یکی از اهداف منابع انسانی خوب، جلوگیری از دعاوی حقوقی است. اما کارمند منابع انسانی و وکیل استخدامی شما همیشه شما را دنبال نمی کنند. بنابراین، جاش جوئل، وکیل تجاری، مشاور در استنتون لاو، فهرستی از عباراتی را که اغلب از دهان مدیران بیرون می آید، گردآوری کرد. وقتی شروع به این فکر می کنید، آماده شکایت می شوید.
- “من فقط 1099 این کارمند را خواهم گرفت.”
- او حقوق می گیرد، لازم نیست نگران اضافه کاری باشم.
- “عدم رقابت قابل اجرا نیست، درست است؟”
- “من این شارژ EEOC را به تنهایی انجام خواهم داد.”
- “این شکایت احمقانه است، من حتی قرار نیست به آن پاسخ دهم.”
- آیا به اینکه ما یک زن تماماً زن داریم، افتخار نمی کنی؟ [or any other protected characteristic] تیم؟”
- “من فقط یک قرارداد کار آنلاین پیدا می کنم.”
- «اگر شما…[fill in the blank]”
- “من پسر خوبی هستم، من نمی خواهم آن گفتگو را داشته باشم.”
- فقط به آنها بگویید که عملکرد خوبی دارند.”
- “این کارمند یک مشکل است، بیایید آنها را به یک نقش متفاوت منتقل کنیم.”
در اینجا دلیل این است که این عبارات چنین نشانه های شومی هستند.
“من فقط 1099 این کارمند را خواهم گرفت.” IRS و وزارت کار هر دو الزامات سختگیرانه ای دارند که تعیین می کند آیا یک فرد کارمند است یا یک پیمانکار 1099. شما حق انتخاب ندارید و افرادی که 1099 دریافت می کنند هرگز کارمند نیستند. خود را برای یک ضربه از DOL یا IRS آماده کنید.
او حقوق می گیرد، لازم نیست نگران اضافه کاری باشم. حقوق بگیر به معنای معافیت نیست کارمندان معاف قبل از اینکه مجبور به پرداخت اضافه کاری به آنها نباشید باید وظایف خاصی را انجام دهند. با منابع انسانی یا وکیل استخدامی خود دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که حقوق کارمندان خود را به درستی پرداخت می کنید.
“عدم رقابت قابل اجرا نیست، درست است؟” در حالی که بسیاری از شرکتهای غیررقابتی ارزش کاغذی که روی آن نوشته شدهاند را ندارند، تصور نکنید که اینطور است. وکیل کار خود را دوباره چک کنید. ایالت ها قوانین بسیار متفاوتی در مورد آنها دارند – فرض نکنید و شرکت سابق کارمند جدیدتان را دنبال نکنید.
“من این شارژ EEOC را به تنهایی انجام خواهم داد.” شما همچنین می توانید بگویید: “اوه، من می خواهم این پرونده را از دست بدهم.” پروندههای EEOC مشکل هستند و میتوانید با استخدام نکردن وکیل خود را در مشکلات بسیار بیشتری قرار دهید. به محض دریافت اطلاعیه مبنی بر دخالت EEOC با وکیل کار تماس بگیرید.
“این شکایت احمقانه است، من حتی قرار نیست به آن پاسخ دهم.” ممکن است احمقانه باشد. شاکی ممکن است ناله گر و دروغگو باشد. مهم نیست. لطفا آن را نادیده نگیرید. تحقیق کنید و با مشاور مشورت کنید.
آیا به اینکه ما یک زن تماماً زن داریم، افتخار نمی کنی؟ [or any other protected characteristic] تیم؟” قانون ایجاب می کند که شما بر اساس جنسیت تبعیض قائل نشوید، نه اینکه بتوانید علیه مردان تبعیض قائل شوید اما نه زنان. این اساساً اعلام می کند که شما درگیر تبعیض غیرقانونی هستید.
“من فقط یک قرارداد کار آنلاین پیدا می کنم.” در حالی که این ارزان تر از یک وکیل به نظر می رسد، می دانید چه چیزی گران است؟ وقتی از شما شکایت می شود یا به مشکل دیگری برمی خورید زیرا آن قرارداد آنلاین نیازهای واقعی شما را منعکس نمی کند. قوانین ایالتی برای قانون استخدام بسیار مهم هستند و چیزی که در اینترنت پیدا می کنید ممکن است شرایط ایالت شما را برآورده نکند. به علاوه، آیا مطمئن هستید که به روز است؟ پول را برای استخدام وکیل خرج کنید. به علاوه، گرفتن یک قرارداد حرفه ای آنقدر گران نیست.
«اگر شما…[fill in the blank]” فقط چند مورد وجود دارد که می توانید پرداخت اسکله را انجام دهید. مگر اینکه وکیل کار شما قبلاً این مورد خاص را تأیید کرده باشد، در صورت پرداخت حقوق، احتمالاً قانون را زیر پا می گذارید.
“من پسر خوبی هستم، من نمی خواهم آن گفتگو را داشته باشم.” آیا می دانید چرا مدیران درآمد بیشتری دارند؟ زیرا آنها باید این گفتگوهای سخت را داشته باشند. از هر مکالمه ای که اکنون اجتناب کنید بدتر خواهد شد. اگر کارمندی مشکلی دارد، به جای اینکه اجازه دهید مشکلی ایجاد شود، فوراً به آن رسیدگی کنید.
فقط به آنها بگویید که عملکرد خوبی دارند.” این با مشکل فوق همراه است. اگر کارمندی دارید که عملکرد ضعیفی دارد و به کارمند می گویید که عملکرد خوبی دارد – اتفاق عجیبی می افتد – آنها شما را باور می کنند. و وقتی به آنها ارزیابی عملکرد “براورده انتظارات” می دهید، آن را مستند کرده اید. و پس از آن، زمانی که دیگر نمیتوانید عملکرد ضعیف آنها را تحمل کنید و میخواهید خاتمه دهید، کارمند شما باور نمیکند که این کار به دلایل عملکردی است. اگر آنها ادعای تبعیض می کنند، چگونه ثابت می کنید که اینطور نبوده است؟ به هر حال، طبق مستندات شما، عملکرد آنها “خوب” بود.
“این کارمند یک مشکل است، بیایید آنها را به یک نقش متفاوت منتقل کنیم.” انتقال یک کارمند مشکل از یک بخش به بخش دیگر، مشکلات عملکرد را حل نمی کند. این با یافتن شغلی که کارمند برای آن مناسب تر است متفاوت است – اگر کار حسابداری انجام دهم، شکست خورده خواهم بود، اما من را به سمت منابع انسانی منتقل کنید، و یک هفته دیگر آن مکان را اداره می کنم. اما، اگر کارمند شما نگرش بدی دارد، قلدر میکند، قوانین را نادیده میگیرد، یا هر مشکل عمده دیگری، جابجایی آنها مشکل را حل نمیکند و احتمالاً باعث بیشتر شدن آن خواهد شد.
بنابراین، اگر متوجه شدید که هر یک از عبارات فوق را می گویید، وقت آن است که یک معاینه گوارشی و تماس با منابع انسانی یا وکیل استخدامی خود داشته باشید. اجازه ندهید این مشکلات ادامه پیدا کنند و محدودیت های خود را بدانید.