[ad_1]
از امروز، فروشگاههای خردهفروشی اپل یکی از بهترین ویژگیهای خود را به دست میآورند – کلاسها و کارگاههای حضوری که به نام «امروز در اپل» شناخته میشوند. این بدان معناست که میتوانید از صفحه Today at Apple در وبسایت این شرکت دیدن کنید تا مجموعهای از کلاسهای موجود در فروشگاه اپل نزدیک شما را ببینید.
اگر تا به حال در فروشگاه اپل بوده اید، احتمالاً گروهی از مردم را دیده اید که به صحبت های یک مربی در مورد عکاسی گوش می دهند، با استفاده از آیفون فیلم می سازند، یا عکس ها را در مک ویرایش می کنند. با این حال، در دو سال گذشته، فروشگاه های خرده فروشی اپل بسیار متفاوت به نظر می رسیدند. همهگیری همهشرکتها را مجبور کرد تا تغییرات اساسی در نحوه تعامل با مشتریان ایجاد کنند، در حالی که همچنان تلاش میکنند نیازهایشان را برآورده کنند.
من فکر می کنم منصفانه است که بگوییم اپل به خوبی کار خود را انجام داد. این شرکت یک فرآیند غربالگری دقیق را برای مشتریانی که وارد فروشگاههای خود میشوند، پیادهسازی کرده است، و به مشتریان اجازه میدهد تا برای خرید با یک متخصص قرار ملاقات بگذارند.
در طول همهگیری، یکی از تأثیرگذارترین شاهکارها روشی بود که اپل تجربه خود را در فروشگاه آنلاین ترجمه کرد. این شرکت حتی برنامهای به نام «امروز در اپل در خانه» ایجاد کرد که به مشتریان اجازه میداد در کارگاهها و کلاسها به صورت مجازی شرکت کنند، حتی زمانی که فروشگاههای خردهفروشی تعطیل میشدند.
با توجه به اینکه فروشگاههای خردهفروشی اپل – در دو دهه گذشته – توسعهدهنده مهم برند این شرکت بودهاند، این یک معامله بزرگ است. آنها مکانی هستند که می توانید هر یک از محصولات اپل را شخصاً تجربه کنید.
البته، مکانهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای بررسی آخرین آیفون یا مک بروید. چیزی که یک اپل استور را متفاوت می کند تجربه آن است. همه چیز در مورد فروشگاه اپل شما را به انتخاب و لمس محصولات دعوت می کند.
نه تنها این، بلکه فروشگاههای اپل از کارکنان پرشور اپل تشکیل میشوند که برای توضیح ویژگیهای دستگاه جدید شما وقت صرف میکنند و نحوه تنظیم آن و کپی کردن همه اطلاعات شما را راهنمایی میکنند. سپس، میتوانید در کلاسی ثبتنام کنید تا درباره استفاده از دستگاهتان بیشتر بدانید.
در فروشگاه اصلی سانفرانسیسکو، در سالن تئاتر طبقه بالا مینشستم و به کارگاههایی درباره همه چیز از ساخت فیلم با استفاده از iMovie تا ویرایش عکسها در دیافراگم گوش میدادم. این یکی از چیزهایی است که در طول همهگیری همهگیری در مورد فروشگاههای اپل از دست دادم، فقط وارد شدن به آن و گوش دادن به صحبتهای شخصی که علاقه زیادی به استفاده از ابزارهای خلاقانه اپل برای داستانگویی و ساختن چیزها دارد.
Deirdre O’Brien، معاون ارشد خردهفروشی و مردم اپل، گفت: «ما نمیتوانیم منتظر باشیم تا از جوامع بیشتری به فروشگاههایمان استقبال کنیم تا امروز در اپل را به رهبری خلاقان باورنکردنی اپل تجربه کنیم. ما تجربه این ارتباط را در فروشگاههایمان از دست دادهایم و بسیار خوشحالیم که Today at Apple شخصاً بازگشته است.»
برای اپل، فروشگاههای خردهفروشیاش همیشه چیزی فراتر از گرفتن پول شما و تحویل یک جعبه با آیفون بودهاند. بدیهی است که اپل وقتی وارد یکی از فروشگاههایش میشوید، خوشحال میشود هر آنچه را که به دنبالش هستید به شما بفروشد. نه تنها این، در آن بسیار خوب است. فروشگاه های اپل – با اختلاف زیاد – با ارزش ترین مکان های خرده فروشی در جهان هستند.
با این حال، آنها همیشه چیزی فراتر از “خرید کردن” بوده اند. چیزی در مورد ورود به فروشگاه اپل وجود دارد که با اکثر فروشگاه های خرده فروشی متفاوت است. واقعاً تجربه متفاوتی است و نکته اینجاست.
اپل فروشگاه های خود را برای کمک به مشتریان خود ایجاد کرد تا با مردم و برند خود ارتباط برقرار کنند. میدانم که به نظر کلیشهای میآید، اما درست است، و اپل این کار را بهگونهای انجام داده است که تقریباً هیچ شرکت فناوری دیگری – یا خردهفروشی – نتوانسته است آن را کپی کند. چیزهایی مانند امروز در اپل بخش بزرگی از دلیل آن هستند.
[ad_2]