[ad_1]
شاید قبلاً بدانید که شرکت اینترنتی ایلان ماسک استارلینک در حال ارائه ارتباطات ماهواره ای در سراسر اوکراین است. از آنجایی که روسیه به طور عمدی برج های ارتباطی را در آن کشور تخریب می کند، سرویس ماهواره ای ماسک تنها دلیلی است که بقیه جهان می توانند ببینند واقعاً در آنجا چه می گذرد یا تماشا کنند. پیام های الهام بخش مانند این.
اگر مقاله همکار من جیسون آتن در مورد آن را بخوانید، ممکن است بدانید که ماهواره ها در پاسخ به درخواست میخائیلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین در توییتر. اما ممکن است تعجب کرده باشید که ماسک چگونه توانست این سرویس Starlink را به این سرعت ارائه دهد و شاید ندانید که این توییت تکی چقدر اهمیت دارد. این اطلاعات، که در سخنرانی اخیر توسط گوین شاتول، مدیر اجرایی SpaceX فاش شد، باید یادآوری برای هر رهبر باشد که هرگز از قدرت فوقالعاده رسانههای اجتماعی غافل نشوند. آنقدر قدرتمند است که می تواند تاریخ را تغییر دهد و در این مورد هم همینطور شد.
به توئیت فدروف به ماسک و پاسخ ماسک از نزدیک نگاه کنید.
بسیاری از ناظران ماسک را نه تنها به خاطر ارائه سرویس Starlink، بلکه برای انجام آن تنها در یک روز تحسین کردند. در واقع، اگر به تاریخ و زمان توییت ها توجه کنید، خواهید دید که بین درخواست فدروف و پاسخ ماسک کمتر از 12 ساعت فاصله بوده است. حالا، اگر از طرفداران ماسک هستید، میدانید که ظاهراً او قدرتهای فوقالعادهای دارد. اما حتی او هم نتوانست مجموعه ای از ماهواره ها را در 10 ساعت و 27 دقیقه ای که بین دو توییت سپری شده بود، در موقعیت خود قرار دهد. چطور اتفاق افتاد؟
شاتول در سخنرانی خود پاسخ را فاش کرد. ماهواره ها از قبل در محل قرار داشتند و آماده استفاده بودند. چالش فنی نبود، بوروکراتیک بود. شاتول برای حضار در مؤسسه فناوری کالیفرنیا توضیح داد: «ما در تلاش برای دریافت مجوز – حق فرود – برای ایجاد ظرفیت در اوکراین بودیم. این فشار بخشی از گسترش بزرگتر Starlink در سراسر اروپا بود. ما یک ماه و نیم یا بیشتر با اوکراینی ها کار کرده بودیم.
اسپیس ایکس منتظر نامه ای رسمی برای اعطای مجوز برای شروع سرویس بود، اما دولت اوکراین – بدون شک از تهاجم قریب الوقوع حواسش پرت شده بود – هرگز آن را ارسال نکرد. سپس روس ها راهپیمایی خود را از طریق اوکراین آغاز کردند و فدروف توییت خود را منتشر کرد. SpaceX تصمیم گرفت که در این شرایط یک توییت انجام شود. او گفت: “آنها در ایلان توییت کردند و بنابراین ما آن را روشن کردیم.” “این اجازه ما بود. این نامه وزیر بود. این یک توییت بود.”
به دلیل آن توییت، مقامات اوکراینی همچنان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، حتی اگر روس ها شبکه های ارتباطی عادی خود را از بین ببرند. به همین دلیل، اوکراینیهای معمولی میتوانند به بقیه جهان اجازه دهند تا از شهرهای ویران شده خود به تماشا بنشینند، زمانی که یک پیانیست کنسرت قبل از ترک خانهاش برای آخرین بار پیانوی خود را مینوازد، و گروه محبوب اوکراینی Antytila، که در حال حاضر در لباس فرم و یونیفرم است. با دفاع از کیف، پیشنهاد می کند در کنار اد شیران در کنسرت منافع آتی برای اوکراین حضور داشته باشد–پیشنهادی که شیران نیز با توئیت به آن پاسخ داد.
آیا شما معتقدید که همه این چیزها باعث شده است که توجه مداوم به تهاجم به اوکراین در دنیای شلوغ تغییر کند؟ آیا فکر میکنید آنها به حمایت بیسابقهای که اوکراین از سوی بسیاری از کشورها دریافت میکند، و تحریمهای بیسابقهای که این کشورها علیه روسیه اعمال کردهاند، کمک کردهاند؟ انجام میدهم. همچنین فکر میکنم این یکی از دلایل بزرگی است که اوکراین به همان سرعتی که روسها فکر میکردند سقوط نکرده است. در ادامه هر اتفاقی که بیفتد، شکی نیست که توییت فدروف مسیر این جنگ را تغییر داده است.
“تامین بودجه”، GameStop، و شعله افکن ها.
ماسک که 79 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، دلیل بهتری نسبت به سایرین برای تشخیص قدرت و قدرت این پلتفرم دارد. به همین دلیل، او مجبور شد به مدت سه سال ریاست تسلا را رها کند و 20 میلیون دلار جریمه بپردازد، پس از اینکه توییت کرد که «تامین بودجه» برای خصوصی کردن شرکت در حالی که این درست نیست. او از آن استفاده کرد تا قیمت سهام GameStop را به سطوح بالای بیمعنی برساند و میلیاردها ضرر را برای فروشندگان کوتاهمدت که از آنها متنفر بود ایجاد کرد. و در سال 2018، یک ماسک پول نقد از توییتر برای جمع آوری 3.5 میلیون دلار در 24 ساعت با فروش شعله افکن هایی استفاده کرد که حتی شعله های آتش را خیلی دور پرتاب نمی کنند.
به شیوهای پیش پا افتادهتر، من اغلب از رسانههای اجتماعی برای برقراری ارتباط با افراد پرمشغله زمانی که ایمیلهایم در صندوق ورودیشان دفن میشوند، استفاده کردهام. من حاضرم شرط ببندم شما هم دارید. و همانطور که تجربه اوکراین نشان میدهد، رسانههای اجتماعی به ویژه برای میانبرهایی در مورد سیاستها، رویهها، و فرآیندهای بازنگری طولانی مفید هستند، زمانی که به یک تصمیم سریع نیاز دارید زیرا با یک فرصت بزرگ یا یک تهدید وجودی روبرو هستید.
چگونه از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟ چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟
[ad_2]