این رسمی است: تحقیقات تأیید می کند که کارکنان خوشحال بهترین بازیگران هستند – اما با یک تغییر



از رهبران معمولی بپرسید که برای بهبود عملکرد کارکنان چه می کنند و شما تمایل دارید که مظنونان معمولی را بشنوید. ابزار و منابع مناسب را فراهم کنید. پیشرفت به سمت اهداف معنی دار را تنظیم و اندازه گیری کنید. فرصت های توسعه را ارائه دهید. یک فرهنگ بزرگ بسازید.

چیزی که به ندرت می شنوید این است که مطمئن شوید کارمندان راضی هستند.

حتی اگر یک مطالعه اخیراً در مجله مطالعات شادی نشان می دهد که رفاه و شادی کارکنان به طور دقیق عملکرد کارکنان را پیش بینی می کند.

محققانی که هفت سال را صرف مطالعه بیش از 900000 سرباز کردند دریافتند که عاطفه مثبت بالا، عاطفه منفی کم و خوش بینی بالا جوایزی را برای عملکرد و قهرمانی پیش بینی می کند.

یا در غیر محققین، افراد شاد عملکرد بهتری دارند.

چقدر بهتر؟ مثبت‌ترین و خوش‌بین‌ترین سربازان چهار برابر بیشتر از سربازان مثبت‌نگر و خوش‌بین در چهار سال آینده بودند.

البته می توانید استدلال کنید که این رابطه همبستگی است، نه علت و معلولی. عملکردهای بالا می تواند منجر به افراد شادتر شود، زیرا افراد با عملکرد بالا تمایل بیشتری به دریافت شناخت و تمجید دارند، تمایل دارند بیشتر احساس کنند که بخشی از تیم هستند، تمایل دارند مرتباً ارتقاء یابند و غیره. (به جای اینکه خوشحالی من عملکردم را هدایت کند، شاید خوشحال باشم زیرا عملکردم خیلی خوب است.)

اما موضوع اینجاست. عاطفه منفی (بخوانید: من تا حدی بدبخت هستم) عملکرد پایین تری را پیش بینی کرد. چه تعداد از کارمندان ناراضی به نحوی جادویی گوشه عملکرد را به تنهایی تغییر می دهند؟

در تجربه من، تعداد بسیار کمی است. آنها برای برگرداندن آن گوشه به کمک نیاز دارند. تشویق. فرصت. کسی که به آنها اعتقاد دارد، احتمالاً حتی قبل از اینکه خودشان را باور کنند.

تحقیق نیز این را ثابت می کند. در حالی که بهزیستی کارکنان عملکرد را پیش‌بینی می‌کند، محققان دریافتند که بهزیستی به شدت عملکرد را بین بهزیستی نامطلوب و متوسط ​​پیش‌بینی می‌کند.

به طور خلاصه، “به طرز هذیانی خوشحال” عالی است، اما “نسبتا خوشحال” بسیار قدرتمند است. همانطور که محققان می نویسند:

احتمال کسب جایزه بین عاطفه مثبت کم و متوسط ​​در مقایسه با عاطفه مثبت متوسط ​​و زیاد افزایش بیشتری داشت. تأثیر به جای اینکه متوسط ​​به مطلوب باشد، به شدت با دستیابی به جایزه مرتبط است.

بنابراین، کارگران موفق به طور قابل ملاحظه ای کمتر احتمال دارد که افراد ناراضی باشند، اما شادی متوسط ​​در مطالعه ما برای تولید بیشتر مزایا کافی بود.

این یک خبر خوب برای همه بنیانگذاران استارتاپ و صاحبان مشاغل کوچک است که منابع آنها محدود است و نمی توانند همه چیزهایی را که مردم تمایل دارند به آنها فکر کنند – حتی اگر اکثر آنها واقعاً کار نمی کنند – در زمانی که می خواهند ایجاد کنند، ارائه کنند. محیط کاری شادتر (سلام، ناهار رایگان!)

در حالی که تلاش برای خوشحال کردن کارکنان حتی یک هدف تحسین برانگیز است، اما نکته کلیدی این است که برخی از مواردی را که باعث شادی کمتر مردم می شود، اصلاح کنید.

حذف منفی های اصلی؟ این تأثیر بسیار بیشتری نسبت به ارائه نکات مثبت افزایشی خواهد داشت.

در جلسات شرکت کنید. از آنجایی که تقریباً نیمی از کارمندان مورد بررسی احساس می‌کنند از تعداد جلساتی که باید شرکت کنند غرق شده‌اند، حذف جلسات غیرضروری (و منظور من از «غیرضروری»، تقریباً همه») بلافاصله خوش‌بینی و رفاه کارکنان را بهبود می‌بخشد.

همین امر در مورد ایمیل های غیرفعال نیز صادق است. از آنجایی که اکثر کارمندان تصور می‌کنند پاسخ سریع لازم است – حتی اگر انتظارش را ندارید – دریافت ایمیل‌های بدون ساعات کاری استرس و اضطراب آنها را افزایش می‌دهد و رفاه کلی آنها را کاهش می‌دهد. انتظارات خود را برای زمان پاسخ‌دهی تعیین کنید – یا بهتر است از ارسال ایمیل‌های غیرفعال خودداری کنید – و می‌توانید بلافاصله شادی کارکنان را بهبود ببخشید.

در اینجا نتیجه نهایی، هم به صورت مجازی و هم به معنای واقعی کلمه است.

ایجاد یک محل کار که خوش‌بینی و رفاه کارکنان را افزایش می‌دهد، فقط کار گرم و مبهم نیست. پرورش خوش‌بینی و رفاه نیز باعث بهبود بهره‌وری، افزایش عملکرد و نتایج نهایی می‌شود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.