این روال 5 دقیقه ای قبل از خواب شما را شادتر و سازنده تر می کند



آیا دوست دارید احساس شادی و انگیزه بیشتری داشته باشید و بهتر بتوانید مهمترین وظایف خود را انجام دهید؟ یک اضافه کوچک به برنامه شبانه شما که توسط علم مغز پشتیبانی می شود می تواند به شما در انجام همه این کارها کمک کند. من خودم این کار را در یکی دو سال اخیر انجام داده ام. برای من تفاوت بزرگی ایجاد کرد و برای شما هم همینطور خواهد بود.

تنها چیزی که نیاز دارید یک مداد یا خودکار و مقداری کاغذ، دفترچه یادداشت یا یک مجله است. می توانید به جای آن از تلفن یا تبلت خود استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که اکثر کارشناسان خواب موافقند که باید قبل از خواب از وسایل الکترونیکی خودداری کنید. کل روال بین سه تا پنج دقیقه طول می کشد.

1. بنویسید: “امروز، من …”

اگر دوست دارید، می‌توانید عبارات مختلفی را انتخاب کنید، اما من همیشه تاریخ و زمان را می‌نویسم و ​​سپس «امروز، من…» و سپس مهم‌ترین چیزهایی را که در آن روز انجام دادم را یادداشت می‌کنم.

نمی‌توانم به شما بگویم که چند بار این تمرین ساده روحیه‌ام را بالا برده است، بعد از اینکه به پایان روز رسیدم و احساس می‌کردم هیچ کاری را انجام نداده‌ام، زیرا کاری را که برنامه‌ریزی کرده بودم با موفقیت انجام نداده بودم. وقتی کارهایی که انجام دادم را یادداشت می‌کنم، ناگهان متوجه می‌شوم که آن روز بیهوده تلف نشده است.

شما می توانید هر تعداد یا چند مورد را که دوست دارید یادداشت کنید، اما مطمئن شوید که مواردی که برای شما مهم هستند را در آن بنویسید. و مراقب باشید که فقط نکات مثبت را در آن بگنجانید. من اغلب وسوسه می شوم چیزی بنویسم، “امروز در مقاله ای پیشرفت کردم، اگرچه آن را آنطور که انتظار داشتم کامل نکردم.” جواب منفی. فقط کارهایی را که انجام داده اید درج کنید.

2. بنویسید: “اولویت برای فردا:”

باز هم، اگر دوست دارید، می توانید عبارات مختلفی را انتخاب کنید. اما نکته مهم این است که شما یک اولویت را برای روز آینده انتخاب کنید. حتی اگر ممکن است چندین کار مهم تا فردا انجام دهید، باید تنها چیزی را که برایتان مهم است انتخاب کنید.

انجام آن می تواند چالش برانگیز باشد، اما تمرین مهمی است، زیرا شما را مجبور می کند تا به آنچه واقعاً مهم است فکر کنید. چه چیزی است که اگر آن را به درستی دریافت کنید، آیا احساس می کنید که روز را برنده شده اید؟

اگر شما هم مثل من هستید، این یک قدم بسیار قدرتمند است. تقریباً همیشه متوجه می‌شوم که چه آگاهانه به آن فکر کنم یا نه، یکی از اولویت‌هایی که یادداشت می‌کنم توجه کامل و بهترین تلاش من را جلب می‌کند. تقریباً همیشه انجام می شود.

3. این را آخرین کاری کنید که قبل از خواب انجام می دهید.

چرا؟ زیرا تحقیقات نشان می دهد که آخرین چیزی که قبل از خواب به آن توجه می کنید در ذهن شما باقی می ماند. این دلیلی است که من سعی می کنم از خواندن اخبار هنگام خواب اجتناب کنم. همچنین به همین دلیل است که دفترچه یادداشتم را کنار تختم نگه می‌دارم، بنابراین می‌توانم این روال را آخرین کاری کنم که قبل از خاموش کردن چراغ انجام می‌دهم.

ایجاد یک تکان مثبت در هر زمانی از روز مفید است، اما این کار بسیار قدرتمندی است که باید درست قبل از خواب انجام دهید، زیرا این کار نیز با شما همراه خواهد بود. مطمئناً خلق و خوی شما را بهتر می کند و انگیزه شما را افزایش می دهد، و این تأثیر ممکن است حتی در خلق و خوی روز بعد نیز باقی بماند.

تعداد فزاینده‌ای از مخاطبان خوانندگان Inc.com وجود دارد که هر روز یک متن از من دریافت می‌کنند که شامل یک چالش یا ایده مراقبت از خود یا انگیزشی است. بسیاری از آنها کارآفرین یا رهبر کسب و کار هستند و اغلب در مورد کار، زندگی یا بزرگترین جاه طلبی هایشان به من پیامک می دهند. (علاقه مند به پیوستن هستید؟ در اینجا اطلاعات بیشتر و دعوت به یک دوره آزمایشی رایگان طولانی است.) مشترکین من به من می گویند که وقتی روز را با انگیزه و مثبت شروع می کنند، آنها را در کار بسیار مؤثرتر می کند و روز کاری را نیز شادتر می کند. صرف پنج دقیقه برای نوشتن دستاوردهای امروز و برنامه ریزی برای اولویت های فردا می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.