راز عجیب نحوه استفاده افراد موفق از ساعت زنگ دار – بیدار نشدن است



همه ما می دانیم که خواب برای سلامت جسمی و روانی ما حیاتی است. خواب خوب برای موفقیت شما بسیار مهم است. می تواند به شما کمک کند رهبر بهتری باشید، شما را خلاق تر کند و حتی امید به زندگی شما را افزایش دهد. اما چیزی که بسیاری نمی‌دانند این است که این مهم نیست که چقدر خوب می‌خوابید یا چقدر می‌خوابید، بلکه نحوه بیدار شدنتان نیز مهم است. زیرا در حالی که خواب دروازه بان سلامتی است، ساعت زنگ دار شما دروازه بان موفقیت است.

این بدان معنا نیست که باید به باشگاه ساعت 5 صبح بپیوندید یا صبح یک ساعت برای ورزش یا مدیتیشن اختصاص دهید. مطمئناً، بسیاری از موفق ترین افراد این موارد را بخشی از استراتژی موفقیت و مراسم روزانه خود قرار داده اند. اما وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، کمتر به داشتن یک خواب عالی، سطح انرژی بالا، یا کوهی از انگیزه مربوط می شود.

کلید پل زدن بین جایی که هستید و جایی که می خواهید باشید ممکن است به سادگی برداشتن یک قدم کوچک باشد: تغییر تنظیمات ساعت زنگ دار.

درست است. اگرچه ممکن است به نظر برسد که برخی از آنها فقط سیم کشی متفاوتی دارند، تفاوت ممکن است به سادگی تنظیم ساعت زنگ دار خود باشد. راز این است که به جای تنظیم زنگ ساعت برای آخرین زمان ممکن، زنگ ساعت خود را در اولین زمان ممکن تنظیم کنید که خواب کافی را فراهم کند. به این ترتیب، آلارم شما کار نمی کند تا به شما بگوید چه زمانی باید بلند شوید، بلکه چه زمانی خوب است که بلند شوید.

به عبارت دیگر، زمانی که باید بیدار باشید، زنگ ساعت را تنظیم نکنید. زنگ ساعت خود را بر اساس مدت زمانی که واقعاً نیاز دارید در رختخواب بمانید تنظیم کنید – و نه بیشتر. به این ترتیب، به گونه‌ای تنظیم می‌شود که میزان خواب کافی را داشته باشید.

بنابراین، اگر باید تا ساعت 7 از خواب بیدار شوید، زنگ ساعت خود را روی 7 تنظیم نکنید. در نظر بگیرید که چه زمانی برای بیدار شدن از خواب کافی مناسب است. اگر ساعت 10 شب به رختخواب رفتید، این زمان ممکن است 5 یا 6 صبح باشد و هفت تا هشت ساعت (یا هر چیزی که بدن شما نیاز دارد) به شما فرصت می دهد.

به این ترتیب، زدن چرت زدن اشکالی ندارد، زیرا در نهایت از رختخواب بلند می شوید و روزتان را زودتر از زمانی که زنگ ساعت خود را روی ساعت اولیه تنظیم کرده بودید شروع می کنید. و در مواردی که خوب نمی‌خوابید، لازم نیست زمان را بررسی کنید تا بدانید که آیا بلند شدن خوب است یا خیر.

درست است، اگر واقعاً نمی خواهید از خواب بیدار شوید، ساعت زنگ دار خود را برای چه زمانی تنظیم می کنید، اهمیتی ندارد. از نظر علمی ثابت شده است که صبح‌بانی بودن شما را موفق‌تر می‌کند، اما موفق‌ترین افراد صبحگاهی معمولاً به دنبال چیزی هستند که به آنها انگیزه می‌دهد تا زودتر از رختخواب بلند شوند.

بنابراین اگر کاری را انجام می‌دهید که برای بلند شدن هیجان‌زده نمی‌شوید، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که کار درست را برای خود انجام نمی‌دهید. این بدان معنا نیست که به هیجان‌انگیزترین سرمایه‌گذاری نیاز دارید، اما باید از انجام کاری که انجام می‌دهید خوشحال باشید تا آنقدر خوب انجام دهید تا در آن موفق باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.