رادیکال بوت استرپینگ: چرا این بنیانگذار به معاملات عمده “نه” می گوید



تقریباً یک سال از راه اندازی استارتاپ محصولات سوپرغذایی او به نام Golde بود که Trinity Mouzon Wofford شروع به دریافت تماس از سوی سرمایه گذاران کرد. او این شرکت را در سال 2017 در سن 23 سالگی، با سرمایه شخصی خود، و تنها با دستی از معشوق دبیرستانی اش، که شریک زندگی و تجارت او شده بود، راه اندازی کرد.

موزون ووفورد به Inc. گفت: “در آن مرحله من قبلاً بیش از یک سال بود که تجارت را کاملاً طبق شرایط خودمان اداره کرده بودم. هنوز برای من کاملاً منطقی نبود … مسئولیت میلیون ها دلار دیگران را بر عهده بگیرم.” پادکست آنچه می دانم است.

هنگامی که او شروع به “نه” گفتن کرد، شروع به آسان تر شدن کرد. گلد به آرامی شروع به گسترش کرد و مشتریانی را از طریق مغازه‌ها، کافه‌ها و اسپاهای محلی شهر نیویورک پیدا کرد، که سپس به وب‌سایت شرکت بازگشتند تا محصولاتی را که دوست داشتند – ترکیب لاته زردچوبه یا ماسک صورت فوق‌العاده – پیدا کنند و مستقیماً آنها را بخرند. تقریباً مثل این بود که موسس از یک تجارت موفق DTC حمایت کرده است.

موزون ووفورد می گوید: «ما هیچ بودجه بازاریابی نداشتیم. “و صادقانه بگویم، اگر ما آن را داشتیم، نمی دانستیم با آن چه کنیم. اما ما این کانال سودآور را داشتیم که در آن محصولات ما در این قفسه های باورنکردنی قرار می گرفتند. ما نگاه درستی به خود داشتیم.”

خیلی زود، خرده فروشان بزرگتر شروع به تماس کردند. اما موزون ووفورد با پرسنل کوچک و توانایی‌های تولید محدود می‌دانست که پرش از یک معامله بزرگ می‌تواند از توانایی‌های شرکت فراتر رود. “این یک تعهد بزرگ است!” او می گوید. هیچ ضرری ندارد که به یک خرده فروش بگویید “در حال حاضر نه” و مطمئن شوید که آماده هستید.”

به عنوان مثال، زمانی که موزون ووفورد شروع به ملاقات با خریداران هدف کرد، آن را به کندی پیش برد. او می‌خواست بداند که چه ساختار قیمت‌گذاری، بسته‌بندی و محصولاتی که در زنجیره ملی مناسب‌تر هستند. او برنامه شتاب‌دهنده Target را طی کرد و خطی از محصولات را به‌طور خاص برای تناسب با قیمت‌های ایده‌آل برای خرده‌فروشی دوباره طراحی کرد. (هدف او قیمت 14.99 دلاری بود.)

موزون ووفورد می‌گوید صرف وقت نه تنها او را قادر می‌سازد تا در مورد مجموعه محصولات، قیمت‌گذاری و استراتژی فکر کند، بلکه به او این اطمینان را داد که خرده‌فروش به دسته جدید محصولات فوق‌الذکر و زیبایی خود متعهد است و بفهمد فضای قفسه چگونه است. اختصاص داده شود، و سپس بفهمد که چه تعهداتی باید باشد.

با این حال، امروز، موزون ووفورد خیلی بیشتر از اینکه به شراکت‌ها «بله» می‌گوید «نه» می‌گوید – هم در خرده‌فروشی و هم از نظر سرمایه‌گذاری خطرپذیر. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم که این واقعاً گلد را متمایز می‌کند و همچنان گلد را از بسیاری از بازیکنان دیگر در فضا متمایز می‌کند.

برای گوش دادن به مصاحبه کامل من با Trinity Mouzon Wofford در مورد نحوه ایجاد و رشد او گلد، اینجا یا روی پخش کننده بالا کلیک کنید. برای قسمت‌های بیشتر آنچه می‌دانم، از جمله مصاحبه با نویسنده جیم کالینز، بنیانگذار Eventbrite جولیا هارتز، و سرمایه‌گذار گری تان، آنچه را که می‌دانم در پادکست‌های Apple، Spotify، Stitcher یا هر جایی که به صدا گوش می‌دهید، بیابید.