[ad_1]
کارآفرین بودن آسانتر و سودمندتر از هر زمان دیگری در تاریخ بشر است. این به این دلیل است که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، یا آنچه مجمع جهانی اقتصاد به عنوان انقلاب صنعتی چهارم تعریف می کند. من دوست دارم آن را عصر کارآفرین بنامم.
فرصتهای جدید به دلیل تغییر در فناوریها، مدلهای کسبوکار، ترجیحات مشتری و سرعت تغییر فراوان هستند. اگر بتوانید تنها یک نقطه درد مشتری را شناسایی و حل کنید، می توانید یک تجارت قوی داشته باشید. دوران نیاز به انجام خوب 20 کار گذشته است. و چرخههای کوتاهتر به این معنی است که میتوانید نسبتاً سریع وارد و خارج شوید و بازدهی مالی را ببینید.
در کتاب جدیدم، برنده شدن در عصر دیجیتال، من طرح خود را برای توسعه یک استراتژی برنده طرح کردم— هفت بلوک ساختمانی برای تحول دیجیتال موفق در اینجا چند نکته کلیدی از این طرح وجود دارد:
خودتان آن را نسازید
به دلیل پلتفرمهای نرمافزار به عنوان سرویس (SaaS) مبتنی بر ابر، پشته دیجیتال مدرن اکنون برای هر سازمانی مقرون به صرفه است. این بدان معنی است که معیار تجربیات دیجیتال توسط رهبران دیجیتال تعیین می شود. مشتریان میخواهند جستجوی آنلاین به اندازه Google بصری باشد، با توصیههای محصول به شخصی مانند Netflix، و تجربه پرداختی به آسانی آمازون باشد. برای موفقیت در عصر دیجیتال، مصرف کنندگان نباید فناوری خود را بسازند، بلکه باید راه حل های آماده خریداری کنند.
جهانی فکر کنید
مرزها در حوزه دیجیتال وجود ندارند. تامین کنندگان، استعدادها و مشتریان 24/7 در دسترس هستند. تحقیقات MIT Sloan در مورد عملکرد 1200 شرکت در شش بخش از دارایی های سنگین – مخابرات، آب و برق، انرژی، مواد، خودرو و صنایع – روند نگران کننده ای را نشان می دهد. این شرکت های سنتی با “فشرده سازی صنعت” مواجه هستند که منجر به کاهش طولانی مدت در سود عملیاتی و درآمد می شود. مدل تحویل جهانی برای کاهش هزینه ها و در عین حال افزایش همزمان سرعت نوآوری ضروری است.
سریع حرکت کنید و انعطاف پذیر باشید
در عصر دیجیتال سرعت پادشاه است. سازمان ها باید رویکرد متفاوتی نسبت به ریسک داشته باشند و سادگی را بر کمال ترجیح دهند.
برای برخی از شرکتهای بزرگ و در سطح جهانی، فرهنگ بستر موفقیت پایدار بوده و ثبات و هدف مشترک را به ردپایی جهانی رسانده است. اما جسارت و ریسکپذیری هوشمندانه باعث شده است که شرکتهایی مانند پلتفرم تجارت الکترونیک Flipkart نه تنها در مقابل آمازون ایستادگی کنند، بلکه در سال 2018 توسط والمارت 16 میلیارد دلار خریداری کنند.
تحقیقات من نشان داد که Flipkart توانست به این موفقیت دست یابد زیرا رهبران آن قادر به مدیریت مجموعههای متناقض از انتظارات و اهداف بودند، مانند رشد در مقابل سودآوری، مشتریان در مقابل کارکنان، کیفیت در مقابل سرعت، و داده در مقابل شهود.
مردم اول می آیند
با توجه به Red Point Global، 63 درصد از مشتریان انتظار شخصی سازی دارند، اما تنها 15 درصد از شرکت ها این انتظار را برآورده می کنند، تا حدی به این دلیل که تنها یک درصد از داده های جمع آوری شده تجزیه و تحلیل و استفاده می شود. به عنوان مثال، چه زمانی یک بانک شخصی سازی را برای رقابت با تجربه خرید آمازون ارائه کرده است؟ برای موفقیت در عصر دیجیتال، کارآفرینان باید رویکرد مشتری محوری را اتخاذ کنند.
برای انجام این کار، استخدام تیم هایی که در مهارت هایی مانند حل مسئله، همدلی و توانایی یادگیری قوی هستند، ضروری است.
تحقیقات نشان داده است که اعتماد و احساسات بیش از دانش و منطق بر افراد تأثیر می گذارد. ایجاد و پرورش روابط مبتنی بر اعتماد مهمترین دارایی در زندگی و بهترین سرمایه گذاری شماست. روحیه کارآفرینی مستلزم یادگیری مداوم است. کسانی که یاد نگیرند موفق نخواهند شد.
در عصری که دائماً در حال تغییر است، همه افراد بدون توجه به موقعیت یا اندازه یک سازمان، برای دستیابی به موفقیت شخصی و حرفه ای به یک طرز فکر و رویکرد کارآفرینانه نیاز دارند.
[ad_2]