به طور متوسط، هر آمریکایی سالانه 1609 پوند زباله تولید می کند – و در مقیاس جهانی، ما هر سال 2.12 میلیارد تن زباله تولید می کنیم. درست خواندید و وقتی صحبت از پلاستیک می شود، 91 درصد زباله های پلاستیکی بازیافت نشده اند.
به طور روزانه، بسیاری از ما سعی می کنیم با محیط زیست درست عمل کنیم. بازیافت می کنیم. درخت می کاریم مصرف آب را به حداقل می رسانیم. ما با هم کار می کنیم. اما وقتی صحبت از ضایعات به میان میآید، تلاشهای کنونی کوه هیولایی زبالهای را که سالانه ایجاد میشود، متعادل نمیکند. گفتن پایداری – خیلی اوقات – آسان تر از انجام آن است. اما برخی از برندها در حال انجام چالش های فوری هستند، مشکلات را حل می کنند، استانداردها را تعیین می کنند و تصمیمات پایدار و معناداری می گیرند که برای بقیه افراد بسیار آسان تر است.
Palette by pak را بگیرید. این استارتآپ زیبایی، انقلاب بستهبندی زیبایی پایدار را رهبری میکند و مأموریت دارد زیبایی را قابل استفاده مجدد کند. وقتی تمام لولههای پلاستیکی یکبار مصرف، پمپها، قطره چکانها، ظروف و بطریهای یکبار مصرف را در نظر بگیرید که فقط در یک روز در روال زیبایی و مراقبت شخصی افراد معمولی استفاده میشوند، کار سادهای نیست. پالت که صنعت زیبایی یکبار مصرف میلیارد دلاری را مختل می کند، از نوآوری، فرم، عملکرد و طراحی برای ارائه محصولات زیبایی قابل پر کردن، قابل شستشو و استفاده مجدد استفاده می کند تا زیبایی یکبار مصرف را متوقف کند.
مشکل چقدر بغرنج است؟ سالانه حدود 120 میلیارد واحد (بله میلیارد) محصولات یکبار مصرف زیبایی و مراقبت شخصی تولید می شود. اگر به تصویری از اندازه واقعی آن نیاز دارید، کافی است هر سال کل اقیانوس آرام را پر کنید. با توجه به اینکه آمارهای اخیر نشان میدهد که 95 درصد از این بستهبندی واقعا بازیافت نمیشود، زمان زیادی طول نمیکشد که زنگهای هشدار به صدا در میآیند.
پالت با پرداختن به زیبایی یکبار مصرف در یک زمان، ابتدا به یک زیرمجموعه بسیار مهم از مشکل بستهبندی زیبایی یکبار مصرف و یکبار مصرف – اندازه سفر و مینیها اشاره میکند.
بسیاری از مردم نمی دانند که پلاستیک های ریز مانند اندازه سفر یکبار مصرف و مینی ها به دلیل اندازه کوچکشان اصلا بازیافت نمی شوند و مستقیماً به محل های دفن زباله، آبراه ها و اقیانوس های ما می روند. به همین دلیل است که کالیفرنیا و نیویورک از سال 2023 و 2025 محصولات مسافرتی را در هتل ها ممنوع کرده اند.
صنعت دیگری که در اقلام یکبار مصرف بزرگ است و در حال تکان دادن است؟ صنعت غذای کودک. پیش بینی می شود تا سال 2027 به 96.3 میلیارد دلار برسد و در حال حاضر فاقد مقررات و الزامات مشابه با همتایان شیر خشک خود است.
این بدان معناست: در مورد نحوه بسته بندی و فرآوری غذایی که بچه های ما می خورند تقریباً همه چیز پیش می آید، که نه تنها به معنای ضایعات بیشتر است، بلکه می تواند به دلیل نفوذ مواد شیمیایی به سس ها و پوره ها منجر به مشکلاتی در رشد مغز شود.
برندهایی مانند Cerebelly با قرار دادن سبزیجات به عنوان اولین ماده و کاهش قند، تغذیه را در اولویت قرار می دهند. غذاهایی که آنها ارائه می دهند غیر GMO، 100٪ مشتق شده از گیاه، بدون لبنیات، بدون گلوتن است – و استانداردهایی را در جایی تعیین می کنند که قبلاً وجود نداشت.
این اولین و تنها برند غذای کودک است که 16 ماده مغذی ضروری را که برای رشد مغز حیاتی هستند، فراهم می کند، که به خودی خود یک پیشرفت به اندازه کافی بزرگ است. اما آنها همچنین اولین برند غذایی کودکان هستند که جایزه خلوص پروژه Clean Label را دریافت می کنند، این جایزه به محصولاتی اعطا می شود که برای بیش از 400 آلاینده و فلزات سنگین آزمایش شده اند.
در حالی که شفافیت و علم دستاوردهای بزرگی هستند، آنها همچنین در همکاری با مشتریان برای کاهش ضایعات مصرف کننده پیشرو هستند. Cerebelly از طریق همکاری با رهبر بینالمللی بازیافت، TerraCycle، که در ارائه راهحلهای بازیافت برای زبالههای غیرقابل بازیافت تخصص دارد، به یک نقطه عطف بزرگ از بازیافت 100000 کیسه غذای کودک دست یافته است و انتظار میرود تا روز زمین 2022، جمعآوری زباله Cerebelly به 0110 برسد. بازیافت شده
Terracycle امیدوار است به سایر برندهای غذای کودک نیز کمک کند. گربر در حال حاضر یک برنامه بازیافت با بسته بندی Terracycle به پستی دارد که در غیر این صورت در برنامه های شهرداری محلی قابل بازیافت نیستند. با برچسب های حمل و نقل پیش پرداخت، می توانید بسته بندی خود را برای پردازش مجدد ارسال کنید. این یک شروع است.
به لطف شرکت هایی مانند Terracycle، بیش از 200 تریلیون نفر در سراسر جهان در حال بازیافت هستند، و آنها قصد دارند در نهایت بتوانند “همه چیز را بازیافت کنند” – هدفی عالی که ارزش دنبال کردن دارد.
بازیافت مقدار مورد نیاز مواد خام برای پردازش را کاهش می دهد، در نتیجه آلودگی هوا و آب را کاهش می دهد. همچنین با صرفه جویی در انرژی و در نتیجه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بر تغییرات آب و هوایی تأثیر مثبت می گذارد.
برای کسب و کارها ضروری است که به پایداری سیاره ما کمک کنند. و در حالی که بسیاری از ما بهترین تلاش خود را از طریق عادات پایدار میکنیم، میخواهیم – و باید – تلاش کنیم کارهای بیشتری انجام دهیم و از برندهایی حمایت کنیم که نه تنها مشکلات را حل میکنند، بلکه استانداردهایی را برای ما تعیین میکنند که در آینده از آنها پیروی کنیم. من به عنوان یک مادر بچههای کوچک و زنی که هرازگاهی از لبهای پررنگ خوشم میآید، به دنبال راههایی برای کاهش ضایعاتم هستم.