[ad_1]
در ژانویه 2020، درست زمانی که کووید-19 در اخبار ظاهر می شد، من این ایده را داشتم که به زودی به ششمین استارتاپ من، PlexiCam تبدیل می شود. من تنها نبودم در سال 2020، خدمات درآمد داخلی ایالات متحده 4.4 میلیون درخواست برای مشاغل جدید دریافت کرد.
آنچه بسیاری از صاحبان کسب و کار جدید به زودی یاد خواهند گرفت این است که ایده ها آسان هستند اما اجرای آنها بی نهایت سخت تر است. به همین دلیل است که دو سوم از 4.4. میلیون شرکت جدید ظرف دو سال شکست خواهند خورد.
چرا بسیاری از استارت آپ ها اینقدر سریع مخزن می شوند؟ به گفته استودیوی استارتآپ Wilbur Labs در سانفرانسیسکو، اگر این سوال را از بنیانگذارانی بپرسید که استارتآپهایشان در دو پاسخ اصلی شکست خوردهاند، این خواهد بود که پولشان تمام شده یا نتوانستهاند بودجه دریافت کنند.
در حالی که شما برای انجام هر کار تجاری به وضوح به باند مالی و کنترل های مالی قوی نیاز دارید، استارت آپ های بزرگ به ندرت شکست می خورند زیرا کمبود بودجه دارند. دلیل مخالفت بسیاری از بنیانگذاران این است که تعداد کمی می خواهند بپذیرند که نمی توانند اجرا کنند.
من ساختهام و با شرکتهایی کار کردهام که با یک بند کفش و سایرین با چک سفید کار کردهام. چالش های تبدیل یک ایده جدید به یک کسب و کار در هر دو مورد دلهره آور است. در هر صورت، جیبهای عمیق به همان اندازه میتوانند مرگ اجتنابناپذیر یک ایده واقعا بد را طولانی کنند.
حتی با یک ایده عالی، استارت آپ ها هرگز آسان نیستند. قرار نیست که باشند. اگر کاری که انجام میدهید تازگی داشته باشد، اگر به یک مشکل حلنشده رسیدگی میکند، یا اگر راه را برای یک محصول جدید هموار میکند، با چالشهای غیرمنتظرهای نیز همراه خواهد بود.
چیزهایی که برای یک استارتاپ برای مقابله با آن چالشها بسیار مهم است، مواردی هستند که در سرخوشی یک ایده جدید به راحتی نادیده گرفته میشوند. بنابراین، با فرض اینکه ایده شما درست است، در اینجا پنج مورد از مهمترین سنگ بناهایی که در موفق ترین استارت آپ ها وجود داشته اند، آورده شده است.
1. یک شریک عالی پیدا کنید.
در نظر بگیرید که شریک زندگی شما شخصی است که در 24/7/365 برای پنج تا 10 سال آینده به او ملحق خواهید شد.
استارت آپ ها در حال تخلیه شدن هستند. آنها هر اونس انرژی را که باید بدهید و سپس مقداری را می گیرند. و همیشه بیشتر از آنچه انتظار داشتید طول می کشد. بدون شریکی که بار را به اشتراک بگذارد، به زودی خود را خسته و غرق خواهید دید. هیچ فرمولی برای یک شراکت تجاری عالی وجود ندارد، اما من دوست دارم از استعاره بادبادک و ریسمان استفاده کنم. شراکت های بزرگ، جاه طلبی های بلند را با زمینه های عملی متعادل می کند.
2. از مالکیت معنوی خود محافظت کنید.
علائم تجاری و ثبت اختراع اعتباری برای شما، بازار و سرمایه گذاران هستند. با این حال، من به طور مداوم با بنیانگذارانی مواجه میشوم که به سختی میدانند که هر دو چگونه کار میکنند. با قانون علائم تجاری و ثبت اختراع بسیار آشنا شوید. بله، در برخی موارد، به وکیل نیاز خواهید داشت، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید.
در تجربه من، حفاظت از IP برای تحقق ارزش بلندمدت کاملاً حیاتی بوده است. به خاطر داشته باشید که ثبت اختراع مانع از نقض آن نمی شود. در عوض، آنها به شما این حق را می دهند که جدید بودن ایده خود را اجرا کنید. اگر ایده شما موفقیت آمیز باشد، از آن کپی می شود. برای آن آماده باشید.
3. آماده چرخش باشید.
من هنوز هیچ استارتآپی را ندیدهام، چه کسبوکار دیجیتال، فیزیکی یا خدماتی که بهطور اساسی توسط بازار تغییر شکل ندهد، اغلب به حدی که به سختی به شکل اولیهاش شباهت دارد. بازار و مشتریان شما تنها کسانی هستند که می توانند در نهایت تصمیم بگیرند که آیا آنچه دارید ارزشمند است یا خیر. نتیجه این است که هر چیزی که به بازار بیاورید دوباره شکل می گیرد. اگر اینطور نیست، پس بهتر است پردهها را سریعاً بردارید.
محورها برای بنیانگذاران سخت هستند، اما ضروری هستند. هفتاد و پنج درصد از بنیانگذاران استارت آپ موفقیت خود را به یک محور نسبت می دهند. به هر حال، یک محور می تواند به راحتی با مدل کسب و کار شما و محصول شما باشد.
4. دیجیتال مارکتینگ نیاز به صبر دارد.
یکی از بزرگترین و کم درکترین داراییهایی که استارتآپ شما دارد، بازاریابی دیجیتال است. متأسفانه، اکثر استارت آپ ها فکر می کنند که این مترادف با بهینه سازی موتور جستجو یا SEO است. دیجیتال مارکتینگ شامل تلاش مداوم طولانی مدت برای آموزش جستجو و الگوریتم های اجتماعی برای شناسایی پست های اجتماعی شما، سرمایه گذاری در تبلیغات رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل مداوم نتایج است.
از کوچک شروع کنید، اما به آن ادامه دهید. مانند ثبت اختراعات و علائم تجاری، اگر برای آموزش خود در اینجا وقت صرف نکنید، به سادگی تنبل هستید.
5. رضایت مشتری تنها محصول شماست.
بزرگترین نقطه تمایز شما به عنوان یک استارتاپ محصول شما نیست، خدمات مشتری است. با تمام ارتباطات و پشتیبانی مشتری طوری رفتار کنید که انگار تنها محصول شماست. هر ذره ای از بازخوردها، انتقادها، ناامیدی ها و تمجیدهای مشتریان و مشتریان احتمالی را در نظر بگیرید و با سپاس و احترام آن را تصدیق کنید.
به تک تک ارتباطات مشتری به طور مستقیم و سریع پاسخ دهید. لحظه ای که با یک مشتری حالت تدافعی به خود می گیرید، در را به روی مهم ترین عامل نوآوری می بندید. واضح است که موفقیت درازمدت هر استارتاپی دخیل است، اما با وجود این سنگ بناها، شما پایه ای را ایجاد کرده اید که بهترین شانس را برای غلبه بر بسیاری از چالش های پیش بینی نشده ای که استارتاپ شما باید با آن روبرو شود، به شما می دهد.
[ad_2]