“خطای پیش بینی” تصمیمات را به فاجعه های پرهزینه تبدیل می کند. یک راه آسان برای جلوگیری از آن وجود دارد



در اواخر سال 2019، The Harvard Business Review مقاله ای در مورد تصمیم گیری – تصمیم گیری کند منتشر کرد. این گزارش به آماری از شرکت تحقیقاتی McKinsey & Company اشاره می کند که نشان می دهد 74 درصد از رهبران جدید می گویند که برای نقش جدید خود آماده نیستند. نویسنده مقاله، Constance Dierickx استدلال می کند که در بسیاری از موارد، این به دلیل قضاوت های عجولانه و تصمیم گیری های فوری است.

بخشی از این با “خطای پیش بینی” تقویت می شود. اگر تا به حال زمانی را در روزنامه سپری کرده اید، این را به خوبی می دانید. این به این خلاصه می‌شود: «خطای پیش‌بینی» آنقدر سریع ارتباط برقرار می‌کند که ذهن شما به چیزی مشابه می‌چسبد و آن را به جای چیزی که واقعاً می‌خواستید بگویید یا بنویسید قرار می‌دهد.

یکی از نمونه های پرمخاطب: گاف فاکس نیوز که اعلام کرد «اوباما بن لادن مرده است». اوه

به نظر من این می تواند برای رهبران آینده که مایلند در مسیر باقی بمانند و با سرعت تحت تاثیر قرار دهند، آموزنده باشد، “سریع عمل کنید تا مانع پیشرفت نشوید” استراتژی ناگفته ای است.

با این حال، وقتی خیلی سریع کار می کنید، به طور تصادفی می توانید چیز اشتباهی را پیشنهاد کنید.

در اینجا یک مثال آورده شده است: مدیر عاملی که به تازگی کار خود را آغاز کرده است، در طول مذاکرات با یک مشتری جدید آینده، سکان هدایت را به دست می گیرد. شرایط بسیار شبیه به مذاکرات قبلی است که با یک شرکت دیگر انجام شده و منجر به یک معامله چشمگیر (و پرسود) شده است. در واقع، این معامله افسانه ای شده است – اغلب به عنوان یکی از دلایل رشد اولیه شرکت دیده می شود.

تفاوت؟ اولین شرکت 20000 دستگاه کپی خرید. دومی 500 پرینتر می خواهد. اما، از آنجایی که بحث‌های داخلی در مورد معامله فعلی به طور مداوم به مذاکرات اصلی به عنوان نمونه‌ای برای دنبال کردن گوش می‌دهند، مدیرعامل اعداد را جابه‌جا می‌کند. او با پیش‌بینی معامله‌ای که درست مانند قرارداد قبلی بسته می‌شود، قیمتی را برای 20000 چاپگر – نه 500 چاپگر – به مشتری ارسال می‌کند.

ممکن است این یک خطای احمقانه به نظر برسد – که به راحتی قابل رفع است. و ممکن است باشد. اما از آنجایی که مدیران عامل به موفقیت های گذشته به عنوان مدل هایی برای استراتژی آینده تکیه می کنند، به راحتی می توان اطلاعات اشتباه را در تصمیماتی که نیاز به تفکر جدید، جزئیات جدید و استراتژی جدید دارد، «کپی و جایگذاری کرد». در حالی که برخی از این اشتباهات ممکن است بی گناه باشند، برخی دیگر ممکن است به قیمت روابط سودآور شرکت تمام شود.

نکته من اینجاست: استفاده از گذشته به عنوان راهنمای آینده خوب است. اما بگذارید یک راهنمای باشد، نه نقشه‌ای که برای همه چیز در حال پیشرفت استفاده می‌کنید. بله، ممکن است تصمیم گیری را ساده کند، اما رابطه و تفاوت های جزئی را نیز نادیده می گیرد.

اوه، و یک نکته دیگر (که HBR از من بهتر کرد): سرعت خود را کم کنید. موفقیت یک مسابقه نیست، یک سفر است. اگر می خواهید رشد کنید – و آن رشد را پایدار کنید – نشان شما باید منحصر به فرد، رویکرد شما نوآورانه و بینش شما قوی باشد. هیچ کدام از اینها را نمی توان به سرعت ایجاد کرد، هر چند با عجله تصمیمات خود را بگیرید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.