صنعت مد از کارآفرینان سیاه پوست استقبال نکرده است. یک برنامه جدید در حال تلاش برای تغییر آن است



کارهای زیادی باید انجام شود تا محیط عادلانه تری برای کارآفرینان سیاه پوست ایجاد شود که سعی در پیشرفت در صنعت مد دارند. اکنون مشارکت بین بروکلین، نیویورک، AFROPUNK، معروف به جشنواره های موسیقی و بازارهای صنعتگران، و پلتفرم تجارت الکترونیکی مستقر در انتاریو Shopify، به رفع این مشکل کمک می کند.

این دو سازمان برای راه اندازی برنامه شتاب دهنده مد سیاه (BFA)، یک دوره آموزشی آنلاین رایگان و فشرده برای بنیانگذاران با خطوط لباس و لوازم جانبی، با یکدیگر همکاری کرده اند. آنیتا آسانته، رهبر مشارکت برند استراتژیک جهانی AFROPUNK، می‌گوید: «این ایده که کارآفرینی سیاه‌پوستان در این زمینه به‌طور جدی نادیده گرفته می‌شود و ارزش کمتری برای آن قائل می‌شود، به این معنی است که ما باید تغییر ایجاد کنیم.

9 کارآفرین که از بین 902 متقاضی انتخاب شده بودند، اکنون به نیمه راه برنامه شش ماهه رسیده اند. آنها در حال یادگیری اصول اولیه برای رشد و توسعه کسب و کار خود هستند – بودجه بندی، حسابداری، مدیریت زنجیره تامین، و بهترین شیوه های روابط عمومی – از پیشکسوتان صنعت از جمله آنجلا چان، مدیر مد شغلی و مشاور رشد در استراتژی سامسونگ. و دائو-یی چاو، مدیر خلاقانه برند تام برادی عملکرد و سبک زندگی. شرکت‌های موسسان نیز در پلتفرم Shopify راه‌اندازی شده‌اند تا حضور آنلاین و تبدیل‌های فروش خود را افزایش دهند.

هدف برنامه BFA این است که کسب و کارها را به سطح دیگری از موفقیت برساند. Asante می گوید: “من می بینم که این افراد چه علاقه ای به این برنامه دارند و کسب و کارشان چقدر برای آنها اهمیت دارد. مهم است که دانش لازم برای آنها فراهم شود. همه نمی توانند صفحات گسترده P&L را به تنهایی درک کنند.” تا پایان جلسات آموزش مجازی دو بار در هفته، شرکت‌کنندگان باید یک مدل کسب‌وکار طولانی‌مدت پایدار داشته باشند، بدانند که چگونه برای سرمایه‌گذاران بالقوه یک سکو بسازند، و مهارت‌های استخدام و مدیریت خود را اصلاح کنند. این برنامه در یک نمایشگاه مد تابستان امسال در شهر نیویورک به اوج خود می رسد، جایی که بنیانگذاران استعداد خود را به گروهی از اینفلوئنسرها و روزنامه نگاران نشان می دهند و هر کدام یک کمک مالی 5000 دلاری برای سرمایه گذاری در مشاغل خود دریافت می کنند.

متقاضیان BFA باید در ایالات متحده مستقر باشند و حداقل 18 سال سن داشته باشند. مالکیت اکثریت کسب و کار حداقل برای سه ماه ثبت شود. و مدارکی دال بر جذب مشتری و تایید بازار داشته باشند. در ابتدا، متقاضیان همچنین باید نشان می دادند که حداقل 100000 دلار درآمد داشته اند، اما سازمان دهندگان لازم دیدند که این میزان را کاهش دهند. “در جامعه سیاه‌پوستان و در جامعه AFROPUNK ما، کسب‌وکارهایی وجود داشتند که لزوماً به آن نقطه نمی‌رسیدند. و این به این دلیل نیست که آنها عالی نیستند. فقط به این دلیل است که آنها آن دسترسی به سرمایه و بودجه و همه چیز را نداشتند. Asante می گوید: چیزهایی که افراد دیگر به طور طبیعی به آنها دسترسی دارند.

پنج زن سیاه‌پوست در میان شرکت‌کنندگان برگزیده بودند: سوفیا دانر اوکوتی، خالق خط تولید لباس نیجریه Besida. Brontè Laurent که خط تولید پوشاک لوکس همنامش با مواد پایدار غنا ساخته شده است. Valerie Blaise، خالق محصولات چرمی Vavvoune. جلیسا اسمیت، بنیانگذار خانه فلیک با اندازه بزرگ. و هنر رنگارنگ و پوشیدنی آفرینش‌های Abeille ملیسا میچل.

برای میچل، 40 ساله، تجارت در برند مد مستقر در آتلانتا او اخیراً با سرعت سرسام آوری شروع به رشد کرده است. شرکتی که او در سال 2016 تأسیس کرد، با Foot Locker همکاری دارد که به گفته او در سال گذشته نزدیک به 250,000 دلار درآمد داشته است. بنابراین شرکت در BFA به معنای تلاش برای کسب درآمد بیشتر نبود. او نیاز داشت راهی برای مدیریت چالش های یک مالک انفرادی، به ویژه زمانی که با تقاضاهای زیادی برای محصول مواجه می شود، بیابد.

میچل می گوید: «دوست دارم تا فردا یک تجارت میلیون دلاری باشم. “اما این در مورد یادگیری نحوه قرار دادن این کار در زیرساخت است تا مطمئن شوم شرکت من می تواند صدها سفارش را در روز تحمل کند.” او می افزاید که این برنامه به او یاد داده است که چگونه زمان و توجه خود را به طور مؤثرتری به او تفویض کند. جلسات مشاوره انفرادی هفتگی او با کریس بیوانز، رهبر خلاق برنامه خالق Shopify نیز کمک کرده است.

در حالی که ممکن است کمک به ۹ کارآفرین در زمینه‌ای که دو سال پیش، تنها ۴ درصد از اعضای انجمن صنفی صنعت مد آمریکا (CFDA) سیاه پوست بودند، ژست کوچکی به نظر برسد، تلاش‌های AFROPUNK بیهوده نیست. گروه های دیگری نیز در حال برداشتن گام هایی برای پیشرفت هستند، از جمله شورای مد سیاه. شورا که از فقدان نمایندگی در صنعت خسته شده است، یک امتیاز شاخص سالانه برای سنجش پیشرفت شرکت ها در زمینه تنوع ایجاد کرده است. بلک دیزاین کالکتیو، گروه تازه تاسیسی از صاحب نظران صنعت مد رنگین، مجموعه های توسعه حرفه ای را به اعضای خود ارائه می دهد. و CFDA اخیراً IMPACT را راه‌اندازی کرده است، ابتکاری برای شناسایی، اتصال، پشتیبانی و پرورش متخصصان سیاه‌پوست در مد.