راز درخشان آمازون برای فروش محصولات بیشتر رایگان است و در معرض دید پنهان است



آمازون با بیش از 469 میلیارد دلار فروش خالص در سال گذشته و بیش از 200 میلیون عضو Prime بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک در جهان است. در حالی که ارزان‌ترین قیمت‌ها، بصری‌ترین پلتفرم یا حتی تنها عضویت راحت (مانند سابق) را ندارد، اما یک چیز وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان بارها و بارها با قیمت‌های بالاتر خرید کنند.

حتی با وجود قیمت‌های بالاتر و رقابت Walmart و Target – هر کدام با برنامه‌های عضویت خود در رقابت با Amazon Prime، آمازون یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد بسیار قوی ایجاد کرده است. چیزی که رقبا نمی توانند با آن رقابت کنند. و در معرض دید پنهان است.

آنچه آمازون دارد و دیگران ندارند، هزاران بررسی محصول است.

همانطور که ممکن است بررسی ها واضح به نظر برسد، آمازون فقط یک بررسی قدیمی ندارد. تقریباً هر بررسی را دارد. کاتالوگ بررسی های آن با مزایای بسیاری همراه است. این امر به خریدهای واجد شرایط تر، اعتماد به محصولات، بازدهی کمتر و نه تنها درآمد بیشتر، بلکه حاشیه سود بیشتر کمک می کند. و حتی اگر در تجارت آنلاین نیستید، تقریباً هر کسب و کاری می‌تواند از اسرار فروش آمازون برای فروش محصولات یا خدمات بیشتر بدون بررسی استفاده کند.

در اینجا به این نکته اشاره می شود که چرا مجموعه وسیع بررسی های آمازون یک استراتژی فروش بسیار موثر است:

بررسی ها واجد شرایط خرید هستند

مردم فقط با دانستن اینکه آیا احتمالاً از خرید خود راضی خواهند بود یا خیر، چیزهایی را خریداری نمی کنند. اما از آنجایی که آنها تجربه دیگران را در این مورد می بینند، شواهد اجتماعی زیادی در مورد محصولاتی وجود دارد که رتبه بندی بالایی از تعداد زیادی از مردم دارند. کاری که این کار انجام می دهد افزایش اعتماد خریداران است که منجر به خرید بیشتر می شود.

این به این دلیل است که تعدادی از محصولات وجود دارد که ما به عنوان مصرف کننده ممکن است بخواهیم، ​​اما نسبت به آنها شک داریم. همانطور که ادعاهای بازاریابی بزرگتر و چشمگیرتر می شوند، مصرف کنندگان می دانند که چنین ادعاهایی اغلب در واقعیت ثابت می شوند و مصرف کنندگان را از پیام های فروش خسته می کنند. اما وقتی با تعداد زیادی از نظرات کاربران همراه شود، می توان ادعاهای به ظاهر جسورانه را تأیید کرد. از طرف دیگر، کاهش اعتماد باعث کاهش فروش می شود.

خریدهای واجد شرایط به معنای بازگشت کمتر است

با تعداد زیادی بازبینی، خریداران می توانند بهتر بفهمند که چه چیزی را خریداری می کنند و انتظاری واقع بینانه از آنچه دریافت می کنند دارند. بنابراین زمانی که آن پودر پروتئین طعم گچی دارد یا قفسه کتاب نیاز به مونتاژ دارد، انتظار می رود. هر گونه دام مورد انتظار است، و از آنجایی که کالا بدون توجه به آنها همچنان خریداری می شود، مصرف کننده هزینه و فایده آن را سنجیده و به این نتیجه رسیده است که هنوز ارزشش را دارد.

وقتی مردم ایده خوبی از آنچه در حال ورود به آن هستند (خوب و بد) داشته باشند، کمتر تمایل دارند محصولی را پس دهند – هزینه زیادی برای خرده فروشان است. در واقع، مطالعات نشان داده اند که هزینه متوسط ​​برای یک کالای برگشتی دو سوم قیمت فروش آن است.

در همین حال، بازده در فروشگاه‌هایی مانند Walmart امری عادی است. بنابراین در حالی که می توانید تقریباً هر چیزی را در Walmart بخرید، می توانید تقریباً هر چیزی را – و به هر دلیلی – برگردانید. و هنگامی که چیزهایی را خریداری می کنید که واقعاً اطلاعات زیادی در مورد آنها ندارید، به احتمال زیاد ناراضی خواهید بود و محصولات را برمی گردانید.

اثبات اجتماعی ارزش را افزایش می دهد

محصولی با رتبه بالا از تعداد بالای بررسی ها ذاتاً دارای میزان بالایی از اثبات اجتماعی است. مقدار زیادی از اثبات اجتماعی نشان دهنده ارزش است. و ارزش بالا قیمت بالایی را تضمین می کند.

در مواردی که قیمت بالا منعکس کننده ارزش بالا است، مصرف کنندگان توسط هزینه دفع نمی شوند. در عوض، آنها به سمت ارزش و اعتمادی که در تصمیم خرید خود دارند جذب می شوند. به عبارت دیگر، این بهایی است که ما برای یک شرط بندی مطمئن می پردازیم.

در کنار هم قرار دادن همه اینها، خریدهای واجد شرایط بیشتر و بازدهی کمتر به معنای خرید بیشتر، حاشیه سود بیشتر و مشتریان راضی تر است.

کسب و کارهای تقریباً در هر صنعتی می توانند اصول استراتژی فروش آمازون را به کار گیرند. و این بدان معنا نیست که شما نیاز به جمع آوری کتابخانه بزرگی از بررسی ها دارید. کلید افزایش فروش و حاشیه سود بدون بودجه بازاریابی زیاد، یافتن راه هایی برای افزایش اعتماد و رضایت مصرف کننده است.

به عنوان مثال، یک کسب و کار می تواند با ارائه بینش ها و اطلاعات زیادی در مصرف کنندگان اعتماد ایجاد کند. ارزش نظرات این است که آنها صادق هستند. اکثر مواد بازاریابی از ذکر واقعیت های استفاده از یک محصول یا خدمات کوتاهی می کنند. در عوض آنها فقط مزایا را در بر می گیرند – و اغلب مزایا را افزایش می دهند. در حالی که بازاریابی صادقانه مؤثرتر است زیرا شامل بینش های واقع بینانه به طور مؤثر انتظارات مشتری را به طور دقیق تنظیم می کند. در عوض، مشتریان از خرید خود ناامید نمی شوند، بلکه راضی هستند.

ایجاد اعتماد به نفس نیز می تواند به سادگی اعتماد به آنچه ارائه می دهید باشد. به عنوان مثال، یک ضمانت بدون قید و شرط به طور موثر اعتماد مصرف کننده را افزایش می دهد – به ویژه برای هر کسب و کاری که ادعای بسیار جسورانه ای برای محصولات یا خدماتی دارد که هزینه بالایی دارند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.