درس های مدیریت از پاییز Kmart



بدترین کاری که تا به حال داشتم برای Kmart بود.

تابستان سال 1992 بود و من بعد از سال اول کالج در Kmart مشغول به کار شدم. نزدیک خانه ما بود و مشغول استخدام بودند، پس چرا که نه؟

با وجود اینکه 19 ساله بودم و کارهای قبلی ام فست فود بود، اما یاد گرفتم چه کارهایی را نباید انجام دهم تا اینکه در آن شغل چه کاری انجام دهم. در حالی که، به وضوح، 30 سال دیگر طول کشید تا به نقطه سه فروشگاه از بیش از 2000 فروشگاه باقیمانده رسید، اگر Kmart در St. جورج، یوتا، مثل بقیه بود، حتی در آن زمان نوشته روی دیوار بود. اگر این اشتباهات را مرتکب شوید، تجارت شما مانند Kmart پیش خواهد رفت.

دروغ گفتند تا مرا سوار کنند.

من برای مدرسه به پول نیاز داشتم، بنابراین می‌خواستم تا حد امکان ساعت‌های بیشتری داشته باشم. Kmart تبلیغ کرد و 20-24 ساعت در هفته به من پیشنهاد داد. عالی! من یک پیشنهاد در Walmart را برای ساعات بیشتری در Kmart رد کردم.

اما پس از آن، آنها به ندرت من را برای بیش از 16 برنامه قرار دادند. علت را پرسیدم. مدیر منابع انسانی به من گفت، “او هرگز وعده ساعات کاری را نمی دهد” و سیاست Kmart افراد پاره وقت را از کار بیش از 24 ساعت در هفته منع می کرد، بنابراین آنها عمداً ساعات کاری را کمتر از آن نگه داشتند تا شما شیفت اضافی نگیرید و به این سمت بروید. 24.

درس امروز: آیا دروغ می گویید تا مردم را سوار کنید؟ به آنها قول می دهید که از خانه کار کنند، یا انعطاف پذیری، یا افزایش می دهند، و بعد از شروع کار، آنها را به عقب برگردانید؟ صادق و پیشاپیش باشید.

آنها در مورد قیمت ها شلخته بودند.

من یک صندوقدار بودم، به این معنی که در طول مدتی که در آنجا بودم هزاران مورد را اسکن کردم. برخی از آنها با قیمت اشتباه روبرو شدند.

این، البته، در هر محیط خرده فروشی با هزاران SKU قابل انتظار است. به عنوان یک صندوقدار، هر قیمت اشتباهی را به دقت یادداشت کردم و (طبق دستور) آن را در پایان شیفت خود به مدیر شیفت تحویل دادم. حدس زدم قیمت ها را درست کنند.

سپس متوجه شدم که همان اقلام بارها و بارها با قیمت اشتباه – همیشه بالاتر – وارد می شوند. (البته، وقتی چیزی کمتر از حد انتظار زنگ می‌خورد، مشتریان شکایت نمی‌کنند.) هیچ‌کس در واقع آن اشتباهات قیمت‌گذاری را که صندوق‌داران با دقت گزارش کرده‌اند تغییر نمی‌دهد.

درسی برای امروز آیا کارمندان شما چیزهایی را به شما می گویند که باید اصلاح کنید؟ اگر چنین است، به آنها گوش دهید. کارکنان خط مقدم بیشتر از آنچه فکر می کنید در مورد محصولات و مشتریان شما می دانند. گوش کن و درستش کن

مدیران به نیازهای کارکنان یا مشتریان اهمیت نمی دادند

یک روز به یاد ماندنی کامپیوترها از کار افتادند. این به این معنی بود که ما مجبور بودیم برای جمع‌آوری قیمت‌های هر کالا در فروشگاه بگردیم. مشتریان عصبانی بودند، صف‌ها در فروشگاه پیچید، و مدیر بخش جلویی به صندوق‌داران گفت که ما وقفه‌ای نخواهیم داشت، زیرا همه چیز به کندی پیش می‌رفت.

در ساعت 12:00، کل تیم مدیریت از آشفتگی مشتریان عصبانی و صف های طولانی دور شدند، به کافه فروشگاه رفتند و ناهار را با هم خوردند.

می‌توانستیم آنها را از روی صندوق‌ها ببینیم، در حال خندیدن و صحبت کردن.

درسی برای امروز اگر شروع کنید به فکر کردن، “خب، من مامان بنیانگذارم، من این امتیاز را دارم” یا “من راه خود را به بالاترین سطح رسانده ام، بنابراین کارمندانم نیز ممکن است متضرر شوند”، شما مانند مدیران Kmart من عمل می کنید. فرهنگ امروزی بسیار متفاوت از آنچه در سال 1992 بود.

به این فکر کنید که چگونه می توانید به کارکنان خود کمک کنید تا به مشتریان خود کمک کنند. روی بهتر کردن زندگی خود تمرکز نکنید. اگر کارمندانتان مرخصی نگیرند، استراحتی نخواهید داشت. امتیازات؟ کارمندان شما بهتر است قبل از شما آنها را دریافت کنند.

آنها قوانین وضع کردند چون می توانستند و نه به خاطر اینکه باید.

چگونه می توانم این را بگویم؟ من در یک کلمه پاسخ می دهم: کفش.

خرده فروشی یعنی تمام روز روی پای خود بایستید. نه نشستن! ما مجبور بودیم در محل کار کفش‌های مجلسی با کف سخت بپوشیم.

اگر می‌خواستیم مد بالا را بفروشیم و نیاز داشتیم قسمت را نگاه کنیم، ممکن است منطقی باشد، اما این Kmart بود. ما مشتریانی داشتیم که با تیوپ بالا می آمدند. هیچکس به فکر پاهای ما نبود.

اما، این سیاست از سوی شرکت ها آمده است. کفش لباس برای همه! حتی برای صندوقدارانی که پشت یک ثبت نام ایستاده بودند. هیچ کس پای من را ندید، اما قوانین قوانین هستند.

درس هایی برای امروز قانون کفش با کف سخت شما چیست؟ چیزی که بی معنی است اما شما هنوز در جای خود دارید. در مورد اینکه همه باید به دفتر بیایند چطور؟ نظارت شدید بر ساعات معافیت کارمندان چطور؟ چرایی قوانین و مقررات خود را زیر سوال ببرید. اگر دلیل خوبی وجود ندارد، وقت آن است که به آن پایان دهید.

من بحث نمی کنم که همه Kmarts اینقدر ضعیف اداره می شدند، اما واضح است که این فروشگاه تنها فروشگاهی نبود که مشکل داشت. قبل از اینکه با همان سرنوشت روبرو شوید، از اشتباهات آنها درس بگیرید.

برای نظر دادن با Kmart تماس گرفتم. اگر پاسخ دهند، به روز می کنم.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.