در اینجا کارهای بسیار خلاقانه ای است که مردم در Airbnb برای حمایت از اوکراین انجام می دهند

[ad_1]

یکی از ویژگی‌های خالق بودن این است که گاهی اوقات افراد دیگر از کار شما الهام می‌گیرند و از آن برای حل مشکلاتی که هرگز تصور نمی‌کردید استفاده می‌کنند.

نمونه موردی: هزاران نفر در سراسر جهان که هفته گذشته در پی تهاجم روسیه می‌خواستند راهی برای دادن پول به اوکراینی‌ها بیابند.

راه حلی که آنها پیدا کردند این بود که اجاره‌های Airbnb را در کیف، خارکف، اودسا و سایر شهرهای اوکراین رزرو کنند و سپس به میزبانان پیام دهند که نمی‌آیند، اما میزبانان باید پول را نگه دارند.

برایان چسکی، مدیرعامل Airbnb در توییتر نوشت: «یک ایده جالب از جامعه ما. “متشکرم.”

Airbnb از تمام هزینه های رزرو در اوکراین صرف نظر کرد و این شرکت اواخر روز جمعه گفت که “مهمانانی” که واقعاً قصد رفتن به اوکراین را ندارند، تنها در چند روز گذشته بیش از 2 میلیون دلار در این کشور هزینه کرده اند.

کمی بیش از نیمی از این رزروها از آمریکایی ها بود. (مبلغ خرج شده ظاهراً پس از توییت چسکی به رشد خود ادامه داد.)

از زمان حمله روسیه، بیش از 1.2 میلیون پناهنده از اوکراین فرار کرده اند. Airbnb همچنین تلاش جداگانه ای را با هدف یافتن مسکن رایگان یا با تخفیف برای 100000 پناهنده انجام داده است.

مشخص نیست چه کسی برای اولین بار ایده رزرو اقامتی را که هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرد، مطرح کرد، اما به سرعت به سایر سیستم عامل ها گسترش یافت. برای مثال، مردم اقلامی را از هنرمندان اوکراینی در Etsy سفارش می‌دادند، با این اخطار که واقعاً انتظار نداشتند مبلغی را که برای آن پرداخت کرده بودند دریافت کنند.

اولنا شوتسوا، فروشنده اوکراینی Etsy به CNN گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم بسیاری از افرادی که من را نمی‌شناسند دوست داشته باشند به من و خانواده‌ام کمک کنند.

به طور کلی، به نظر می رسد نمونه ای نمادین و خلاقانه از نحوه واکنش بسیاری از مردم به این جنگ – ترکیبی از بی واسطه بودن فناوری و ارتباط شخصی، حتی از هزاران مایل دورتر.

تقریباً هر فردی در اوکراین یک تلفن همراه دارد و تصاویر، فیلم‌ها، داستان‌ها، پیام‌های متنی و سایر رسانه‌ها را با بی‌واسطگی و دسترسی به اشتراک گذاشته است که همین چند سال پیش هنوز یک داستان علمی تخیلی بود.

و در حالی که مطمئناً در مورد گزارش‌های خام فضایی برای شک و تردید وجود دارد – چیزی به نام «مه جنگ» وجود دارد، و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و سازمان‌های خبری ایالات متحده زمان زیادی را صرف کرده‌اند تا ویدیوهای مختلف را تأیید یا از بین ببرند. – تأثیر کلی این بوده است که درگیری و وحشت جنگ را به دستگاه های هوشمند مردم منتقل کند.

در واقع هر دو طرف است. برای مثال، یک افسر بازنشسته ارتش ایالات متحده و کارشناس جنگ شهری یک آموزش توییتر نوشت در مورد اینکه چگونه غیرنظامیان عادی بدون آموزش نظامی می توانند با تانک ها بجنگند. در مدت کوتاهی، داوطلبان توصیه های او را به اوکراینی ترجمه کردند.

اکنون، یک سوال قانونی وجود دارد که می‌توان در مورد اینکه آیا رزرو Airbnbs استفاده نشده یا به اشتراک گذاشتن توصیه‌های ساده در رسانه‌های اجتماعی، در نهایت مؤثرترین راه برای افرادی است که می‌خواهند در انجام این کار کمک کنند، پرسیده شود.

این کمی تصادفی است، و در یک دنیای عالی مردم ممکن است بتوانند به سازمان‌هایی که به خوبی اداره می‌شوند برای اولویت‌بندی نیازها در یک منطقه جنگی اعتماد کنند و اطمینان حاصل کنند که کمک‌ها به طور موثر به افرادی که بیشتر به آن نیاز دارند هدایت می‌شود.

اما این یک دنیای کامل نیست. نمایش A این واقعیت است که ما در مورد یک جنگ صحبت می کنیم. به‌علاوه، انجام مشارکت‌های مستقیم مانند این، نیاز مردم به احساس انجام دادن را برآورده می‌کند چیزی برای کمک به. آنها روشی خلاقانه برای تقویت اخلاق و ایجاد ارتباط هستند.

همانطور که در Reddit نقل شده است، یک مجری Airbnb اوکراینی پس از اینکه یک خارجی کرایه خود را رزرو کرد، گفت: «دریافت حمایت بسیار از شما و کل جهان تفاوت بزرگی برای مردم ایجاد می کند. ما احساس قوی‌تری می‌کنیم. ما سپاسگزاریم که جهان در کنار حقیقت و عزت است. ما برای پیروزی خواهیم جنگید. باز هم از شما بسیار متشکرم!

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.



[ad_2]