علم می گوید برای اینکه رئیسی قاطع تر، قانع کننده تر و مؤثرتر باشید، ابتدا به ساعت نگاه کنید.

[ad_1]

با وجود اینکه او رئیس ما بود، در دو ساعت اول هر روز، فقط زمانی که رودی را از دور به این طرف و آن طرف از دفترش به قهوه‌ساز اتاق استراحت می‌رفت، نگاه می‌کردیم. اگر با او تماس می گرفتیم – حتی اگر او را پیج می کردیم – جواب نمی داد.

حدود ساعت 10 صبح او یک فرد دیگر بود. خوشبین. دلگرم کننده. پرحرفی مشتاق حل برنامه‌ریزی کار یا تنگناهایی که می‌توانند بر بهره‌وری ما تأثیر بگذارند.

سپس، در اواخر بعد از ظهر، او یک فرد دیگر شد. به جای گپ زدن، دستور داد. او به جای حل مشکلات واقعی، در مورد مشکلات موجود فریاد زد. چه به کمک او نیاز داشتیم یا نه، تمام تلاشمان را کردیم تا از او دوری کنیم.

به راحتی می توان تصور کرد که برخی از افراد رهبران خوبی هستند و برخی دیگر نه. اما واقعیت جزئی تر است. گاهی اوقات شما یک رهبر عالی هستید. تو همدلی بصیرتی. مبتنی بر همکاری. تعیین کننده.

در مواقع دیگر، شما کمتر موثر هستید.

چرا؟ طبق تحقیقات، خواب نقش مهمی در اثربخشی شما دارد. یک مطالعه در سال 2015 منتشر شده در آکادمی مدیریت دریافتند که رؤسایی که شب خوب نمی خوابند، احتمال کمتری دارد که روز بعد تصمیمات خوبی بگیرند. احتمال کمتری برای تقویت تعامل و همکاری با و در میان تیم‌هایشان در روز بعد.

و احتمال بیشتری دارد که روز بعد نسبت به کارکنان خود توهین آمیز باشند (که محققان آن را به عنوان “رفتار کلامی و غیرکلامی خصمانه” تعریف می کنند.

همانطور که محققان می نویسند:

شواهد در حال ظهور نشان می دهد که رهبران ممکن است در برخی روزها بیشتر (یا کمتر) سوء استفاده کنند تا روزهای دیگر… رفتار نظارتی توهین آمیز در بین سرپرستان بیشتر از بین سرپرستان متفاوت بود.

چرا کم خوابی چنین تأثیری بر عملکرد رهبری دارد؟ برای یک چیز، افراد خسته تصمیمات ضعیف تری می گیرند.

اما محققان حدس می‌زنند که مقصر واقعی کاهش نفس است: از آنجایی که خودکنترلی از منابع ذهنی محدودی استفاده می‌کند که می‌توان مصرف کرد، وقتی انرژی شما کم است، کنترل نفس شما نیز همینطور است. این بدان معناست که احتمال کمتری وجود دارد که “اومف” درونی مورد نیاز برای آن گونه رهبر باشید که می خواهید باشید.

که باعث می شود شما کمتر صبور باشید. تحمل کمتری دارد. همکاری کمتر احتمال اینکه تصمیمات فوری بگیرید – و به مردم ضربه بزند، بیشتر است، حتی اگر نسخه شما از “سنگ زدن” فقط یک چرخش چشم غیرکلامی باشد.

سنگ معدن؟ او به طور مزمن دچار کمبود خواب بود. او به چهار فنجان قهوه و چند ساعت وقت خلوت برای مواجهه با روز و ما نیاز داشت. اما تا بعد از ظهر، هیچ مقدار قهوه – یا “من واقعاً می خواهم یک رهبر خوب باشم” – نمی تواند بر خستگی او غلبه کند.

البته راه حل این است که همیشه خوب بخوابید.

اما مانند بسیاری از راه حل ها، این همیشه ممکن نیست. پس وقتی شب خوبی نخوابیده اید چه باید بکنید؟ به گفته محققان، فقط سعی نکنید که از طریق آن قدرت بگیرید.

در عوض، با این واقعیت سازگار شوید – و این یک واقعیت است – که سطوح پایین‌تر انرژی فیزیکی و ذهنی می‌تواند بر عملکرد رهبری شما تأثیر بگذارد. اگر می توانید، تصمیمات مهم را به تعویق بیندازید. قبل از اینکه تصمیمات کوچکتری بگیرید، خودتان را مجبور کنید که کمی تپش کنید و به جای اینکه فقط واکنش نشان دهید، فکر کنید. توجه داشته باشید که خستگی به طور طبیعی تحمل شما را در برابر ناامیدی کاهش می دهد و مکالمات بالقوه دشوار یا متضاد با کارمندان را – در صورتی که می توان مشکل یا مشکل را به تعویق انداخت – را برای روز بعد حفظ کنید.

و به ایمیل‌هایی که نیاز به تفکر عمیق، نکات ظریف یا قضاوت دقیق دارند اواخر شب پاسخ ندهید. آنها را برای صبح روز بعد که سرحال هستید ذخیره کنید.

نکته کلیدی این است که به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی تواند، مهم نیست که چقدر تلاش می کند، همیشه رهبر استثنایی باشد که آرزوی آن را دارد – به خصوص زمانی که خسته است.

پس تمام تلاش خود را بکنید تا مطمئن شوید که در بهترین حالت خود هستید.

و زمانی که نیستید، بر اساس آن تنظیم کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]