سفرهای کاری در آستانه آغاز شدن است – اما ما هنوز به سطح قبل از همه‌گیری بازنگشته‌ایم



صندلی‌های کلاس تجاری در حال پر شدن هستند، اما نه کاملاً در سطوحی که در سال 2019 داشتند.

طبق گزارش روند جدید Deloitte، سفرهای کاری به طور پیوسته – اما نه به طور تصاعدی – در بقیه سال 2022 افزایش می یابد. بر اساس نظرسنجی از 150 مدیر سفر که در ماه فوریه انجام شد، انتظار می‌رود هزینه سالانه سفرهای تجاری تا پایان سال به 55 درصد از سطح سال 2019 برسد. این ارقام با پیش‌بینی‌های مدیران سفر که در سال 2021 انجام شده بود، فاصله دارد.

چند عامل برای بازگشت کند مقصر هستند. انواع کووید-19 نه تنها باعث شده است که بسیاری از محل‌های کار بازگشت به دفتر خود را به تاخیر بیندازند، بلکه دو سوم شرکت‌ها می‌گویند که برنامه‌های سفر کاری خود را عقب انداخته‌اند و 15 درصد در حال «بازنگری جدی» در سیاست‌های سفر خود به طور کلی‌تر هستند. پایان اخیر اجباری ماسک در خطوط هوایی نیز ممکن است نقشی در نحوه بررسی برنامه های سفر خود در سال آینده داشته باشد.

تحقیقات Deloitte نشان می دهد که نگرانی ها در مورد افزایش پروازها و سایر هزینه های حمل و نقل نیز از سال 2021 افزایش یافته است. بر اساس تحقیقات شرکت مشاوره هوانوردی Boyd Group، تخمین زده می شود که نرخ بلیت هواپیما در سال جاری در مقایسه با قیمت های قبل از همه گیری بین 20 تا 40 درصد افزایش یابد. این افزایش را می توان به افزایش قیمت سوخت به دلیل جنگ در اوکراین نسبت داد. قیمت‌های بالاتر سوخت باید بر بخش وسیعی از کسب‌وکارهایی که به مسافرت‌های شرکتی وابسته هستند، مانند هتل‌ها و شرکت‌های کرایه‌ای خودرو، تأثیر بگذارد و باید زنجیره‌های تامین را متلاشی کند. درآمد کسب و کار هتلداری ایالات متحده برای سال 2022 طبق گزارش جدیدی که توسط انجمن هتل‌ها و اقامتگاه‌های آمریکا منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود که تقریباً یک چهارم کمتر از سطح قبل از همه‌گیری باشد – اختلافی حدود 20 میلیارد دلار.

کسب‌وکارهایی که به سفر کاری وابسته هستند، باید راه‌هایی برای سرپا ماندن بیابند، تا زمانی که سفرهای شرکتی به سرعت بالا بروند – که طبق تحقیقات Deloitte، ممکن است دو تا سه سال طول بکشد.