کانزاس سیتی. “پیام اصلی در اینجا این است که این به هیچ وجه، شکل یا شکلی با سیاستها یا فرهنگ ما یا هر چیزی شبیه به آن در برند ما صحبت نمیکند.” به نظر می رسد که پانکراتز حداقل در حال حاضر در شغل خود باقی می ماند. فیشر به آن گفت لارنس ژورنال-جهان که شرکت در حال بررسی دلیل نوشتن این ایمیل بود. با توجه به آنچه که او نوشت و واکنش عمومی، تصور اینکه او برای مدت طولانی در آن شغل بماند یا اینکه بتواند یک رهبر مؤثر در آن سازمان باشد، سخت است.
مهم ترین درس هایی که می توانید از او بیاموزید چیست؟
1. بسیار مراقب باشید که در ایمیل بلاست چه می نویسید.
به نظر میرسد که این کار بیمعنی است، و حتی نسخههای کمتر دیدنیتر از ایمیل پانکراتز همیشه اتفاق میافتد. مشخص نیست که «فهرست توزیع» برای ایمیل تمام برندهای AFC یا زیرمجموعه ای از مدیران آن بوده است، اما واقعاً مهم نیست. هنگامی که یک ایمیل برای یک گروه بزرگ یا حتی متوسط ارسال می شود، باید فرض کنید که می تواند در هر جایی ظاهر شود، از جمله در رسانه های اجتماعی. کلمات خود را بر اساس آن انتخاب کنید.
2. لحن مهم است.
من معتقدم که دلیل اینکه ایمیل پانکراتز بیش از 75000 بار در Reddit رای مثبت داده است، به همان اندازه که او واقعاً می گوید با نحوه بیان خود در ایمیل خود ارتباط دارد. او از این که مردم قادر به پرداخت صورت حساب های خود نیستند تقریباً خوشحال به نظر می رسد. او برای در نظر گرفتن رنج انسانی وحشتناک جنگ در اوکراین که دلیل اصلی افزایش قیمت بنزین است، مکث نمی کند. اذعان به اینکه این عوامل اقتصادی ممکن است بازار کار فشرده را شل کند و فرصت های استخدام برای Applebee ایجاد کند مشکلی نبود. خوشحال به نظر رسیدن از بدبختی دیگران بود.
3. کارکنان دشمن نیستند.
دیدگاه ما در مقابل آنها از کارمندان وجود دارد که در ایمیل پانکراتز نفوذ می کند. و او تنها نیست. بیل آدامز از حلقه رهبری در مصاحبه اخیر با Inc.com اشاره کرد که بسیاری از مدیران کارکنان را وسیله ای ضروری برای رسیدن به هدف می دانند نه به عنوان ساختار سازمانی که رهبری می کنند.
پانکراتز خاطرنشان می کند که در شرایط اقتصادی کنونی، کارمندان Applebee احتمالاً برای گذران زندگی به شغل دوم نیاز خواهند داشت. او به جای آن که این را دلیل خوبی برای پایین نیاوردن دستمزدها بداند، در عوض به مدیران رستوران میگوید که برنامهریزی را زودتر انجام دهند «تا بتوانند کارهای دیگرشان را بر اساس شغل شما برنامهریزی کنند».
و سپس به طعنهای بیارزش مینویسد: «مهمتر از همه، فرهنگ و محیطی داشته باشید که مردم را جذب کند». گویی او نمی داند کلمه فرهنگ به چه معناست، یا از بالا آمده است – یا اینکه ایمیل او دقیقا برعکس عمل می کند.
[ad_2]