راهنمای کارآفرینی برای یافتن فرصت های تجاری جدید در متاورس

[ad_1]

از سال 2021، زمانی که فیس‌بوک به متا تغییر نام داد، و Roblox با ارزش 42 میلیارد دلار به بازار عرضه شد، انفجاری در اطراف “متافوره” وجود دارد. صاحبان مشاغل در انواع صنایع روی تبدیل شدن محیط مجازی به یک عجله طلا حساب می کنند. اگر شما نیز علاقه مند به کسب درآمد هستید، ابتدا باید در مورد نوع کسب و کارهایی که برای شکل گیری متاورس ضروری هستند، مطلع شوید.

به عمل کار برآید به سخندانی نیست. حتی همه در مورد تعریف واضح این اصطلاح موافق نیستند. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، گفته است که متاورس “اینترنت مجسم شده ای است که شما به جای اینکه فقط به آن نگاه کنید، درون آن هستید.” یکی از رایج‌ترین سخنان آنلاین این است که متاورس عبارت است از “لحظه ای که ارزش زندگی دیجیتالی ما بیشتر از زندگی فیزیکی ماست“یا اگر شکاک هستید، ممکن است تعریف اسکات گالووی، استاد و نویسنده NYU Stern را ترجیح دهید: “توهم توافقی بین مارک زاکربرگ و رسانه ها.”

لوئیس فیشر، تحلیلگر اطلاعاتی در شرکت تحقیقاتی شرکت CB Insights، روز پنجشنبه یک تعریف تازه تحقیق شده را به اشتراک گذاشت. این یکی از مواردی است که مستقیماً صاحبان مشاغل را مورد خطاب قرار می دهد، زیرا در واقع صدها شرکت فناوری ساختمان را در نظر می گیرد که به متاورس مرتبط خواهند شد. او آن را “جهان های مشترکی که توسط محصولات و تجربیات مجازی هدایت می شود که بسیار غوطه ور و تعاملی هستند” نامید.

فیشر تخمین می‌زند که بیش از 10 سال طول می‌کشد تا تجربه‌ای از نوع متاورژن آنلاین به دست آید بازیکن یک آماده سطوح غوطه وری و تعامل این به دلیل فقدان نوآوری توسط شرکت هایی نیست که چنین تجربیاتی را ایجاد می کنند. به این دلیل که، او می‌گوید، متاورس به شش لایه فناوری وابسته است – و هر کدام طیف وسیعی از شرکت‌ها را دارند که آن را شکل می‌دهند. در اینجا لایه‌هایی هستند که Fischer و CB Insights پیشنهاد می‌کنند که چارچوب فناوری را تشکیل می‌دهد – و فرصت‌های تجاری برای استفاده آماده است.

زیر ساخت

شبکه و فناوری پردازشی که محاسبات را تقویت می‌کند، از جمله تراشه‌ها، پردازنده‌ها و شبکه‌ها، از جمله 5G، زیرساخت ابری و شبکه‌های لبه. مثال: کوالکام، اینتل، AWS.

رابط

فن‌آوری‌های سخت‌افزاری که نحوه تجربه افراد متاورژن را تعیین می‌کنند، مانند لمس، هدست، عینک هوشمند و هولوگرافی. مثال ها: هدست Magic Leap، دستکش های لمسی واقعیت مجازی HaptX.

ابزار مجازی سازی

ابزارها و موتورهای بازی برای کمک به توسعه‌دهندگان و طراحان در ساختن دنیاها و تجربیات متاورس، از جمله توسعه آواتار و مدل‌سازی و عکس‌برداری سه بعدی. مثال: موتور Unreal Epic Games.

جهان های مجازی

مردم چگونه این ابزارها را تجربه خواهند کرد. مثال: Sandbox، یک شرکت جهانی که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است، 93 میلیون دلار بودجه برای توسعه دنیای مجازی غیرمتمرکز خود جمع آوری کرده است.

زیرساخت های اقتصادی

چگونه مردم برای کالاها و خدمات در متاورس پرداخت خواهند کرد. فیشر می‌گوید: «من می‌خواهم این تصور را که متاورز فقط از طریق ارزهای دیجیتال تجربه می‌شود را از بین ببرم. او می‌گوید برای پذیرش متاورس جریان اصلی، موسسات مالی اصلی مانند Visa و PayPal نقش خواهند داشت – اگرچه صرافی‌های ارزهای دیجیتال که قبلاً به خوبی با Web3 مانند Binance و صرافی‌های احراز هویت مانند Metamask مرتبط هستند، نقش خواهند داشت.

تجربه

فعالیت هایی که افراد در واقع می توانند خود را در فراجهان غوطه ور کنند. فیشر می گوید: این لایه «جایی است که چیزهای سرگرم کننده زیادی در راه است». او از بازی و کنسرت های مجازی به عنوان دو حوزه ای یاد می کند که در حال حاضر رشد و آزمایش را تجربه کرده اند. یکی از نمونه ها کنسرتی توسط تراویس اسکات خواننده رپ است که در فورتنایت، یک بازی چند نفره، میزبانی شد که بیش از 12 میلیون آواتار در آن شرکت کردند. نمونه های دیگر شامل املاک مجازی و کار مجازی است.



[ad_2]