متاورس: چه معنایی برای کسب و کار شما دارد؟



توسط نیک دی آنجلو، رئیس گروه سرمایه گذاری سنت، یک پلت فرم پیشرفته صندوق املاک و مستغلات.

متاورس، که خود را اینترنت 3.0 می‌سازد، یک «سوپر پلتفرم» واقعیت مجازی است که می‌تواند رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های ویدیویی آنلاین و سایر برنامه‌ها را در همان فضای مجازی جای دهد. همانطور که این مقاله NPR به طور خلاصه آن را خلاصه می کند: “به آن فکر کنید که اینترنت جان گرفت یا حداقل به صورت سه بعدی ارائه شده است.”

در حالی که ممکن است برای بسیاری دور از ذهن به نظر برسد، اینترنت امروزی در دهه 1970 نیز چنین بود. و همینطور رسانه های اجتماعی در دهه 1980. و ما مطمئن هستیم که اگر به آنها بگوییم تا سال 2022 ماشین های پرنده خواهیم داشت، در دهه 90 مخالفان زیادی وجود داشت.

واقعیت امر این است: ما در دنیایی زندگی می کنیم که به سرعت در حال تغییر است و فناوری به پیشرفت تصاعدی ادامه خواهد داد. به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، پذیرش فناوری و ایمن کردن جایگاه خود در دنیای آنلاین به این معناست که چگونه مرتبط باقی می‌مانید، رقابتی می‌مانید و مشتریان خود را حفظ می‌کنید.

بازیکنان کلیدی برای تماشا

فناوری بزرگ در این دنیای جدید پیشگام است – با جلو و مرکز فیس بوک / متا. در حالی که به نظر می رسد غول های فناوری مانند اپل و گوگل فروشگاه های خرده فروشی خود را حفظ می کنند، مایکروسافت مکان های خرده فروشی خود را کنار گذاشته و صرفاً بر حضور آنلاین خود تمرکز کرده است – مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا حتی گفت که این شرکت در حال ساختن یک “متافور سازمانی” است.

فروش در واقعیت مجازی

متا در موقعیتی قرار دارد که چشم انداز کسب و کار را به شدت تغییر می دهد و حضور آنلاین شرکت های فردی را حتی از همیشه ضروری تر می کند. متاورس فرصتی را برای ارتقاء سطح تعامل، تجربه و حفظ مشتری ارائه می دهد. به عنوان مثال، تمام عملیات خدمات مشتری می تواند در یک فضای همه کانالی متمرکز شود – مثلاً با آواتارهای خدمات مشتری مجازی – به جای تلفن، از طریق ایمیل و از طریق ربات های چت.

خرده‌فروشی یکی از صنایعی است که در حال حاضر به قطار متاورس می‌پرد. (تصور کنید لباس های جدید را امتحان کنید و آنها را بدون ترک خانه خریداری کنید.) نایک حتی در حال آماده شدن برای فروش کفش های کتانی مجازی برای “شخصیت ها” در این دنیای دیجیتالی نسل بعدی است. در نهایت، متاورس به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد با شرکت‌ها درگیر شوند و/یا محصولاتشان را به روش‌های تعاملی و همهجانبه خریداری کنند.

کار در یک واقعیت مجازی

این بیماری همه گیر قبلاً بسیاری از مشاغل را مجبور کرده است که فعالیت های خود را به صورت آنلاین تغییر دهند و کارمندان خود را از خانه کار کنند. در حالی که این انتقال ناگهانی (به طور کلی) نرم‌تر از آنچه انتظار می‌رفت انجام شد، بسیاری تجربه مشترکی را که شبکه تماس ویدیویی به سادگی نمی‌تواند ارائه دهد را از دست داده‌اند.

فیس بوک (با عرض پوزش، متا) نسخه بتا برنامه Horizon Workrooms خود را برای کاهش این مشکل منتشر کرده است. به گفته این وب سایت، این یک “فضای VR برای تیم ها برای اتصال، همکاری و توسعه ایده ها، با هم است. با هم تیمی ها در سراسر میز ملاقات کنید، حتی اگر در سراسر جهان هستید.” این همچنین به پتانسیل آموزش کارکنان در یک متاورس نیز اشاره دارد.

زندگی در یک واقعیت مجازی؟

در حالی که شرکت های برتر فناوری واقعاً در حال ساختن این واقعیت پیشرفته هستند، این چیزی نیست که فردا به ثمر بنشیند – احتمالاً حتی در پنج سال آینده. ما هنوز در یک واقعیت مجازی زندگی نمی کنیم – اما کاملاً در یک واقعیت مجازی زندگی می کنیم. زمان به سرعت بخشیدن به عملیات تجاری شما است اکنون. بر حضور آنلاین خود تمرکز کنید، یاد بگیرید که از رسانه های اجتماعی به شیوه ای مثبت استفاده کنید و به هر آنچه که اینترنت 3.0 خواهد بود باز بمانید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.