برای شرکت‌های دوچرخه‌سوار الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی، افزایش قیمت بنزین یک شمشیر دولبه است.



این زمان‌های رونق برای دوچرخه‌های برقی است، زیرا جنگ در اوکراین همچنان باعث افزایش قیمت بنزین در سراسر ایالات متحده می‌شود. اما برای بنیان‌گذاران شرکت‌های دوچرخه‌سواری الکترونیکی، اسکوترهای الکترونیکی، و موتورسوارهای برقی، افزایش علاقه مسافران و سواران تفریحی به سود بادآورده‌ای منجر نشده است.

مایک رادنباگ، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Rad Power Bikes می‌گوید در ماه گذشته، 30 درصد از مشتریان شرکت دوچرخه‌های برقی مستقر در سیاتل او به دلیل افزایش قیمت بنزین، به دنبال خرید و جایگزینی مایل‌های خودرو بوده‌اند. d معمولا با مایل دوچرخه رانندگی کنید.

او می گوید: «افزایش قیمت بنزین کاتالیزوری برای قسط جدیدی از مصرف کنندگان است. “شاید آنها در مورد دوچرخه های الکترونیکی می دانستند، اما بالاخره اکنون سوار می شوند.”

طبق گفته سخنگوی، Bird در هفته های بلافاصله پس از جهش اولیه قیمت بنزین، شاهد افزایش 30 درصدی ترافیک وب سایت خود بود، جایی که دوچرخه های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی می فروشد. این استارت‌آپ مبتنی بر راه دور که بیشتر به‌خاطر راه‌اندازی ناوگان خودروهای برقی شهری شناخته می‌شود، فروش مستقیم خود به مصرف‌کننده را در این دوره 60 درصد افزایش داد.

الی خاکشوری، بنیانگذار و مدیر اجرایی Perris، یک استارت آپ دنده فضای باز مستقر در کالیفرنیا Retrospec، می گوید که خرده فروشان فضای باز معمولاً در ماه مارس افزایش فروش را تجربه می کنند و دوچرخه های الکترونیکی تفاوتی ندارند. اما افزایش قیمت بنزین پیش بینی های او را از آب درآورد. اره به عقب افزایش 200 درصدی فروش دوچرخه های الکترونیکی از فوریه تا مارس 2022. جولیان فرنائو، بنیانگذار Fluidfreeride، خرده فروش اسکوتر برقی مستقر در میامی، گفت روزنامه وال استریت در ماه مارس دو برابر بیشتر از فوریه فروش داشت و فروش مارس 70 درصد بیشتر از همان ماه در سال 2021 بود.

با این حال، فروش بیشتر، داستان کاملی را برای استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل الکتریکی که هزینه‌های آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی تحت‌تاثیر قیمت گاز ایالات متحده قرار دارد، بیان نمی‌کند. با افزایش قیمت گالن به 4.33 دلار در 11 مارس و هجوم بالای 4 دلار از آن زمان، افزایش تقاضا برای محصولات این شرکت لزوماً قیمت پایین آنها را تغییر نمی دهد. خاکشوری می‌گوید: «قیمت‌های انرژی صرفاً مصرف‌کنندگان را هدایت نمی‌کنند، بلکه بر هزینه‌ها و هزینه‌های ما نیز تأثیر می‌گذارند، در زمانی که هزینه‌های ما هرگز به این اندازه غیرقابل پیش‌بینی و نوسان نبوده است». “محیط زنجیره تامین تا آنجا که ممکن است خصمانه است. و اکنون این در بالای آن.”

خاکشوری می‌گوید قیمت‌های حمل‌ونقل کمی کاهش می‌یابد – اما این تسهیلات برای شرکت او کافی نیست، زیرا از طریق همه‌گیری همه‌گیری تلاش می‌کند قیمت‌های مصرف کننده را مقرون به صرفه نگه دارد. (دوچرخه های برقی از 779 دلار برای یک مدل رفت و آمد اولیه تا بیش از 3000 دلار برای یک دوچرخه ممتاز متغیر است. دوچرخه شهری Retrospec 1299 دلار است و مدل محبوب تایر چربی Koa آن 1899 دلار است.) “هزینه های حمل و نقل در حمل و نقل اقیانوسی بالا آمده است. او می گوید: 50 درصد کاهش یافته است، اما هنوز پنج برابر میانگین تاریخی ما است. تقریباً 100 قطعه مختلف دوچرخه Retrospec در آسیا ساخته می شود.

برای Rad Power Bikes، یک شرکت 700 نفره که دوچرخه‌های برقی را به‌طور مستقیم به مصرف‌کنندگان در ایالات متحده و کانادا ارسال می‌کند، علاوه بر این که دارای پنج فروشگاه است، هزینه‌های حمل و نقل در همه بنادر بالا باقی می‌ماند. رادنباگ می گوید که افزایش قیمت آلومینیوم و کبالت نیز تلاش های این شرکت برای مقرون به صرفه نگه داشتن محصولاتش را به چالش می کشد.

عوامل دیگری نیز ممکن است باعث برانگیختن علاقه مصرف کننده و ادامه فروش به سمت حمل و نقل الکتریکی در تابستان شود، از جمله بازار سخت خرید خودروهای نو و دست دوم، و همچنین کارمندانی که از راه دور به محل کار خود برمی گردند. خاکشوری می‌گوید: «در طول همه‌گیری، ما شاهد فروش‌های تفریحی زیادی بودیم. اکنون شاهد بازگشت به دفتر هستیم – و بخشی که سرگرمی آنها را در رفت‌وآمدشان به ارمغان می‌آورد.

Bird، شرکت ناوگان اسکوترهای برقی، یک کمپین آنلاین ایجاد کرده است که از دنبال کنندگان آن #GiveGastheBird درخواست می کند و به یک پوستر از آن هشتگ یک دوچرخه پرنده رایگان یا یک اسکوتر الکترونیکی Bird Flex اهدا می کند. حتی اگر قیمت بنزین در حال حاضر از هر دو طرف به نتایج نهایی استارت آپ ها کشیده شود، امیدواریم مسافت پیموده شده بازاریابی اضافی به ادامه فروش کمک کند.