کوکتل، ذرت بو داده، مکمل ها، عینک آفتابی. اگر قراردادی برای صدور مجوز در تجارت راه اندازی محصولات سبک زندگی وجود داشته باشد، بتنی فرانکل احتمالاً آن را انجام داده است – و این روشی است که او این کار را انجام می دهد.
1. کد خود را ایجاد کنید.
هر معامله ای که فرانکل انجام می دهد باید دو کادر را علامت بزند: او باید از کار لذت ببرد و بیشتر تصمیمات را هدایت کند. او میگوید: «اگر همه چیز برای من لذتبخش نیست، مهم نیست چقدر پول در میآورم، نمیخواهم این کار را انجام دهم. نمونه موردی: او اخیراً یک پروژه چند ماهه را که دستمزد میلیونی را ارائه می کرد، کنار گذاشت. او متوجه شد، “من پویایی با شریک زندگی را دوست ندارم. احساس خصومت می کند، مانند یک دیکتاتوری است، و من آن را دوست ندارم. و هیچ قیمتی برای لذت بردن وجود ندارد.”
2. شریکی را انتخاب کنید که با سرعت شما حرکت می کند.
فرانکل می گوید: اعتماد و ارزش های مشترک باید هر مشارکتی را پایه گذاری کند. اما از آنجا، شریکی را انتخاب کنید که بتواند با سرعت شما کار کند. او میگوید: «من شریک کوچکی داشتهام که میتواند با من شلوغ کند و در گل و لای باشد، و … Conagras، نوشیدنیهای AriZona، SodaStreams که ماهیچههای بزرگ و توزیع بزرگی دارند. شرکای کوچکتر البته کوچک هستند. و بچه های بزرگتر؟ آنها برای حرکت روی یک ایده جدید زمان بیشتری می برند. او می گوید: «اغلب شریک میانی شریک خوب است. “آنها مقداری نیرو دارند، دارند پول در می آورند. آنها فردا نمی توانند جمع شوند و نمی توانند نیازهای شما را برآورده کنند. اما آنها هنوز هم کمی شلوغ هستند.”
3. با عیب ها و ضعف های خود پیش قدم باشید.
فرانکل در هر مذاکرهای اگر نگوییم ساده نیست. و این بدان معناست که او کاستی های خود – به عنوان مثال، تمایل خود را به بیش از حد علف هرز – را برای شرکای بالقوه بیان می کند. فرانکل میگوید: «میخواهم آنها واقعاً بفهمند که کسبوکار چیست و چه عیبهایی دارد، زیرا میخواهم فقط با آنها درگیر شوم». فقط در صورتی می خواهم که حلقه را به من بدهند که بتوانیم شراکت خوبی داشته باشیم.»
4. آنچه را که انجام نخواهید داد و همچنین آنچه را که انجام خواهید داد، مشخص کنید.
هنگامی که فرانکل کوکتل های Skinnygirl را به Beam Global فروخت، عمداً هرگونه تعهدی را برای بازاریابی محصولات الکلی با مارک Skinnygirl در آینده کنار گذاشت. بنابراین هنگامی که Beam در نهایت نوشیدنیهای اضافی تولید کرد و برای پشتیبانی بازاریابی به فرانکل بازگشت، او قرارداد دوم را برای دریافت پول به ازای هر مورد منعقد کرد. فرانکل می گوید: “من به آنها گفتم، “شما صاحب برند هستید. اگر می خواهید من آن را تبلیغ کنم، باید به من پول بدهید.”
5. بر مراقبت و تغذیه شرکای خود مسلط شوید.
موفقیت امپراتوری بتنی فرانکل در حال رشد، با صدها SKU، تا حدی به توانایی او در حفظ روابط قوی با شرکت هایی که تولید و توزیع هر محصول را مدیریت می کنند، بستگی دارد. بنابراین فرانکل عادت دارد بهروزرسانیهای هفتگی برند و یک خبرنامه ماهانه را برای همه آنها ارسال کند. او می گوید: «من با شرکای خود طوری رفتار می کنم که انگار همه ما در هیئت مدیره یک شرکت هستیم. شفافیت هدف دوگانه ای دارد: هدف او جشن گرفتن موفقیت های متقابل آنها و الهام بخشیدن به شرکا برای مطالعه آنچه در راه اندازی محصولات دیگر به خوبی انجام شده است.
مایکل کالاهان در گزارش این مقاله مشارکت داشت.
از شماره مارس / آوریل 2022 شرکت مجله