استخدام طراح؟ این 4 ویژگی یک خبر را از یک خبر عالی متمایز می کند



مخاطبان مدرن تقاضا برای رسانه های بصری را مانند قبل افزایش می دهند. در واقع، 91 درصد از مخاطبان امروزه هنگام یادگیری یک محصول یا خدمات جدید، محتوای بصری را به عنوان اشکال اولیه، ثانویه و ثالث ارائه اطلاعات ترجیح می دهند. البته، همانطور که اغلب اشاره می‌کنم، 94 درصد برداشت‌های اولیه کاملاً بر اساس آن است طرح از آن محتوا بنابراین جای تعجب نیست که شرکت‌های مختلف به دنبال طراحان گرافیک بزرگ هستند تا به تیم‌های خود اضافه کنند.

استعداد طراحان گرافیک در ایالات متحده به تنهایی گسترده است. جدیدترین داده های BLS نشان می دهد که تا اواسط سال 2020 بیش از 200000 طراح گرافیک مشغول به کار بودند، این تعداد به طور متوسط ​​سالانه سه درصد رشد می کند. اما این یافته‌ها طراحان آزاد را که 90 درصد از تمام طراحان گرافیکی را تشکیل می‌دهند، در نظر نمی‌گیرند. همه را اضافه کنید، بیش از یک میلیون طراح گرافیک در بازار وجود دارد که برای کسب و کار شما رقابت می کنند. این بدان معناست که استعداد فرود آسان خواهد بود، درست است؟ اشتباه. متأسفانه، طراحان گرافیک مبتدی یک دوجین سکه هستند – پیدا کردن یک عالی از سوی دیگر، یکی مانند جستجوی سوزن در انبار کاه همیشه بلند است.

این صنعت مملو از طراحان سطح ابتدایی است که سعی می کنند آن را در یک چشم انداز بسیار رقابتی بسازند. BLS نشان می دهد که 40 درصد از طراحان گرافیک در طی دو سال اول شغل خود را تغییر خواهند داد و 30 درصد دیگر در طی پنج سال این رشته را ترک خواهند کرد. بنابراین چگونه می توانید یکی از معدود طراحانی را پیدا کنید که بالاتر از بقیه باشد تا کیفیت ثابتی را برای برند شما ارائه دهد؟ پاسخ ثابت است اولین در سبد خود.

در دوران تصدی من به عنوان مدیر عامل استراتژی های بصری Killer و عضو ارشد استراتژی بصری برای مواد، ده ها هزار نمونه کار با میز خود مواجه شده ام. از این تعداد، من فقط 30 طراح را از این ترکیب استخدام کرده ام. در حالی که ممکن است یافتن 30 مورد از هزاران یک نبرد دشوار به نظر برسد، اگر بدانید در یک نمونه کار به دنبال چه چیزی باشید، بسیار آسان است. بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، در اینجا چهار ویژگی مهمی که باید در یک نمونه کار جستجو کنید، وجود دارد که یک طراح جوان را از یک طراح بزرگ متمایز می‌کند.

1. انواع سبک های تصویر برداری وکتور

به طور متوسط، تصاویر سفارشی هفت برابر بیشتر از محتوایی که با تصاویر استوک طراحی شده اند، مخاطبان را جذب می کنند. علاوه بر این، طراحی محتوایی که ریشه در ارتباطات بصری دارد، به مراتب بیشتر از محتوایی که توسط متن هدایت می شود، موفق می شود. برای برآورده کردن این تقاضا، کار با یک تصویرگر با استعداد ضروری است. خوشبختانه، این یکی از ساده ترین ویژگی هایی است که می توان در یک نمونه کار طراحی کرد. مراقب موارد زیر باشید:

  • انواع سبک های تصویرسازی شخصیت باید وجود داشته باشد. تصاویر شخصیت‌هایی که به تناسب شکل انسان دقیق هستند باید در نمونه کارها وجود داشته باشند، اما همچنین باید تصاویر شخصیت‌هایی وجود داشته باشند که اغراق‌آمیزتر باشند و همچنین کاریکاتور محور باشند. این نشان دهنده توانایی متمایز کردن سبک ها بر اساس مخاطب هدف و همچنین تطبیق پذیری قابلیت های خود طراح است.
  • همه تصاویر در یک محتوای یکسان باید از یک سبک زیباشناختی پیروی کنند. به عبارت دیگر، اگر یک اینفوگرافیک با انواع شخصیت‌ها یا سبک‌های آیکون در سرتاسر ببینید، ممکن است طراح در دراز مدت مناسب نباشد. اختلاط سبک‌های تصویرسازی در یک طرح واحد نشان می‌دهد که تصاویر احتمالاً تصاویر استوک هستند تا کارهای سفارشی ایجاد شده توسط یک طراح.
  • به دنبال انواع مختلف تصویرسازی باشید. دیدن اینکه طراح می‌تواند مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را به تصویر بکشد مهم است، اما آنها باید بتوانند نمادها، محتوای فنی و صحنه‌های کامل مانند مناظر شهری را نیز به تصویر بکشند.
  • تعیین کنید که طراح از کدام نرم افزار برای ایجاد تصاویر خود استفاده می کند. در حالی که من همیشه پیشنهاد می کنم یک طراح مسلط در Adobe Illustrator پیدا کنید (و بنابراین از نمونه کارهایی که مبتنی بر فتوشاپ هستند اجتناب کنید)، هر شرکتی نیازهای متفاوتی دارد. کار آنها را مرور کنید تا مطمئن شوید که می توانند در نرم افزاری که سازمان شما ترجیح می دهد طراحی کنند، خواه این نرم افزار Adobe Suite، Figma یا چیز دیگری باشد.

مهارت های تصویرسازی به سختی پیدا می شود، اما این می تواند چیز خوبی باشد وقتی که مجبور باشید ده ها، اگر نه صدها، متقاضی بالقوه را غربال کنید. قبل از اینکه به دنبال هر ویژگی دیگری از یک نمونه کار طراحی عالی باشید، ابتدا با شناسایی تصویرگران عالی، میدان بازی را محدود کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، به سراغ سه ویژگی باقی مانده از یک نمونه کار بزرگ بروید تا گزینه های خود را بیشتر اصلاح کنید.

2. یک رویکرد ستون محور برای طرح بندی

طراحی عالی مستلزم استعداد قوی برای چیدمان است – یعنی روش سازماندهی محتوا برای اطمینان از اینکه طراحی تمیز، منظم و (مهمتر از همه) بی نظم است. برای مثال، طراحان تعاملی، برای هر صفحه وب که طراحی می کنند، از رویکردی مبتنی بر ستون استفاده می کنند. هر ردیف از محتوا به 12 ستون مساوی تقسیم می شود و هر ردیف از محتوا باید با ساختار 12 ستونی هماهنگ باشد.

این روش همچنین به عنوان یک سیستم شبکه در نظر گرفته می شود، فقط برای طراحی تعاملی اعمال نمی شود. در واقع، طراحان استثنایی برای سال‌ها از سیستم شبکه استفاده می‌کنند. 13 را در نظر بگیریدهفتم– هنرمند فرانسوی قرن ویلار دی هانکور، که روش شبکه ای را با نسبت طلایی ترکیب کرد تا سیستمی از حاشیه ها و نسبت های ثابت را ابداع کند که هنوز هم طراحی چاپ را هدایت می کند. هنگام بررسی نمونه کارها از هر طراح، مهم است که نحوه چیدمان محتوای خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که ساختاری مشابه و یکنواخت را اتخاذ می کنند.

مراقب موارد زیر باشید:

  • هر پروژه نمایش داده شده که برای مقاصد چاپی طراحی شده است نباید بیش از یک طرح شش ستونی داشته باشد. این بدان معنا نیست که بخش‌های صفحه باید همگی دارای شش ستون مساوی باشند. این بدان معناست که ستون ها باید بر شش تقسیم شوند. بنابراین، اگر آنها یک ردیف با شش بخش داشته باشند، ممکن است یک ردیف از محتوا که 66 درصد با یک عنصر و 33 درصد با عنصر دیگر پر شده است، دنبال شود. نکته کلیدی این است که اطمینان حاصل شود که چیدمان طراحی بر روی یک شبکه تمیز قرار می گیرد که برای هر کسی که به دنبال آن است به راحتی قابل تشخیص باشد.
  • به دنبال پروژه های مبتنی بر وب باشید که آنها تولید کرده اند. آیا محتوا در امتداد شبکه ای قرار می گیرد که بر 12 تقسیم نمی شود؟ مطالعات متعدد نشان داده است که محتوای طراحی شده خارج از یک سیستم 12 ستونی برای بینندگان به هم ریخته و طاقت فرسا است. طراحانی که محتوای خود را با طرح 12 ستونی در ذهن سازماندهی می‌کنند، در مقایسه با کسانی که این کار را نمی‌کنند، در کار خود تسلط دارند.

3. دستور واضح تایپوگرافی

در حالی که تایپوگرافی هرگز نباید زمانی که ارتباطات بصری جایگزین بهتری ارائه می دهد استفاده شود، تایپوگرافی یک عامل بسیار مهم در طراحی مدرن باقی می ماند. تایپوگرافی هنر چیدمان متن برای خوانا و جذاب کردن آن برای بیننده است. می تواند به سادگی تراز کردن چند پاراگراف اطلاعات در طول یک صفحه باشد. یا می تواند مانند ترکیب حروف، سبک ها و اندازه های مختلف برای ارائه یک عنصر بصری خلاقانه به طرح کلی منحصر به فرد باشد.

تایپوگرافی با اجرای صحیح به طراحی چیدمان زمین کمک می کند. استفاده نادرست، تایپوگرافی می تواند مانع از چیدمان و درک مخاطب از موضوع مورد نظر شود. و صرف نظر از استفاده مناسب، تایپوگرافی لحن محتوای شما را تعیین می کند.

هنگام بررسی نمونه کارها از یک طراح، چشمان خود را برای موارد زیر حفظ کنید:

  • در مورد محتوایی که بیش از سه نوع فونت در یک ترکیب استفاده می شود مراقب باشید. “انواع فونت” در این مورد به معنای خانواده فونت (یعنی Helvetica) و نوع قلم (یعنی پررنگ، منظم یا مورب) است. به عنوان مثال، یک قطعه ممکن است از سه نسخه مختلف Arial استفاده کند که سه نوع فونت در نظر گرفته می شود. از طرف دیگر، یک قطعه ممکن است از سه خانواده فونت منحصر به فرد استفاده کند که هر فونت دارای یک درمان واحد است. ترکیب‌هایی با بیش از سه نوع فونت، اغلب عدم کنترل روی تایپوگرافی را نشان می‌دهند، یا نشان می‌دهند که طراح به شدت به فونت‌ها تکیه می‌کند تا بینش خلاقانه را بر مهارت‌های طراحی پیشرفته‌تر هدایت کند.
  • به دنبال محتوا با انتخاب فونت یکسان باشید. به عنوان مثال، اگر سرفصل ها یا عبارات کلیدی در یک طرح همگی از انواع فونت های مختلف استفاده می کنند، ممکن است طراح قدرت الگوهای بصری را هنگام ارتباط با مخاطبان درک نکند. از سوی دیگر، اگر هر تیتر از همان فونت استفاده کند و هر قطعه از متن حمایتی از روش دیگری و غیره پیروی کند، نشان می‌دهد که طراح مخاطب نهایی را در نظر می‌گیرد و می‌داند که ارتباط بصری چقدر قدرتمند است.
  • به دنبال محتوایی باشید که در آن یک تصویر، نماد یا شکل دیگری از تجسم، اطلاعات را به همان اندازه یا بهتر از تایپوگرافی منتقل می کند. اگر یک طراح به شدت به تایپوگرافی متکی باشد، ممکن است متوجه نشود که چگونه به درستی از ارتباطات بصری استفاده کند. با این وجود، قبل از رد کردن این طراح، ویژگی چهارم زیر را در نظر بگیرید. گاهی اوقات، مشتریان استفاده از تایپوگرافی را برای انتخاب های بهتر برای طراحی مجبور می کنند، بنابراین مهم است که در نظر گرفته شود چرا در صورت وجود گزینه های بهتر، طراح استفاده از تایپوگرافی را در ترکیب بندی خود انتخاب کرد.

4. درک روشنی از مشتری و مخاطب

سه ویژگی فوق‌الذکر از یک نمونه کار بزرگ به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید آیا یک طراح کیفیت طراحی ثابتی را نشان می‌دهد – ارزشی که فقط طراحان شگفت‌انگیز می‌توانند واقعاً ارائه دهند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ویژگی ها تعیین می کند که آیا یک طراح می تواند بر آن تسلط داشته باشد یا خیر فرم طراحی عالی دارند، اما به معنای تمایل طراح برای در نظر گرفتن آن نیست تابع از آن طراحی فقط این چهارمین ویژگی از یک نمونه کار بزرگ، باعث ایجاد اطمینان در تمایل طراح برای در نظر گرفتن مشتری (که ممکن است شما یا مشتری شما باشید) و مخاطب نهایی محتوا را درگیر کند، ایجاد می کند. خوشبختانه، این ویژگی نهایی یکی از ساده ترین ویژگی ها برای شناسایی در یک نمونه کار است.

هنگام بررسی نمونه کارها از هر طراح، به دنبال موارد زیر باشید:

  • به دنبال توضیح واضحی از نیاز پشت پروژه در نمونه کار باشید. به عنوان مثال، آیا طراح برای حل یک مشکل از قبل شناسایی شده استخدام شده است؟ آیا محصول نهایی آن مشکل را حل کرد یا فرصت ها از دست رفت؟ مهمتر از آن، آیا طراح نیاز پروژه را به وضوح در کارنامه خود توضیح داده است؟ اکثر طراحان نمونه کارها آنلاین خود را ایجاد می کنند. هر پروژه ای که نشان می دهند فرصتی برای توضیح دادن برای آنها فراهم می کند چرا پروژه درخواست شد چگونه آنها این موضوعات را به نمایش می گذارند، زیرا نشان دهنده تمایل یک طراح برای در نظر گرفتن نیازهای مشتریان خود است.
  • به دنبال توضیح روشنی از مخاطبان هدف باشید که طراحی نهایی قرار است درگیر آن باشد. توضیحات ارائه شده توسط طراح را در نظر بگیرید و محتوای نهایی را بررسی کنید تا ببینید آیا واقعاً مخاطب را هدف قرار می دهد یا خیر. آیا سبک های تصویرسازی بر اساس آنچه مخاطب ترجیح می دهد انتخاب شده است؟ در مورد پالت رنگ یا فونت ها چطور؟ طراحان بزرگ نیازهای مشتری خود (مشتری) را در نظر می گیرند، اما نیازهای مخاطب را بیش از هر چیز در اولویت قرار می دهند. به دنبال نمونه کارها باشید که در آنها طراح باید مشتری خود را به راه حل مناسب هدایت کند، حتی اگر این همان چیزی نباشد که مشتری در ابتدا درخواست کرده است. وقتی صحبت از طراحی محتوا می شود، ارائه یک تجربه مشتری برجسته فقط «بله» گفتن به مشتری نیست. در عوض، طراحان بزرگ نحوه عملکرد محتوا در جهان را در نظر می گیرند – مخاطبان چگونه به آن پاسخ خواهند داد – و نیازهای مخاطبان هدف را برآورده می کنند تا موفقیت مشتریان خود را تضمین کنند.

بگذارید این چهار عامل پایه و اساس شما باشند و از آنجا بسازید

بسته به نوع طراحي كه اميد به استخدام آن را داريد، احتمالاً عوامل ديگري نيز وجود دارد كه در يك نمونه كار جستجو كنيد. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک طراح وب سایت هستید، باید تجربه کاربری نمونه کارها و همچنین UX / UI پروژه هایی را که روی آنها کار کرده اند در نظر بگیرید. اگر یک طراح بسته‌بندی استخدام می‌کنید، می‌خواهید در هنگام طراحی برای محصولات مختلف، نحوه هماهنگی شکل و عملکرد آنها را در نظر بگیرید. صرف نظر از نوع طراح مورد نیاز، اطمینان از اینکه آنها حداقل چهار معیار ذکر شده در این مقاله را برآورده می کنند، به شما کمک می کند تا با اطمینان و کارآمدی استعداد خود را محدود کنید. از آنجا، شما فقط تعداد انگشت شماری از گزینه ها را خواهید داشت که می توانید در فرآیند مصاحبه خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که ارزش مناسبی برای افزودن به تیم خود پیدا می کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.