[ad_1]
هنگامی که کریستینا سافران پروژه غیرانتفاعی HEAL را در سال 2008 در سن 15 سالگی برای جمع آوری پول برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه درمان اختلالات خوردن را نداشتند، تأسیس کرد، او دیدگاهی نزدیک از سیستم مراقبت از سلامت روان در ایالات متحده داشت. این بود که او برای روش های ناکارآمد پول جمع می کرد.
این تجربه او را برانگیخت تا در سال 2019 استارت آپ بازیابی اختلال خوردن مستقر در سن دیگو مجهز به ارین پارکس، روانشناس بالینی را تأسیس کند. این خدمات بیماران را با یک تیم مراقبت پنج نفره متشکل از یک درمانگر، پزشک، مربی همتا، جفت می کند. مربی خانواده و متخصص تغذیه به جای خارج کردن بیمار از خانه، Equip از a مدل درمانی مبتنی بر خانواده برای ایجاد بهبودی در برنامههای روزانه.
این شرکت با 150 کارمند، یک دور سری B 58 میلیون دلاری را در ماه فوریه اعلام کرد و مجموع بودجه خود را از سرمایهگذارانی از جمله کیتی کوریک مدیا و بازیکن حرفهای فوتبال الکس مورگان، به 75 میلیون دلار رساند. این سرویس ابتدا برای دریافت بیماران جدید به دهان به دهان متکی بود، اما اکنون از پادکست ها، رسانه های اجتماعی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیمارستان ها استفاده می کند.
از تجربه Saffran، این زوج میدانستند که اگر میخواهند بر جوامعی که اغلب درمان اختلال خوردن دریافت نمیکنند، تأثیر بگذارند، باید کارها را متفاوت انجام دهند. صفران، 29 ساله، می گوید: «اختلالات خوردن یک اصطلاح جامع است. تنوع در جمعیت وجود دارد و متأسفانه بیشترین توجه به تجربیاتی مانند [mine] در مورد زنان جوان و لاغر مبتلا به بی اشتهایی: «در اینجا سه درس وجود دارد که بر اساس آن چگونه – حتی فراتر از فرمت مجازی سرویس – آنها Equip را برای گروه گستردهتری از بیماران در دسترس قرار دادهاند.
1. مشاوران مختلف را بیاورید
پارکس و سافران هر دو در دوران نوجوانی دچار اختلالات خوردن بودند. پیوند صمیمانه آنها با مأموریت شرکت یک مشکل را ایجاد کرد. پارکس 41 ساله می گوید: «وقتی چیزها از تجربیات زیسته ساخته می شوند، از یک منظر ساخته می شوند. “ما از ابتدا در مورد تعصباتی که هر دو معتقدیم که وقتی شما یک تجربه را پشت سر گذاشته اید، می تواند جهانی باشد، حتی اگر اینطور نباشد، بسیار باز بوده ایم.” به گفته Saffran، 65 درصد از کارکنان Equip تجربه زندگی خود را در مورد اختلالات خوردن دارند یا به یکی از عزیزانشان کمک کرده اند.
برای مبارزه با تعصبات خود در حین ساخت شرکت، بنیانگذاران به شبکه های شخصی خود دسترسی پیدا کردند و مشاوران جامعه را که تجربیات مختلفی از نظر سن، نژاد، جنسیت، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و نوع اختلال خوردن داشتند، به خدمت گرفتند. برای مثال، سافران از طریق کار قبلی خود با Project HEAL، با سازمان غیرانتفاعی FedUp، گروهی از افراد تراجنسیتی و غیر باینری که در تلاش برای درمان اختلال خوردن هستند، ارتباط برقرار کرد. فراگیرتر Equip یک نماینده از FedUp را برای کمک به ایجاد خدمات برای جامعه خود استخدام کرد و از آن زمان تاکنون حداقل دو کارمند تمام وقت از گروه استخدام کرده است. تیم مشاوره استارتاپ هر سه ماه یکبار برای بحث در مورد توسعه برنامه برای جوامع مختلف تشکیل جلسه می دهد.
2. ارزش خود را برای شرکا افزایش دهید
در مراحل اولیه پذیرش بیماران جدید، Saffran و Parks متوجه شدند که وقتی از سازمانهای دیگر برای ارجاع بیمار درخواست کردند، هیچ اقدام متقابلی ارائه نمیدهند. برای توسعه روابط پایدار، آنها به دنبال راههای خلاقانه برای حمایت از ابتکارات سایر سازمانها در ازای آن بودند. یک مثال: زمانی که آنها می خواستند با جامعه FedUp ارتباط برقرار کنند، برای کارکنان Equip برای شرکت در کارگاه های آموزشی FedUp در مورد شایستگی فرافرهنگی و ارائه مراقبت پول پرداخت کردند.
ارتباط با FedUp و سایر سازمانها مانند اتحاد ملی غیرانتفاعی برای اختلالات خوردن، راهی ثابت برای Equip برای انجام آموزش جامعه با هم بوده است. پارکز می گوید. این مشارکت های رسمی و غیررسمی همچنین به شرکت کمک کرده است تا استعدادهای متنوعی را استخدام کند که به طور عادلانه نشان دهنده گروه های مختلفی هستند که از اختلالات خوردن رنج می برند.
3. تحقیقات خود را انجام دهید
در سال 2021، Equip شاهد 10 برابر تقاضای سال قبل بود، روندی که بنیانگذاران آن را به تعهد خود به تحقیق در مورد کل اکوسیستم موانع دسترسی نسبت میدهند. (شرکت تعداد بیماران خود را فاش نکرده است، اما می گوید که بیش از هزار جلسه در هفته برگزار می کند.) “اگر به دنبال خدمات رسانی به یک جمعیت حاشیه نشین هستید، باید به همه چیزهایی که در این زمینه وجود دارد فکر کنید. پارک میگوید که راه دسترسی آنها به درمان.
بیماران جدید با یک مشاور پذیرش ملاقات می کنند تا درباره موانع احتمالی درگیر شدن با درمان صحبت کنند. علاوه بر این، در ایجاد تیمهای مراقبت، بنیانگذاران دریافتند که باید از متخصصان تغذیه استفاده کنند که میدانند چگونه با استفاده از مزایای کوپن غذا برای خرید مواد غذایی برنامهریزی کنند. این شرکت همچنین تحت پوشش بسیاری از ارائه دهندگان بیمه بزرگ و همچنین Medicaid قرار گرفته است. Equip حتی برای بیماران هات اسپات و دستگاه های تلفن همراه برای غلبه بر مشکلات Wi-Fi ارسال کرده است.
سافران میگوید: «موانع زیادی برای دسترسی وجود دارد. “مالی بزرگ است، اما موقعیت جغرافیایی نیز. اختلالات خوردن تبعیض قائل نمی شود زیرا واقعاً همه را تحت تأثیر قرار می دهد.”
[ad_2]