بررسی واقعیت برای کسب و کار خدمات شما



اگر یک کسب و کار خدماتی دارید، این احتمال وجود دارد که پول خود را برای خزش دامنه از دست بدهید. می‌پرسید خزش دامنه چیست؟ زمانی است که یک پروژه با مجموعه ای از پارامترهای تعریف شده شروع می شود و در پایان پروژه به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل می شود. اغلب برای تکمیل کردن ساعت ها و نیروی انسانی بیشتر هزینه می کنید.

و مهم نیست که چقدر در تعریف یک پروژه یا خدمات از قبل خوب هستید، خزش دامنه یک مشکل بسیار واقعی است که اکثر مشاغل خدماتی در یک نقطه یا نقطه دیگر با آن دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین امروز، من می‌خواستم چند نکته را با شما در میان بگذارم که چگونه می‌توانید دامنه خزش را در کسب‌وکار خود پیدا کنید و در همان ابتدا به آن پایان دهید.

تیم فروش خود را کنترل کنید.

اولین جایی که خزش دامنه اتفاق می افتد، در اوایل فرآیند است. تیم فروش شما در طول تماس فروش خود وعده یک سفر رفت و برگشت به ماه را داده است، و سپس وقتی نوبت به نوشتن قرارداد خدمات می رسد، در نهایت برای یک سفر در اطراف بلوک صورتحساب آنها را دریافت می کنید. همانطور که پروژه پیشرفت می کند، وعده های داده شده در طول مکالمه اولیه شروع به خزش می کنند و شما در نهایت کار بیشتری از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود انجام می دهید. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید برخی از تماس های فروش خود را ضبط کرده و به صورت دوره ای آنها را مرور کنید. اگر متوجه شدید که تیم شما وعده هایی می دهد که نمی توانید به آنها عمل کنید، ممکن است آموزش های بیشتری لازم باشد. همچنین ممکن است متوجه شوید که تیم فروش شما ممکن است درک خوبی از آنچه واقعاً می فروشید نداشته باشد. برای مثال فرض کنید که شما یک کسب و کار نظافت منزل دارید و نظافتچیان خانه شما چک لیستی از کارهایی که در هر نظافت انجام می دهند دارند. آنها معمولاً اجاق ها را تمیز نمی کنند زیرا این بخشی از حوزه کاری آنها نیست. اما هنگامی که مشتری می پرسد که آیا تمیز کردن اجاق گاز هم شامل می شود، فروشنده می تواند فرض کند که این کار است و به آنها بگوید که نباید مشکلی باشد. این می تواند منجر به خزش دامنه در خط شود، زیرا مشتری اکنون انتظار تمیز کردن فر را بدون هزینه اضافی دارد.

در ساعت صفر به دقت توجه کنید.

مکان دیگری که ما شاهد ظهور خزش دامنه هستیم، اغلب در انتهای پروژه است. هنگامی که در مرحله انجام کارهای تکمیلی در پروژه هستید، ممکن است متوجه شوید که مشتری شما انتظارات دیگری از محصولات قابل تحویل داشته است و برای برآورده کردن انتظارات آنها کار بیشتری لازم است. یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با این موضوع این است که مراحل پروژه را در همان ابتدای پروژه ترسیم کنید و از تیم و مشتری خود خرید کنید. وظایف و مراحل را اغلب مرور کنید تا مطمئن شوید که همه در هر مرحله از راه در یک صفحه هستید. داشتن یک مدیر پروژه برای نگه داشتن همه افراد در کار و با بودجه می تواند برای کسب و کار خدماتی شما بسیار ارزشمند باشد و در درازمدت به دلیل از دست دادن خزش دامنه باعث صرفه جویی زیادی در شما می شود.

خزش دامنه یک مشکل بسیار واقعی برای صنعت خدمات است، اما مشکلی قابل اجتناب است. با مدیریت پروژه خوب، برنامه ریزی و آموزش می توانید به کاهش تعداد ساعت ها و دلارهای از دست رفته در طول مسیر کمک کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.