چندین مطالعه در سال گذشته نشان دادهاند که یادگیری از راه دور چقدر برای پیشرفت تحصیلی در طول همهگیری ویروس کرونا مضر بوده است، بهویژه برای دانشآموزانی که قبلاً به دلیل شکافهای پیشرفتهای نژادی و اقتصادی آسیب دیدهاند.
برای مثال، مرکز تحقیقات سیاست آموزشی دانشگاه هاروارد، دادههای آزمایشی را از پاییز 2019 تا پاییز 2021 برای 2 میلیون دانشآموز در 10000 مدرسه در 49 ایالت، از جمله واشنگتن، بررسی کرد. در مقایسه با دادههای آزمایشی دو سال قبل از همهگیری، یافتههای او نشان داد که یادگیری از راه دور، از جمله مدلهای ترکیبی، یکی از دلایل اصلی افزایش شکافهای پیشرفت تحصیلی است.
یادگیری از راه دور فقط به اندازه منابعی که دانش آموز به آنها دسترسی دارد مؤثر است، به ویژه برای کودکان کوچکتر. طبق مطالعه جداگانهای که توسط The National Assessment of Educational Progress انجام شده است، دانشآموزان کلاس چهارم با پیشرفتهای بالاتر در مقایسه با دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی پایینتر، دسترسی بیشتری به منابعی مانند رایانه، مکانی آرام برای کار و معلمی برای کمک به آنها دارند. دانشآموزان در خانههایی که سطح تحصیلات والدینشان کمتر از دیپلم دبیرستان بود، و همچنین آنهایی که در پایینترین ربع درآمد بودند، به احتمال زیاد فقط از طریق تلفن هوشمند به اینترنت خانگی دسترسی داشتند.
در نتیجه سیاستهای منطقهای مختلف و محدودیتهای COVID-19، شکافهای موفقیت متفاوت بود، اما در ایالتهایی با مدت زمان طولانیتر آموزش از راه دور، شدیدتر بود. علاوه بر این، مدارسی که درصد بالایی از دانشآموزان خانوادههای کمدرآمد دارند، در سالهای 2020-2021 به طور متوسط 5.5 هفته بیشتر از مدارس ثروتمندتر به یادگیری از راه دور اختصاص دادند و در نتیجه عقبتر بودند. در حالی که از دست دادن پیشرفت هنوز در میان مدارسی که به یادگیری حضوری بازگشته بودند ادامه داشت، شکاف پیشرفت مانند دانش آموزان از راه دور بدتر نشد.
NAEP امتحاناتی را که توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانشآموزان کلاس چهارم و هشتم برگزار میشود، به عنوان معیاری مشترک برای پیشرفت تحصیلی در سراسر کشور در ریاضیات و خواندن، در میان موضوعات دیگر، تجزیه و تحلیل میکند. تجزیه و تحلیل او از سال 2022 نشان داد که بهره وری در کل کاهش یافته است. در سطح ملی، میانگین نمرات ریاضی کلاس چهارم از سال 2019 پنج امتیاز کاهش یافته است، در حالی که نمرات ریاضی کلاس هشتم هشت امتیاز کاهش یافته است. میانگین نمرات خواندن برای کلاس چهارم و هشتم سه امتیاز کاهش یافت.
HeyTutor برای قرار دادن پایین ترین سطح 20 ساله در ریاضیات و خواندن، داده های ارزیابی ملی پیشرفت تحصیلی 2022 از مرکز ملی آمار آموزش DOE را تجزیه و تحلیل کرد.
اگرچه مناطق مدارس باید تنها 20 درصد از بودجه اضطراری خود را به مدارس ابتدایی و راهنمایی تحت برنامه نجات آمریکا برای تلاشهای بهبود تحصیلی اختصاص دهند، مطالعه هاروارد به این نتیجه رسید که برخی باید تمام کمکهای خود را برای مقابله با اثرات از دست رفته مصرف کنند. زمان یادگیری و بستن شکاف پیشرفت افزایش یافته توسط یادگیری از راه دور.
می سی سی پی
می سی سی پی در اعداد:
– ریاضیات برای کلاس چهارم:
— 74% پایه، 32% مهارت
— میانگین امتیاز 2022: 234 (افزایش 11 امتیاز نسبت به سال 2003)
– خواندن برای کلاس چهارم:
— 63% پایه، 31% مهارت
— میانگین امتیاز برای سال 2022: 217 (12 امتیاز افزایش نسبت به سال 2003)
– ریاضی پایه هشتم:
— 54% پایه، 18% مهارت
— میانگین امتیاز برای سال 2022: 266 (5 امتیاز افزایش نسبت به سال 2003)
– خواندن برای کلاس هشتم:
— 63% پایه، 22% مهارت
— میانگین امتیاز برای سال 2022: 253 (کاهش 2 امتیازی نسبت به سال 2003)
میانگین نمرات کشور:
– ریاضیات برای کلاس چهارم:
— 74% پایه، 35% مهارت
— میانگین امتیاز برای سال 2022: 235 (یک امتیاز افزایش نسبت به سال 2003)
– خواندن برای کلاس چهارم:
— 61% پایه، 32% مهارت
— میانگین امتیاز برای سال 2022: 216 (بدون تغییر از سال 2003)
– ریاضی پایه هشتم:
— 60% پایه، 26% مهارت
— میانگین امتیاز برای سال 2022: 273 (کاهش 3 امتیازی نسبت به سال 2003)
– خواندن برای کلاس هشتم:
— 68% پایه، 29% مهارت
— میانگین امتیاز برای سال 2022: 259 (کاهش 2 امتیازی نسبت به سال 2003)
ایالات با بالاترین میانگین امتیاز در سال 2022:
– کلاس چهارم:
— ریاضی: نیوهمپشایر (243)
— خواندن: ماساچوست (227)
– کلاس هشتم
— ریاضیات: ماساچوست (284)
— خواندن: نیوجرسی (270)
ایالات با کمترین میانگین نمرات در سال 2022:
– کلاس چهارم:
— ریاضی: نیومکزیکو (221)
— خواندن: نیومکزیکو (202)
– کلاس هشتم:
— ریاضی: نیومکزیکو (259)
— خواندن: نیومکزیکو (248)
این داستان در ابتدا در HeyTutor ظاهر شد و با مشارکت Stacker Studio تولید و توزیع شد.