شکایت به دنبال تعمیر سیستم آب مشکل دار جکسون است

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – یک شکایت دسته جمعی جدید به دنبال مجبور کردن پایتخت می سی سی پی به تعمیر سیستم آب مشکل دار خود، از جمله برداشتن یا تعمیر لوله ها و تجهیزات آلوده به سرب است.

این شکایت روز جمعه به دادگاه منطقه فدرال ارائه شد، یک روز پس از آن که وزارت بهداشت ایالتی به مردم جکسون گفت که دیگر لازم نیست آب را قبل از نوشیدن یا استفاده از آن برای مسواک زدن بجوشانند.

رابرت گیبز، یکی از وکلای دادگستری روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «ما در تلاش هستیم تا آب سالم و تمیز را برای جامعه جکسون تأمین کنیم – جامعه‌ای که سال‌ها از آب آلوده رنج می‌برد.» “این یک مبارزه عادلانه است و ما قصد داریم در آن پیروز شویم.”

خدمه می سی سی پی و سایر ایالت ها تعمیرات دو تصفیه خانه آب جکسون را پس از فرمانداری آغاز کردند. تیت ریوز تقریباً سه هفته پیش وضعیت اضطراری اعلام کرد و این کار همچنان ادامه دارد. کار اضطراری شامل برداشتن لوله های چدنی قدیمی با اتصالات سربی نبوده است.

آژانس مدیریت اضطراری می سی سی پی اعلام کرد که نشت کلر روز دوشنبه در ساختمانی در تصفیه خانه اصلی رخ داده است. کارگران تخلیه شدند و اسکرابرهای هوا از خروج کلر از ساختمان جلوگیری کردند. این آژانس گفت که تصفیه آب قطع نشده است و مشتریان می توانند به استفاده از آب شیر ادامه دهند.

اکثر 150000 ساکن جکسون در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر پس از بارندگی شدید که مشکلات در تصفیه خانه اصلی شهر را تشدید کرد، آب لوله کشی را برای چند روز از دست دادند. در آن زمان، شهر از اواخر ژوئیه به دلیل آب کدر که می‌توانست مردم را بیمار کند، تحت هشدار آب جوش قرار گرفته بود.

جکسون سال‌هاست که مشکلاتی در سیستم آب داشته است و آزمایش‌های اداره بهداشت ایالتی در سال 2015 سطوح سرب بالاتر از حد قابل قبول را در برخی از نمونه‌های آب نشان داد.

دعوای دسته جمعی علیه شهر جکسون، شهردار فعلی و سلف بلافصل او، سه مدیر سابق خدمات عمومی، یک شرکت مهندسی و یک شرکت تجاری است که قرارداد شهری برای تعویض کنتورهای آب بسته بود. دفتر شهردار Chokwe Antar Lumumba روز دوشنبه گفت که شهر هیچ نظری در مورد این کت و شلوار ندارد.

در سال‌های 2021 و 2022، سه شکایت از سوی وکلای مختلف به نمایندگی از شاکیان در مورد کیفیت آب جکسون ثبت شده بود. دعوای جدید چهار نفر از ساکنان جکسون را به عنوان شاکی دارد و اولین دعوی حقوقی است که به دنبال وکالت بیشتر افرادی است که از سال 2009 در معرض سیستم آب جکسون قرار دارند.

در دادخواست جدید آمده است: «این بحران بهداشت عمومی، دهه‌ها در حال شکل‌گیری، کاملاً با اقدامات متهمان قابل پیش‌بینی بود و ساکنان جکسون را در موقعیت غیرقابل دفاعی قرار داده است – بدون دسترسی به آب تمیز و سالم در سال 2022 در یکی از شهرهای بزرگ ایالات متحده».

جکسون بزرگ‌ترین شهر در یکی از فقیرترین ایالت‌های ایالات متحده است. حدود 25 درصد از ساکنان آن در فقر زندگی می کنند.

در دادخواست جدید اشاره شده است که مدیر کارهای عمومی شهر در سال 2016 گفت که لوله های آب چدنی قدیمی در جکسون هر 20 فوت (6.1 متر) دارای اتصالات سربی هستند. سرب می تواند وارد آب آشامیدنی شود اگر آب سطح pH پایینی داشته باشد، به این معنی که آب بیش از حد اسیدی است. دادخواست می گوید که آب جکسون خیلی اسیدی بوده است.

از زمان کشف سطوح بالای سرب در آب جکسون در سال 2015، شهر همچنان به انتشار اطلاعیه های عمومی در مورد کیفیت آب که حداقل استانداردها را برآورده نمی کند، ادامه داده است.

در سال 2016، وزارت بهداشت ایالتی به دلیل نقص سیستم کنترل خوردگی در تصفیه خانه اصلی آب، استفاده ناکافی از مواد شیمیایی تصفیه آب را مشاهده کرد. سازمان حفاظت محیط زیست شهر را موظف به رفع این مشکل کرد. در سال 2017، شهر نصب درمان کنترل خوردگی را آغاز کرد.

[ad_2]

Leave a reply